Gå til innhold

Dere som har babyer som sover til 9-10 om morgenen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammel er babyen?

Når han babyen dupper?

Når legger dere den om kvelden?

Anonymous poster hash: a1d1d...e38

Videoannonse
Annonse
Skrevet

8 mnd (men har sovet så lenge i ca 5 mnd)

Dupp fra ca 11.30 til 13/13.30 og fra 16-17/17.30.

Legges ca 20.00.

Skrevet

Jenta mi er 3 måneder, hun dupper stort sett veldig korte men mange dupper hjemme, lengre og færre når ute/på besøk osv.

Sovner mellom 21 og 24. Hun har ikke lært å finne søvnen selv enda, så sovner stort sett oppå meg og til puppen.

Prøver å få henne til å sove leeeeeeenge før det :) til gjengjeld står vi ikke opp før 09-10tiden. Da har hun fått mat 1-2ggr og kanskje skiftet bleie ila natten..

Anonymous poster hash: fb98f...16f

Skrevet

Hva med 10-11...?

Babyen er ganske stor nå, 15 mnd. Hele familien har snudd døgnet litt nå i juleferien.

Babyen har en fleksibel døgnrytme ser det ut til. På samme måte som foreldre og søsken. Legger vi oss senere enn normalt, så sover vi tilsvarende lenger neste dag hvis vi får lov. Så sammenlagt får vi nok søvn og ingen blir mer grinete enn normalt. I jula har det heller vært motsatt. Alle har vært opplagte og glade. Selv om ungene har vært oppe til kl 22 om kveldene!

I kveld kuttet vi kraftig på duppen midt på dagen, og fikk lagt mini til bare en time senere enn vanlig. Vanlig leggetid før barnehage er kl 19:30-20:00. Så da skal vi nok komme oss opp uten de største problemene i morgen. Mor sliter mer... Ikke trøtt i det hele tatt, og sitter her på forum i stedet for å legge seg.

Anonymous poster hash: fd0c0...0b5
Skrevet

6 mnd. Sover ofte til halv 10 om morgenen. Dupp i 13 tiden. Spver da alt fra 1 time til 3 timer. Vekker han aldri fra dupp hvis vi kun er /skal være hjemme. Våkner selv. Neste dupp 16 tiden. Sover som regel 1time kansje 1 1/2 time. Legger seg mellom 19-21 engang. Som regel rundt kl.20.

Anonymous poster hash: 67efd...d64

Skrevet

10 mnd

1.dupp 11:30-13:30 (ca)

2.dupp 16-17/17:30

Legger seg 20

Skrevet

21 mnd

Sover inntil 2 t på dagen, innimellom ingenting, evnt dupper et kvarter

Lagt seg rundt 20 pluss minus nå i julen. Vi også har snudd døgnet litt, vanligvis legger han seg en time tidligere. Blid som en sol :)

Skrevet

4 måneder, legger babyen rundt kl 20.00, kan sove opptil 2 timer på dagen i strekk. 

Anonymous poster hash: 8355b...f2b
Skrevet

Hvor gammel er babyen?

Når han babyen dupper?

Jenta mi er 6 mnd men har sovet slik siden hun var ca 5 dager. Legger seg 19-20 sover uten mat til 07, spiser med øynene lukket og sover til 10-11. Men nå er hun begynt å droppe spisinga 07 og sover hele i strekk.

Anonymous poster hash: 84494...b7f

Skrevet

Hvor gammel er babyen?

Når han babyen dupper?

Jenta mi er 6 mnd men har sovet slik siden hun var ca 5 dager. Legger seg 19-20 sover uten mat til 07, spiser med øynene lukket og sover til 10-11. Men nå er hun begynt å droppe spisinga 07 og sover hele i strekk.

Dupp klokka 13-1330 og ca 17.

Skrevet

Ho på 21 mnd har lagt frå 19 til ca 09 i ferien. Har lagt 1-2 timar frå 12-13 også. Etter nokre dagar i bhg er ho nok tilbake til 19-07.

Ho på snart 7 veker ligg 23-10 med 1-2 måltid (4-5 og 7-8). Ho søv mykje og uregelmessig utover dagen.

Skrevet

Jeg tar vel ikke feil hvis jeg sier at 90% av alle dere som svarer her, gir mme og ikke ammer?

Anonymous poster hash: 22a47...faf

Skrevet

Jeg tar vel ikke feil hvis jeg sier at 90% av alle dere som svarer her, gir mme og ikke ammer?

Fullammar minste. Har gitt mme ved få anledningar, men det ser ut til å gi magevondt.

Eldste tok ikkje flaske ein gong, sov 20-09 ved 3 mnd. Fullt så bra blir det nok ikkje med yngste, ho søv "kun" 6 timar no. Eldste holdt 9 timar på samme alder.

Skrevet

Hvor gammel er babyen?

Når han babyen dupper?

snart 14 mnd.

dupper fra 12-14/15

Legger seg 18.

Sover mye med andre ord.

Nå er det jo barnehage igjen.. hun går ca 50% i bhg, og de dagene vi er der står vi vel opp rundt 7-8. Da sovner hun alltid på veien til barnehagen (15 min å gå), men vekker henne når vi kommer frem. Den lille duppen holder liksom da. Så sover hun fra 12.30 - 1500/15.30, og legger seg 18 igjen

Skrevet

Mi på 6 mnd som har sovet slik siden hun var 5 dager, fullammes.

Skrevet

Stemmer ikke her iallefall.

Lillemann er 6 mnd. Dagsrytmen er dessverre slik:

10.00 Står opp

11.00 dupp som varer til ca 13.30

16.00 dupp igjen som varer til ca 17.30

Klarer siden ikke å holde seg våken hele kvelden. Mange smådupper hele kvelden frem til ca 01.00, da er det natten. Men er våken mange ganger for å spise pupp da. Og vi samsover. 

Anonymous poster hash: be3eb...f79

Skrevet

For min del tar du delvis feil. Min er 6 mnd, spiser grøt og middag og ammes til hvert måltid. Ammer rett før seng ca 19 og sover uten mat til 0930.

Hi

Skrevet

Jeg tar vel ikke feil hvis jeg sier at 90% av alle dere som svarer her, gir mme og ikke ammer?Anonymous poster hash: 22a47...faf

Nope!! Her fullammes det du.

Hilsen #3

Anonymous poster hash: fb98f...16f

Skrevet

Jeg pumpet i 6 mnd og blandet med mme, så halvveis rett.

Skrevet

Du tar veldig feil når det gjelder mine barn i hvert fall. Alle har blitt fullammet, to har ikke engang smakt MME.

Men vi har praktisert samsoving fra første nattmåltid. Ammingen skjer i halvsøvne og begge sovner straks etterpå. Kos og sååå deilig å slippe nattevåk og skriking.

Anonymous poster hash: fd0c0...0b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...