Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #1 Skrevet 2. januar 2014 Han har kronisk dårlig helse og flere diagnoser. Revmatisk bl.a. Det preger i stor grad hverdagene våre. Jeg jobber ræva av meg for å holde hus og familie sammen. Ungene har lært at pappa ofte må være i fred, og har sluttet å spørre han om å bli med å finne på leker eller fysisk aktivitet. Jeg er mye alene mens han ligger og sover. Han følges opp av spesialister, men jeg tror ingen har klart å få han til å se at han selv har et ansvar for hvordan han har det. Holdningen hans er at jobben hans er å ta medisinen sin, thats it! Jeg tror en lege prøvde, og sendte han til kostholdsveiledning. Han kom hjem med et skriftlig notat om hva han burde spise mer eller mindre av. Dette ville han kaste i søpla. Jeg tok vare på det og leste det. Han prøvde likevel å følge rådene i noen måneder, men så var alt tilbake til det vanlige. Han spiser enormt mye raske karbohydrater. I de periodene han ble syk drakk han også 2 liter sukkerholdig brus hver dag. Han har kuttet litt på brusen nå. Men fortsatt minst 0,5 l pr dag. Han drikker aldri vann! Sterk saft, juice, sjokomelk, brus... Det er blitt slik at jeg går og ønsker at han skal få diabetes snart, så han blir nødt til å ta seg sammen! Han har selv sagt at legen sa at det kun var et spørsmål om tid. Alt jeg sier er mas og hysterisk tull, bare svada jeg har lest på nettet, og dessuten er jeg ikke perfekt selv heller, får jeg høre. Jeg er også noen kilo overvektig nemlig. Og legene sier visst også at det er tull. Samtidig får jeg ikke være med han til legene. Og jeg har selv sett at anbefalingene i kostholdsveiledningen stemmer med det jeg sier. Jeg synes han oppfører seg som en avhengig som ikke vil innse at dopet skader livet hans. Er det noe jeg kan gjøre? Det som kunne hjulpet er ei nettside, en slankeskole eller lignende beregnet kun for mannfolk. Et slags manne-kostholdsforum. Han går i vranglås hvis han møter "kjerringmas"! Anonymous poster hash: dd257...8ab
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #2 Skrevet 2. januar 2014 Gi ham klar beskjed om at selv om en er syk så har en ansvar for å ta hensyn til andre enn seg selv hvis en har lyst til å være en del av en familie. Hvis han skal være ego så kan han flytte for seg selv slik at dere slipper å se på at han ødelegger seg selv. Anonymous poster hash: 49a48...d2b
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #3 Skrevet 2. januar 2014 Hvis dere har mulighet til det, så få ham til å gå til dr Erik Hexeberg, ved Hexebergklinikken i Sandvika. Han er kjempedyktig og kanskje vil det være enklere for ham å forholde seg til en mann. Jeg ville stilt det som et absolutt krav, for jeg hadde nektet å måtte se på en mann spise seg til døde (for han spiser seg til en sakte død slik det er, beklager å si det...) og så at jeg skal være den som må pleie ham. Det han gjør er egoistisk, og det er uansvarlig med tanke på at han har kone og barn. Han har et ansvar for å gjøre det han kan for å kunne fortsette å være en del av familien! Reumatiske sykdommer er betennelsesprosesser i kroppen. Betennelse trigges av sukker. Hvis han hadde lagt om kostholdet sitt og vært ekstremt konsekvent over tid ville han trolig kunne kutte ned eller ut medisinene sine! Han ville ikke ha de problemene han har i dag. Om han vil kan han spise seg frisk eller mye friskere. Spørsmålet er hvorfor vil han ikke? Jeg hadde stilt et ultimatum. Jeg hadde fortalt ham at jeg ville støtte ham underveis på alle måter - hvis han gjorde sin del av jobben. Jeg ville ikke fortsatt å se mannen spise og drikke på seg flere og flere sykdommer, da hadde jeg faktisk flyttet fra ham! Sykdommer man ikke kan noe for selv, eller som man ikke kan gjøre stort med, det ser jeg her bort fra, likeledes om en person blir skadet. Men en mann som spiser seg til elendig helse, han hadde jeg faktisk ikke orket å leve med! Be ham lese boken "Frisk med lavkarbo" av dr Hexeberg, kanskje han da forstår litt mer av hva han gjør med kroppen sin. Mannen din er trolig så hekta på sukker at han ikke vil greie en kostomlegging uten hjelp. Et ark fra en lege vil ikke være nok. Han må følges opp av noen som virkelig kan dette, og som følger det opp. Der kan dere få god oppfølging av dr Erik Hexeberg. Ps... mannen din er heldig som har deg som fremdeles ikke har gitt ham opp! Anonymous poster hash: 38e22...176
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå