Gå til innhold

Er åpningsfasen under fødsel vond...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså frem til 3 cm? Hvordan opplevde dere denne biten?

Anonymous poster hash: 598c0...19d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal jo ha større åpning enn 3cm. Så jeg vil si mine var vonde. Tok veldig mye kortere tid med nr to. Dette varierer like mye som med alt annet under en fødsel. Så umulig å si hva som kommer til å gjøre vondt og ikke. Noen sliter på 3cm, andre merker det ikke.

Skrevet

Synes ikke frem til 3-4 cm var spesielt vondt nei. Mer som menssmerter for min del.
Men jeg gikk veldig raskt opp til 10 cm, og det synes jeg var vondt.
Men jeg har vel ikke hørt om noen som synes det er godt å føde.

Gjest Løvemusene
Skrevet

Brukte over et døgn på de to første cm.. Absolutt overlevbart, men nok til å ikke kunne sove.. 4-10 var verst for meg som brukte 1,5 t. på den delen :)

Skrevet

Første så kom jeg inn til sjekk på føden med 5 cm.. Hadde ikke aning om at det var rier jeg hadde engang.. Med andre var riene sterkere og mer intense og kom inn på sykehuset med så vidt åpning i det hele tatt..

Skrevet

Ja.. Helt jævli.!!

Men så låg da jeg i nesten 2 døgn med første og 1 døgn med andre. Begge endte i ks. Hadde ikke mer en 4 cm

Skrevet

Åpningsfasen er frem til 10 cm (ikke kun til 3), og ja det er vondt.

Anonymous poster hash: 241b0...ead

Skrevet

Åpningsfasen fra 4 cm til full åpning var verst, før det var det overkommerlig ig helt greit, gode oauser mellom riene til å hente seg inn. Men fra 4 cm ( hos meg tok det tid og jordmor har måttet ta vannet på 4 cm de tre gangene jeg har født) var det intenst, ikke totalt uuthokdelig, men uten pauser og rie på rie til ungene kom ut. Å endelig få pressrier og grønt lys for å presse var nesten herlig da i forhold. Jeg fikk jævlig vondt på utsiden av hofter og lår under åpningsriene, føltes ut som noen prøvde å rive av meg beina som på ei barbie dukke.

Grøss...og dette skal jeg igjennom om noen måneder...igjen...huttetu...

Skrevet

jeg fikk jo babyen mer en 2 uker før termin og jeg trodde ikke på at jeg skulle føde for jeg var fast bestemt på å vente på dette vannet men så var riene så ubehagelige at jeg begynte skrike og og gråte så da dro jeg til sykehuset og da hadde jeg 7 cm åpning og jeg må si at fra 7cm-10cm så er det et rent helvette men jeg fikk bare dette helvette 1 time og 45 min før jenta mi kom ut så gikk relativt fort til å være førstegangs fødende. men jeg fødte uten noe som helst bedøvelse så kan hende det er derfor jeg syns det var så ubehagelig men spesielt i rygg og lårene også hadde jeg en kvalme følelse i magen min

Anonymous poster hash: 542dd...842
Skrevet

Helt forferdelig med nr 1. Ble igangsatt og hadde 12 timer med rier hvert minutt frem til 2 cm. Lynte nedover bena. Fikk epidural pga sen fremgang, så resten av den fødselen var enkel. Dvs fra 2-10 cm.

Med nr 2 hadde jeg modningsrier over flere dager og de kjente jeg nesten ikke. Kunne prate selv om jeg hadde rier. Våknet av rier dagen etter og 5 timer senere kom gutten. Gikk fra 4-10 cm på 1.5 time. Det var intenst, men mye er glemt nå 4 mnd etter fødsel. Får jo verdens beste belønning:)!

Anonymous poster hash: 51980...7bb

Skrevet

Nei, var like overrasket begge gangene jeg kom inn med 4 cm. Så her var det ikke vondt, tok bare tak. Resten derimot...

Anonymous poster hash: 54b1e...2eb

Skrevet

Jeg syntes ikke det var vondt. Var veldig spent. Men fra 3 cm til 10 cm på 45 min, var heftig.

Anonymous poster hash: ec8fe...c28

Skrevet

Helt greit frem til 4 cm. Etter det gikk det bare en vei. Takk for epidural! Brukte 15 timer fra 4 til 10 cm.

Skrevet

Er åpningsfasen vond? JA!

Er pressinga vond? JA!

Er det over når babyen er ute? JA!

Er det verdt det? JA! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...