Gå til innhold

Ang fadder. Leste en tråd her og de fleste sa de ikke forventet gaver

Anbefalte innlegg

Skrevet

fra fadderene. Ei som var skuffet fordi fadderen ikke kunne ringe engang til barnet ved bursdag fikk beskjed om at hun forventet for mye.

Jeg søkte opp emnet for å se om det var noen tråder. Jeg sitter på andre siden, er fadder til et barn som jeg sender gaver/ kort til men jeg får ingenting igjen. Ikke takk for verken bursdag- eller julegaver og eg er drita lei. Iår leverte jeg personlig så vet de kom frem, men ifjor måtte jeg spørre etter nyttår om de hadde fått dem(bursdag i romjulen). Da kom det svar at ;joda de var kommet frem og takk skal du ha. Har mistet kontakten med dem og gutten på 7 vet ikke hvem jeg er.

Så da tenker jeg; om det er slik at ingen forventer noe av fadderene så må det vel være greit kutte det ut?

Og er er vanlig at en ikke lærer barna å takke/ evt takker for gaver? Her skal alle takkes, og det er jeg opplært til.

Anonymous poster hash: c5bc9...ed0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er fadder og eneste som forventes av meg er at jeg lærer barna om kristendommen og at jeg tar ungene med i kirka nå og da. Det er også eneste jeg forventer av fadderne til mine barn. Det er det de har lovet i kirka og det holder de.

Anonymous poster hash: 45e09...fde
Skrevet

fra fadderene. Ei som var skuffet fordi fadderen ikke kunne ringe engang til barnet ved bursdag fikk beskjed om at hun forventet for mye.

Jeg søkte opp emnet for å se om det var noen tråder. Jeg sitter på andre siden, er fadder til et barn som jeg sender gaver/ kort til men jeg får ingenting igjen. Ikke takk for verken bursdag- eller julegaver og eg er drita lei. Iår leverte jeg personlig så vet de kom frem, men ifjor måtte jeg spørre etter nyttår om de hadde fått dem(bursdag i romjulen). Da kom det svar at ;joda de var kommet frem og takk skal du ha. Har mistet kontakten med dem og gutten på 7 vet ikke hvem jeg er.

Så da tenker jeg; om det er slik at ingen forventer noe av fadderene så må det vel være greit kutte det ut?

Og er er vanlig at en ikke lærer barna å takke/ evt takker for gaver? Her skal alle takkes, og det er jeg opplært til.

lurer på en ting, hvor kjapt forventer du takk? er det slik at du forventer omtrent at der må ringes på julaften direkte etter gaveåpning for å takke for gaven?

Jeg har nemlig barn som får gaver fra fadder, og selvsagt takker vi for gaven. I utgangspunktet synes jeg det er mest hyggelig å takke i person, så derfor lar gjerne takken vente på seg, en uke eller to for å se om vi kan treffe fadderen før vi evt sender en tekstmelding hvor vi takker. Er det mulig at dine fadderbarn også tenker slik?

Anonymous poster hash: 48cdb...4b6

Skrevet

og en ting til, du som er fadder, kan du ikke holde kontakt med gutten selv? Altså invitere han med på ting og tang uten at foreldrene må være med? Jeg tenker egentlig at du kanskje må selv ta initiativ til hvor involvert du ønsker å være. Hadde jeg sagt ja til å være fadder, hadde jeg også sørget for å opprettholde kontakt med barnet :)

Skrevet

og en ting til, du som er fadder, kan du ikke holde kontakt med gutten selv? Altså invitere han med på ting og tang uten at foreldrene må være med? Jeg tenker egentlig at du kanskje må selv ta initiativ til hvor involvert du ønsker å være. Hadde jeg sagt ja til å være fadder, hadde jeg også sørget for å opprettholde kontakt med barnet :)

Hehe, hadde regnet med det var meg det var noe feil med ja;-)

Når jeg forventer takk; tja, det er enda ikke takket for gavene de fikk i forfjor. Kun de som de fikk ifjor, og da fordi jeg spurte om de var mottatt. De bor ikke her jeg bor , de har flyttet. De har familie her så møtte dem da her før julen, ba dem komme på besøk i romjulen osv, men hørte altså ingenting. Er begrenset hva jeg kan gjøre, men det går altså bare en vei.

Skrevet

Den ene fadderen min er pappas kamerat. Han bodde i nærheten her da jeg var liten, men flyttetmed familien sin til en annen kant av landet da jeg var 12. Selv om vi ikke treffes så ofte, kanskje en gang annenhvert år, han er gjerne på besøk hos pappa, sender han julekort og bursdagsgaver til meg fortsatt. Han var i konfirmasjonen min og kommer sammen med sin kone i bryllupet vårt i mars. Jeg sender julekort hvor jeg forteller om min familie og mine barn. Når jeg får gave, ringer jeg han og takker.

Anonymous poster hash: 3fcbc...fae

Skrevet

Jeg har stort sett aldri fått takk for gavene jeg har sendt så det var deilig nå som hun ble konfirmert og jeg endelig var ferdig med dette gavestyret.

Her har de også flyttet og jeg syns ikke det kun er meg som skulle stå for kontakten.

Anonymous poster hash: 4de91...532
Skrevet

Det er "politisk korrekt" her inne å ikke forvente noen ting. Hvis det er gjengs for resten av samfunnet og så er det derfor ikke så veldig rart at du ikke får noen takk heller. Henger sammen, dessverre.

Skrevet

Der fikk faktisk jeg noe å tenke på! Jeg forventer ingenting av fadderne, og ble dermed overrasket og takket veldig da de ville møtes rett før jul med gaver til barnet. Har ikke falt meg inn å sende melding engang, men det skal jeg gjøre nå. Takk for irettesettelse :) 

Skrevet

Mine barn gir fadderene sine gaver til jul, og de takker alltid for gavene de har fått. (Da de var veldig små takket jeg på vegne av de).

Dersom du ikke får et takk en gang, hadde jeg kuttet de ut rett og slett :)

Anonymous poster hash: e8d27...fb5

Skrevet

Der fikk faktisk jeg noe å tenke på! Jeg forventer ingenting av fadderne, og ble dermed overrasket og takket veldig da de ville møtes rett før jul med gaver til barnet. Har ikke falt meg inn å sende melding engang, men det skal jeg gjøre nå. Takk for irettesettelse :)

Virkelig?

Moren min måtte skrive tallene vi romjulen, samme måtte jeg når jeg var ung. Dette til de som en viste en ikke ble å møte. Mine barn ringer i romjulen og takker til de en vet en ikke blir å møte. Dette gjelder da egentlig bare faddere da resten av familien bor her/ er her i julen.

Sjokkert over at foreldre ikke lærer barna å takke.

Skrevet

Den ene fadderen min er pappas kamerat. Han bodde i nærheten her da jeg var liten, men flyttetmed familien sin til en annen kant av landet da jeg var 12. Selv om vi ikke treffes så ofte, kanskje en gang annenhvert år, han er gjerne på besøk hos pappa, sender han julekort og bursdagsgaver til meg fortsatt. Han var i konfirmasjonen min og kommer sammen med sin kone i bryllupet vårt i mars. Jeg sender julekort hvor jeg forteller om min familie og mine barn. Når jeg får gave, ringer jeg han og takker.

Anonymous poster hash: 3fcbc...fae

For et flott forhold mellom dere:-)

Skrevet

Det er "politisk korrekt" her inne å ikke forvente noen ting. Hvis det er gjengs for resten av samfunnet og så er det derfor ikke så veldig rart at du ikke får noen takk heller. Henger sammen, dessverre.

Jeg ber til høyere makter daglig om at "dib-verden" ikke er gjengs for samfunnet generelt;-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...