Gå til innhold

Puh, hvordan rekker dere som har flere barn alt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I tillegg til jobb, skal jeg pga. juletrefest og bursdag, ordne til leiligheten (vaske og pynte), handle inn, lage 3 paier, muffins, gulrotkake, gelé, salat og boller. Vaskingen ordner nok mannen, men resten faller på meg, ellers blir det bare kjøpeboller og kanskje gelé lagt på fat... Jeg velger jo dette selv, da, men det er likevel litt å finne på! ;)

Anonymous poster hash: fc3a6...f4c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg rekker ikke. 

Anonymous poster hash: 7dd27...f99
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det er ikke noe hvilehjem ;-) fotball, korps, mer fotball, bursdagen, avslutninger, tannleger (for de med reguleringsbarn) kjøre hit, kjøre dit. :) du blir vant til det ;-)

Skrevet

Mannen min er godt oppdratt og gjør brorparten av slikt arbeid ;-)

Anonymous poster hash: c5fda...2cf

Skrevet

Rekker heller ikke - har bursdag her til helga. Har ferie til mandag og de to minste hjemme, så nå har jeg god tid, men antakelig et par hjelpere for mye til at det går effektivt unna ;)

mamma tar med kremkake, har ei enkel langpannekake og ei kake i rundform. Mulig jeg kjøper inn pølse og brød eller noe, siden noen sikkert ikke rekker å spise middag.

Jula er ryddet ut, skal se om jeg får dratt over golvene. Skittentøyet flyter til tross for tre maskiner i dag (uhell i senga), det har hopet seg opp i mange kroker, men rekker jeg ikke over alle så får det være. Skippertaksmenneske uten sans for struktur = kaos. Men det går bra likevel :)

Anonymous poster hash: 0ea38...82d
Skrevet

Vil på det sterkeste anbefale toro sjokolade langpannekake!!! 2 minutter, ordner seg selv i ovnen. Pyntes med kjærlighet på pinne som du stikker ned i kaken! Ungene digger det!

Det gjelder å legge listen på et passe nivå!

Anonymous poster hash: 6441b...fe5
Skrevet

Vet ikke.

Klarer det vel egentlig ikke. Eller kanskje såvidt. Ikke spør meg hvordan.

Skrevet

Man rekker ikke alt.

Har tre barn og blitt flink til å velge bort unødvendige aktiviteter, overse normalt rot og litt skitt i krokene. Er også blitt flink til å "surfe" gjennom litt kaos og mas uten å bli stresset.

Jeg har for eksempel valgt bort TV og organisert trening på treningssenter. Det blir for dumt å sette seg i bilen og kjøre i 20-30 minutter en vei for å trene på senter når man har store problemer med å finne så mye som 30 minutter å bruke på trening i løpet av en dag. Så i stedet er trening nå noe jeg gjør på sparket når jeg får ledig tid. Slenger på joggesko, treningsbukse og jakke og starter i det øyeblikket jeg går ut ytterdøra. Går, løper, sykler eller går på ski. Styrketrening får bli utelek med ungene, snømåking, hagearbeid o.l.

Jeg synes også det er viktig å legge inn tid til helt unødvendige aktiviteter som vi eller jeg gjør kun for moro skyld! Selv om det betyr at jeg ikke får støvsugd gulvene den dagen heller. Ellers ville dagene blitt fyllt opp av "MÅ GJØRES"-aktiviteter -og jeg ville blitt gal. Eller deprimert. Jeg vil leve! Ikke bare jobbe i Hjemmet AS.

Anonymous poster hash: 94398...5cb
Skrevet

Senker lista og prioriterer ungene, meg selv og mannen.

I den rekkefølgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...