Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #1 Skrevet 2. januar 2014 På nyttårsaften skulle jeg og min samboer gå hjem fra festen vi hadde vært på. Han vi var hos bor 500 meter fra oss, så vi trengte jo ikke ta taxi. På veien begynner jeg å få helt sykt vondt i føttene etter å ha hatt på skyhøye heler hele kvelden (dum som jeg er hadde jeg ikke med flate sko jeg kunne ha på når vi gikk hjemover) så kjæresten sier jeg kan sitte på ryggen hans. I det jeg hopper opp så sklir jeg bakover og lander med bakhodet rett i asfalten. Blir liggende litt på bakken mens jeg gråter, men tørker tårene så vi kan komme oss hjem. Reiser meg opp, blir svimmel som bare pokker og når jeg da prøver å få tilbake balansen tråkker jeg over og faller sammen igjen. Der og da hadde jeg bare lyst til å komme meg hjem for hodet kjennes ut som det skal eksplodere. Når jeg våkner i går ser jeg at ankelen er helt lilla og HOVEN. ikke bare litt hoven, men så hoven at det ser ut som jeg har en baseball over den kulen på utsiden av ankelen. Tenker med meg selv at det bare er en kraftig forstuelse. utover dagen blir hevelsen større og større, og jeg har ikke sjangs til å belaste den. Hodet er helt jævlig fortsatt og jeg kan ikke se rett på lyset, klarer ikke fokusere, kvalm, svimmel og selvfølgelig dunkende hodepine. Problemet er at jeg ikke har vært hos legen. Jeg er en sånn som tenker at "pyttsann, dette går fort over", men nå har jeg ikke sovet i natt pga smerter så skal ringe legevakten når den åpner nå klokken 8. Innimellom all sytingen min så har jeg et spørsmål, om jeg har brudd og må bruke krykker, hvordan skal jeg da klare å passe på min 2 mndr gamle sønn? Får samboeren min sykemelding så han kan være hjemme med sønnen, eller må jeg karre meg rundt og finne måter å ordne det på?Forresten, ja, jeg vet det er helt utrolig dumt av meg å ikke ha kontaktet legevakt før nå. Anonymous poster hash: 96705...aae
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #2 Skrevet 2. januar 2014 Huff, hørtes ikke godt ut. Dra på skaden og få tatt røntgen av foten. Du vil nok få sykemelding en periode og far kan da ta permisjon. God bedring:) Anonymous poster hash: 14701...31b
sug lut Skrevet 2. januar 2014 #3 Skrevet 2. januar 2014 Stakkats deg! Det skal være mulig, hør m legen, og god bedring!
Gjest Sekretøsa Skrevet 2. januar 2014 #4 Skrevet 2. januar 2014 Hvis du ikke er i stand til å ta vare på ungen din så må du sykemeldes og far overtar permisjonen. Det gjorde vi med nr to. Utover det vet jeg ikke annet enn at du nok gjør rett i å dra til legen! Lykke til, og god bedring!
Iiiiik Skrevet 2. januar 2014 #5 Skrevet 2. januar 2014 Uff da, det var da veldig uheldig. Hvis du må gå med krykker (og det må du nok), kan du sykemeldes slik at mannen din må være hjemme. God bedring! Håper ikke det er noe brudd.
mamma_til_gutt Skrevet 2. januar 2014 #6 Skrevet 2. januar 2014 Å herregud for en uheldig natt! Om du ikke klarer å ta deg av barnet sykemeldes DU. Er du sykemeldt får pappaen rett til å overta din permisjon. Tror det er en regel om at sykemeldingen må vare en viss tid, men det er ikke så lenge (10 dager, tro?), ellers skal det være ganske greit å få det godkjent. Bra du går til lege, håper du snart får det bedre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå