HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 2. januar 2014 #2 Skrevet 2. januar 2014 (endret) Skjær lomme i kyllingfileen og stapp inn noen urter og en kremost du liker. Krydre. Pakk inn med 1-2 bacon eller spekeskinke. Krydre med ting du liker og putt i ildfast form. 25 min på 200 grader. Siste 5 min pleier jeg å sette på grill for å få øitt fin syekeskorpe. Serveres med en god salat og båtstekte amadinepoteter ----------------------------------------------------- Dette høres litt rart ut, men er kjempesnadder.. Favoritten til mannen her Lag en blanding av 3-4 ss chillisaus (jeg pleier å blande en sterk fra asia butikk med den milde på butikken) og soyasaus.. Den fra asiabutikk med lys gul og rød label. (Går sikkert fint med vanlig tipper jeg). Krydre med salt og grove krydder.. Jeg har alltid litt chilli/lime krydder i i tillegg. Skjær 4-5 fileer på langs, så det blir 4-5 lange biter av hver kyllingfilet. Vend disse inn i sausen du blandet. Oppi dette har su hvetemel og rører inn.. Helt til det ikke er mulig å få mer mel inn.. Disse steker du raskt på sterk varme og legger over i langpanne. Stek poteter i båter med maldonsalt, pepper, provance og hvitløk. Bare 5-10 m.. Legg disse vedsidenav kyllingen i langpannen. Mens dette steker ferdig i ovnen på 225 grader i 15 m lager du tilbehør. Her serverer vi med en hjemmelaget creme fraish/rømme dressing ( finn det du har i skapet), men her består den av litt chillisaus, knust hvitløl, litt sukker, sitronsaft og krydder jeg har for hånden. Noen ganger lager jeg heller en enkel tzatziki Lager somregel gresk salat til Endret 2. januar 2014 av HeltLykkelig ♥♥
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #3 Skrevet 2. januar 2014 Legg filetene i en plastpose med en blanding av grovsennep, olje og hvitløk. La de marinere i ca 10 min. Skiv opp noen litt syrlige epler (ca like mange som antall fileter) og legg dem i en ildfast form. Strø over en del brunsukker og litt olje. Surr bacon rundt filetene og legg kyllingen oppå epleskivene. Stek i ovnen til filetene er gjennomstekt. Ca 200 grader tror jeg at jeg bruker. Server med ris. Utrolig godt :-) Anonymous poster hash: 5a05c...c32
Cat.68 Skrevet 2. januar 2014 Forfatter #4 Skrevet 2. januar 2014 ----------------------------------------------------- Dette høres litt rart ut, men er kjempesnadder.. Favoritten til mannen her Lag en blanding av 3-4 ss chillisaus (jeg pleier å blande en sterk fra asia butikk med den milde på butikken) og soyasaus.. Den fra asiabutikk med lys gul og rød label. (Går sikkert fint med vanlig tipper jeg). Krydre med salt og grove krydder.. Jeg har alltid litt chilli/lime krydder i i tillegg. Skjær 4-5 fileer på langs, så det blir 4-5 lange biter av hver kyllingfilet. Vend disse inn i sausen du blandet. Oppi dette har su hvetemel og rører inn.. Helt til det ikke er mulig å få mer mel inn.. Disse steker du raskt på sterk varme og legger over i langpanne. Stek poteter i båter med maldonsalt, pepper, provance og hvitløk. Bare 5-10 m.. Legg disse vedsidenav kyllingen i langpannen. Mens dette steker ferdig i ovnen på 225 grader i 15 m lager du tilbehør. Her serverer vi med en hjemmelaget creme fraish/rømme dressing ( finn det du har i skapet), men her består den av litt chillisaus, knust hvitløl, litt sukker, sitronsaft og krydder jeg har for hånden. Noen ganger lager jeg heller en enkel tzatziki Lager somregel gresk salat til Det der såg kjempespennende ut. Jeg har en råsterk chilisaus fra slik Asia butikk " gjennomsiktig flaske med hvit tekst på og grønn topp. Ser ikke for meg at man kan. Bruke 3-4 ss av den da den er 10 ganger sterkere en sambal oelek. Men når du sier at du blander med vanlig chilisaus mener du da typ " Heinz" chilisaus. Hmmm må gruble litt på blandingen for å få til noe alle kan spise.....
Ziva Skrevet 2. januar 2014 #5 Skrevet 2. januar 2014 Skjær fileen på langs og fyll den med blue castello. Lukk fileen og surr bacon rundt. Stek og server med asparges og ovnsbakte småpoteter. Skjær champignoner og brokkolie i passende skiver/biter. Legg det i en ildfastform. Skjær kyllingen i biter og stek med godt krydder. Legg kyllingen over i formen. Ha i to begere med creme fraiche i stekepannen og la det koke inn med en blue castello og 1 ss kyllingbuljong og litt av krydderet du brukte på kyllingen. Hell blandingen over i formen og la det hele steke i ovnen på 225 grader i ca 45 minutter. Server med ris og hvitløksbaguetter.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #6 Skrevet 2. januar 2014 I går stekte jeg kyllingfilet i biter med løk. Laget en sterk karri saus og hadde grønnsaker og nudler oppi. Serverte salat vedsiden av. Utrolig godt Anonymous poster hash: cde97...e94
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 2. januar 2014 #7 Skrevet 2. januar 2014 ----------------------------------------------------- Dette høres litt rart ut, men er kjempesnadder.. Favoritten til mannen her Lag en blanding av 3-4 ss chillisaus (jeg pleier å blande en sterk fra asia butikk med den milde på butikken) og soyasaus.. Den fra asiabutikk med lys gul og rød label. (Går sikkert fint med vanlig tipper jeg). Krydre med salt og grove krydder.. Jeg har alltid litt chilli/lime krydder i i tillegg. Skjær 4-5 fileer på langs, så det blir 4-5 lange biter av hver kyllingfilet. Vend disse inn i sausen du blandet. Oppi dette har su hvetemel og rører inn.. Helt til det ikke er mulig å få mer mel inn.. Disse steker du raskt på sterk varme og legger over i langpanne. Stek poteter i båter med maldonsalt, pepper, provance og hvitløk. Bare 5-10 m.. Legg disse vedsidenav kyllingen i langpannen. Mens dette steker ferdig i ovnen på 225 grader i 15 m lager du tilbehør. Her serverer vi med en hjemmelaget creme fraish/rømme dressing ( finn det du har i skapet), men her består den av litt chillisaus, knust hvitløl, litt sukker, sitronsaft og krydder jeg har for hånden. Noen ganger lager jeg heller en enkel tzatziki Lager somregel gresk salat til Det der såg kjempespennende ut. Jeg har en råsterk chilisaus fra slik Asia butikk " gjennomsiktig flaske med hvit tekst på og grønn topp. Ser ikke for meg at man kan. Bruke 3-4 ss av den da den er 10 ganger sterkere en sambal oelek. Men når du sier at du blander med vanlig chilisaus mener du da typ " Heinz" chilisaus. Hmmm må gruble litt på blandingen for å få til noe alle kan spise..... Ikke heinz.. Den smaker ketchup men den blue dragon hot chillisaus.. Den er ikke hot. Om jeg har hatt barn med sarte ganer her, bruker jeg kun den. Den blanke flaska med hvit skrift og grønn topp ja? Det er den bruker den til masse.. Også i dressing, men bare en dråpe.. Disse blir sprøe og knudrete og alle som har fått servert spør etter oppskriften
hit og dit Skrevet 2. januar 2014 #8 Skrevet 2. januar 2014 Skjær lomme i kyllingfileen og stapp inn noen urter og en kremost du liker. Krydre. Pakk inn med 1-2 bacon eller spekeskinke. Krydre med ting du liker og putt i ildfast form. 25 min på 200 grader. Siste 5 min pleier jeg å sette på grill for å få øitt fin syekeskorpe. Serveres med en god salat og båtstekte amadinepoteter ----------------------------------------------------- Dette høres litt rart ut, men er kjempesnadder.. Favoritten til mannen her Lag en blanding av 3-4 ss chillisaus (jeg pleier å blande en sterk fra asia butikk med den milde på butikken) og soyasaus.. Den fra asiabutikk med lys gul og rød label. (Går sikkert fint med vanlig tipper jeg). Krydre med salt og grove krydder.. Jeg har alltid litt chilli/lime krydder i i tillegg. Skjær 4-5 fileer på langs, så det blir 4-5 lange biter av hver kyllingfilet. Vend disse inn i sausen du blandet. Oppi dette har su hvetemel og rører inn.. Helt til det ikke er mulig å få mer mel inn.. Disse steker du raskt på sterk varme og legger over i langpanne. Stek poteter i båter med maldonsalt, pepper, provance og hvitløk. Bare 5-10 m.. Legg disse vedsidenav kyllingen i langpannen. Mens dette steker ferdig i ovnen på 225 grader i 15 m lager du tilbehør. Her serverer vi med en hjemmelaget creme fraish/rømme dressing ( finn det du har i skapet), men her består den av litt chillisaus, knust hvitløl, litt sukker, sitronsaft og krydder jeg har for hånden. Noen ganger lager jeg heller en enkel tzatziki Lager somregel gresk salat til Kan en bruke sweet chilli sauce? Jeg har en i kjøleskapet jeg må bruke opp og kvitte meg med =/
Cat.68 Skrevet 2. januar 2014 Forfatter #9 Skrevet 2. januar 2014 ----------------------------------------------------- Dette høres litt rart ut, men er kjempesnadder.. Favoritten til mannen her Lag en blanding av 3-4 ss chillisaus (jeg pleier å blande en sterk fra asia butikk med den milde på butikken) og soyasaus.. Den fra asiabutikk med lys gul og rød label. (Går sikkert fint med vanlig tipper jeg). Krydre med salt og grove krydder.. Jeg har alltid litt chilli/lime krydder i i tillegg. Skjær 4-5 fileer på langs, så det blir 4-5 lange biter av hver kyllingfilet. Vend disse inn i sausen du blandet. Oppi dette har su hvetemel og rører inn.. Helt til det ikke er mulig å få mer mel inn.. Disse steker du raskt på sterk varme og legger over i langpanne. Stek poteter i båter med maldonsalt, pepper, provance og hvitløk. Bare 5-10 m.. Legg disse vedsidenav kyllingen i langpannen. Mens dette steker ferdig i ovnen på 225 grader i 15 m lager du tilbehør. Her serverer vi med en hjemmelaget creme fraish/rømme dressing ( finn det du har i skapet), men her består den av litt chillisaus, knust hvitløl, litt sukker, sitronsaft og krydder jeg har for hånden. Noen ganger lager jeg heller en enkel tzatziki Lager somregel gresk salat til Det der såg kjempespennende ut. Jeg har en råsterk chilisaus fra slik Asia butikk " gjennomsiktig flaske med hvit tekst på og grønn topp. Ser ikke for meg at man kan. Bruke 3-4 ss av den da den er 10 ganger sterkere en sambal oelek. Men når du sier at du blander med vanlig chilisaus mener du da typ " Heinz" chilisaus. Hmmm må gruble litt på blandingen for å få til noe alle kan spise..... Ikke heinz.. Den smaker ketchup men den blue dragon hot chillisaus.. Den er ikke hot. Om jeg har hatt barn med sarte ganer her, bruker jeg kun den. Den blanke flaska med hvit skrift og grønn topp ja? Det er den bruker den til masse.. Også i dressing, men bare en dråpe.. Disse blir sprøe og knudrete og alle som har fått servert spør etter oppskriften Men bruker du 3-4 ss av den?? Da tåler du betydlig mer sterkt en meg, hehehe. Jeg bruker den masse men bare noen dråper av gangen i taco, omelett i krydderblandinger osv. Men aldri da jentungen skal spise det blir for sterkt til henbe
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 2. januar 2014 #10 Skrevet 2. januar 2014 ----------------------------------------------------- Dette høres litt rart ut, men er kjempesnadder.. Favoritten til mannen her Lag en blanding av 3-4 ss chillisaus (jeg pleier å blande en sterk fra asia butikk med den milde på butikken) og soyasaus.. Den fra asiabutikk med lys gul og rød label. (Går sikkert fint med vanlig tipper jeg). Krydre med salt og grove krydder.. Jeg har alltid litt chilli/lime krydder i i tillegg. Skjær 4-5 fileer på langs, så det blir 4-5 lange biter av hver kyllingfilet. Vend disse inn i sausen du blandet. Oppi dette har su hvetemel og rører inn.. Helt til det ikke er mulig å få mer mel inn.. Disse steker du raskt på sterk varme og legger over i langpanne. Stek poteter i båter med maldonsalt, pepper, provance og hvitløk. Bare 5-10 m.. Legg disse vedsidenav kyllingen i langpannen. Mens dette steker ferdig i ovnen på 225 grader i 15 m lager du tilbehør. Her serverer vi med en hjemmelaget creme fraish/rømme dressing ( finn det du har i skapet), men her består den av litt chillisaus, knust hvitløl, litt sukker, sitronsaft og krydder jeg har for hånden. Noen ganger lager jeg heller en enkel tzatziki Lager somregel gresk salat til Det der såg kjempespennende ut. Jeg har en råsterk chilisaus fra slik Asia butikk " gjennomsiktig flaske med hvit tekst på og grønn topp. Ser ikke for meg at man kan. Bruke 3-4 ss av den da den er 10 ganger sterkere en sambal oelek. Men når du sier at du blander med vanlig chilisaus mener du da typ " Heinz" chilisaus. Hmmm må gruble litt på blandingen for å få til noe alle kan spise..... Ikke heinz.. Den smaker ketchup men den blue dragon hot chillisaus.. Den er ikke hot. Om jeg har hatt barn med sarte ganer her, bruker jeg kun den.Den blanke flaska med hvit skrift og grønn topp ja? Det er den bruker den til masse.. Også i dressing, men bare en dråpe.. Disse blir sprøe og knudrete og alle som har fått servert spør etter oppskriften Men bruker du 3-4 ss av den?? Da tåler du betydlig mer sterkt en meg, hehehe. Jeg bruker den masse men bare noen dråper av gangen i taco, omelett i krydderblandinger osv. Men aldri da jentungen skal spise det blir for sterkt til henbe 3-4 tilsammen.. Da den er blandet. Ta 1 av denne og 3 av den andre. Melet døyver mye av det sterke. Men det er bare å prøve seg frem
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 2. januar 2014 #11 Skrevet 2. januar 2014 Skjær lomme i kyllingfileen og stapp inn noen urter og en kremost du liker. Krydre. Pakk inn med 1-2 bacon eller spekeskinke. Krydre med ting du liker og putt i ildfast form. 25 min på 200 grader. Siste 5 min pleier jeg å sette på grill for å få øitt fin syekeskorpe. Serveres med en god salat og båtstekte amadinepoteter ----------------------------------------------------- Dette høres litt rart ut, men er kjempesnadder.. Favoritten til mannen her Lag en blanding av 3-4 ss chillisaus (jeg pleier å blande en sterk fra asia butikk med den milde på butikken) og soyasaus.. Den fra asiabutikk med lys gul og rød label. (Går sikkert fint med vanlig tipper jeg). Krydre med salt og grove krydder.. Jeg har alltid litt chilli/lime krydder i i tillegg. Skjær 4-5 fileer på langs, så det blir 4-5 lange biter av hver kyllingfilet. Vend disse inn i sausen du blandet. Oppi dette har su hvetemel og rører inn.. Helt til det ikke er mulig å få mer mel inn.. Disse steker du raskt på sterk varme og legger over i langpanne. Stek poteter i båter med maldonsalt, pepper, provance og hvitløk. Bare 5-10 m.. Legg disse vedsidenav kyllingen i langpannen. Mens dette steker ferdig i ovnen på 225 grader i 15 m lager du tilbehør. Her serverer vi med en hjemmelaget creme fraish/rømme dressing ( finn det du har i skapet), men her består den av litt chillisaus, knust hvitløl, litt sukker, sitronsaft og krydder jeg har for hånden. Noen ganger lager jeg heller en enkel tzatziki Lager somregel gresk salat til Kan en bruke sweet chilli sauce? Jeg har en i kjøleskapet jeg må bruke opp og kvitte meg med =/ Blit nok ikke helt riktig desverre :/
Cat.68 Skrevet 2. januar 2014 Forfatter #12 Skrevet 2. januar 2014 ----------------------------------------------------- Dette høres litt rart ut, men er kjempesnadder.. Favoritten til mannen her Lag en blanding av 3-4 ss chillisaus (jeg pleier å blande en sterk fra asia butikk med den milde på butikken) og soyasaus.. Den fra asiabutikk med lys gul og rød label. (Går sikkert fint med vanlig tipper jeg). Krydre med salt og grove krydder.. Jeg har alltid litt chilli/lime krydder i i tillegg. Skjær 4-5 fileer på langs, så det blir 4-5 lange biter av hver kyllingfilet. Vend disse inn i sausen du blandet. Oppi dette har su hvetemel og rører inn.. Helt til det ikke er mulig å få mer mel inn.. Disse steker du raskt på sterk varme og legger over i langpanne. Stek poteter i båter med maldonsalt, pepper, provance og hvitløk. Bare 5-10 m.. Legg disse vedsidenav kyllingen i langpannen. Mens dette steker ferdig i ovnen på 225 grader i 15 m lager du tilbehør. Her serverer vi med en hjemmelaget creme fraish/rømme dressing ( finn det du har i skapet), men her består den av litt chillisaus, knust hvitløl, litt sukker, sitronsaft og krydder jeg har for hånden. Noen ganger lager jeg heller en enkel tzatziki Lager somregel gresk salat til Det der såg kjempespennende ut. Jeg har en råsterk chilisaus fra slik Asia butikk " gjennomsiktig flaske med hvit tekst på og grønn topp. Ser ikke for meg at man kan. Bruke 3-4 ss av den da den er 10 ganger sterkere en sambal oelek. Men når du sier at du blander med vanlig chilisaus mener du da typ " Heinz" chilisaus. Hmmm må gruble litt på blandingen for å få til noe alle kan spise..... Ikke heinz.. Den smaker ketchup men den blue dragon hot chillisaus.. Den er ikke hot. Om jeg har hatt barn med sarte ganer her, bruker jeg kun den.Den blanke flaska med hvit skrift og grønn topp ja? Det er den bruker den til masse.. Også i dressing, men bare en dråpe.. Disse blir sprøe og knudrete og alle som har fått servert spør etter oppskriften Men bruker du 3-4 ss av den?? Da tåler du betydlig mer sterkt en meg, hehehe. Jeg bruker den masse men bare noen dråper av gangen i taco, omelett i krydderblandinger osv. Men aldri da jentungen skal spise det blir for sterkt til henbe 3-4 tilsammen.. Da den er blandet. Ta 1 av denne og 3 av den andre. Melet døyver mye av det sterke. Men det er bare å prøve seg frem Da får jeg det mer til å stemme. Dette skal jeg prøve en dag. Høres supert ut. Takk for oppskrift. Kan hende jeg roper ut til deg når jeg skal lage det for hjelp ,ok?
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 2. januar 2014 #13 Skrevet 2. januar 2014 ----------------------------------------------------- Dette høres litt rart ut, men er kjempesnadder.. Favoritten til mannen her Lag en blanding av 3-4 ss chillisaus (jeg pleier å blande en sterk fra asia butikk med den milde på butikken) og soyasaus.. Den fra asiabutikk med lys gul og rød label. (Går sikkert fint med vanlig tipper jeg). Krydre med salt og grove krydder.. Jeg har alltid litt chilli/lime krydder i i tillegg. Skjær 4-5 fileer på langs, så det blir 4-5 lange biter av hver kyllingfilet. Vend disse inn i sausen du blandet. Oppi dette har su hvetemel og rører inn.. Helt til det ikke er mulig å få mer mel inn.. Disse steker du raskt på sterk varme og legger over i langpanne. Stek poteter i båter med maldonsalt, pepper, provance og hvitløk. Bare 5-10 m.. Legg disse vedsidenav kyllingen i langpannen. Mens dette steker ferdig i ovnen på 225 grader i 15 m lager du tilbehør. Her serverer vi med en hjemmelaget creme fraish/rømme dressing ( finn det du har i skapet), men her består den av litt chillisaus, knust hvitløl, litt sukker, sitronsaft og krydder jeg har for hånden. Noen ganger lager jeg heller en enkel tzatziki Lager somregel gresk salat til Det der såg kjempespennende ut. Jeg har en råsterk chilisaus fra slik Asia butikk " gjennomsiktig flaske med hvit tekst på og grønn topp. Ser ikke for meg at man kan. Bruke 3-4 ss av den da den er 10 ganger sterkere en sambal oelek. Men når du sier at du blander med vanlig chilisaus mener du da typ " Heinz" chilisaus. Hmmm må gruble litt på blandingen for å få til noe alle kan spise..... Ikke heinz.. Den smaker ketchup men den blue dragon hot chillisaus.. Den er ikke hot. Om jeg har hatt barn med sarte ganer her, bruker jeg kun den.Den blanke flaska med hvit skrift og grønn topp ja? Det er den bruker den til masse.. Også i dressing, men bare en dråpe.. Disse blir sprøe og knudrete og alle som har fått servert spør etter oppskriften Men bruker du 3-4 ss av den?? Da tåler du betydlig mer sterkt en meg, hehehe. Jeg bruker den masse men bare noen dråper av gangen i taco, omelett i krydderblandinger osv. Men aldri da jentungen skal spise det blir for sterkt til henbe3-4 tilsammen.. Da den er blandet. Ta 1 av denne og 3 av den andre. Melet døyver mye av det sterke. Men det er bare å prøve seg frem Da får jeg det mer til å stemme. Dette skal jeg prøve en dag. Høres supert ut. Takk for oppskrift. Kan hende jeg roper ut til deg når jeg skal lage det for hjelp ,ok? Helt i orden! Glad for å hjelpe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå