Gå til innhold

Eier dere 50/50 selv ved ulik inntekt/egenkapital?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi eier 50/50. Men i egenkapital har han betalt ca 1/4 av husets verdi mens jeg har betalt nesten 1/2. Resten av lånet står på oss begge. Blir jo for dumt hvis jeg skulle sittet med en halv million til overs på konto bare fordi vi skulle hatt like mye egenkapital

Litt nyskjerrig... Hvorfor har du ikke en større eierandel enn han? Spør fordi jeg og kjæresten kjøper leilighet sammen nå, og kommer i omtrent samme situasjon som dere. Håper jo at vi skal være sammen for alltid, men hvis ikke blir det jo litt kjipt hvis vi står med like mye igjen etter evnt salg,når jeg går inn med en del ekstra. Enig at det er tullete å ha penger i banken så vi kaster inn det vi har,men burde ikke kanskje eierandelene være i samsvar med innskuddet av egenkapital..? Vanskelig avgjørelse synes jeg...Anonymous poster hash: bdfa4...1b5
Hvis det skulle bli slutt tar vi begge ut egenkapitalen vår ut og deler resterende verdi på 2. Så jeg mister ikke pengene mine :)

Takk for svar! Egentlig lurt det da, selv om jeg tenker at en evnt gevinst burde deles etter andelen av egenkapital... Godt dere fant en løsning som dere er fornøyd med uansett :) Så får jeg gruble litt mer...

Anonymous poster hash: bdfa4...1b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi eier 50/50. Men i egenkapital har han betalt ca 1/4 av husets verdi mens jeg har betalt nesten 1/2. Resten av lånet står på oss begge. Blir jo for dumt hvis jeg skulle sittet med en halv million til overs på konto bare fordi vi skulle hatt like mye egenkapital

Litt nyskjerrig... Hvorfor har du ikke en større eierandel enn han? Spør fordi jeg og kjæresten kjøper leilighet sammen nå, og kommer i omtrent samme situasjon som dere. Håper jo at vi skal være sammen for alltid, men hvis ikke blir det jo litt kjipt hvis vi står med like mye igjen etter evnt salg,når jeg går inn med en del ekstra. Enig at det er tullete å ha penger i banken så vi kaster inn det vi har,men burde ikke kanskje eierandelene være i samsvar med innskuddet av egenkapital..? Vanskelig avgjørelse synes jeg...Anonymous poster hash: bdfa4...1b5
Hvis det skulle bli slutt tar vi begge ut egenkapitalen vår ut og deler resterende verdi på 2. Så jeg mister ikke pengene mine :)
Ehh.. Nei.. Om han gjør seg vrang tar han ut akkurat like mye som deg! Det du har gjort er at du har gitt bort masse av egenkapitalen din til ham, og satser på at han skal være snill med deg og gi det tilbake ved et brudd....  Hva trodde du det innebare å eie noe 50%?  Anonymous poster hash: 35faa...4c4

Har da ikke gitt bort noe som helst. Har selvfølgelig særeie på egenkapitalen min. Du vet da ingenting om hva som står i våre papirer. Hvis det skulle blitt slutt tar jeg med meg mine penger ut og så deler gi resten

Du sier jo at dere eier 50/50.. Har du særeieavtale som liksom skal gi deg rettigheter, men tinglyst 50/50, har du en verdiløs avtale..... Men for all del, lev i troen på at du er sikret du! Evt. vil jeg anbefale deg å google temaet, det er svært ofte diskutert i media som et stort problem at folk går i nettopp den fella du risikerer å gå i.... 

Anonymous poster hash: 35faa...4c4

Skrevet

Takk for svar! Egentlig lurt det da, selv om jeg tenker at en evnt gevinst burde deles etter andelen av egenkapital... Godt dere fant en løsning som dere er fornøyd med uansett :) Så får jeg gruble litt mer...

Ikke ta i mot så viktige råd på et forum, vær så snill! Rådet over er direkte feil, og jeg blir ekstremt provosert av at vedkommende faktisk setter din økonomiske fremtid på spill basert på egen erfaring hun tror fungerer. Skremmende! Sjekk dette ut selv! Er ikke vanskelig om du setter av litt tid. Eier dere 50/50 og mannen tar deg til retten taper du egenkapitalen din enten du vil eller ei!

Skrevet

Vi eier 50/50. Vi betaler også deretter. Han betaler mer i mat og diverse utgifter mens vi betaler halvparten hver av alle faste utgifter.

Jeg gikk inn med egenkapital (20 prosent av kjøpesummen). Han tjener tre ganger så mye som meg.

Anonymous poster hash: 8a246...cf3

Skrevet

Ikke ta i mot så viktige råd på et forum, vær så snill! Rådet over er direkte feil, og jeg blir ekstremt provosert av at vedkommende faktisk setter din økonomiske fremtid på spill basert på egen erfaring hun tror fungerer. Skremmende! Sjekk dette ut selv! Er ikke vanskelig om du setter av litt tid. Eier dere 50/50 og mannen tar deg til retten taper du egenkapitalen din enten du vil eller ei!

Jeg har ikke gitt noen råd. Jeg svarte på hvordan vi har løst det. Og selvfølgelig er særeie et gyldig dokument, hvis ikke hadde det ikke eksistert. Men, advokaten som skrev avtalen har sikkert lurt oss tror du ikke?

Skrevet

Vi eier alt 50/50. Jeg tjener mye mer enn han, alt går inn i en felles pott.

Anonymous poster hash: 39e9b...cc8
Skrevet

Vi eier likt og har felles økonomi. Er gift.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...