Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #1 Skrevet 1. januar 2014 Betaler den ene mer enn den andre? Men eier like mye? Anonymous poster hash: 8b195...a8d
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #2 Skrevet 1. januar 2014 Vi eier 50/50, men mannen betaler alt. Anonymous poster hash: e6c84...c1f
valkyrien Skrevet 1. januar 2014 #3 Skrevet 1. januar 2014 Vi eier 50-50, og står begge på lånet. Mannen betaler alle de faste regningene, og jeg betaler mat/klær og det min bil koster. Mannen har mer enn dobbelt så mye inntekt som meg.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #4 Skrevet 1. januar 2014 Jeg tjente mindre enn eksen, menvi betalte alt 50/50 likevel. Han betalte kanskje mer i mat og evt når vi skulle på tur. Men det gikk opp i opp i forhold til mye annet. Sjele glad for at jeg betalte 50% da han plutselig gikk fra meg med en ny født baby i armene og et litt større barn. Jeg vet jeg da vil klare meg økonomisk Anonymous poster hash: 96490...e52
Camillok Skrevet 1. januar 2014 #5 Skrevet 1. januar 2014 Vi eier 50-50, det lille vi hadde av egenkapital hadde han. Om det noensinne skulle skje at vi går fra hverandre skal han få dette inkl renter mer enn meg. Jeg betaler på huset, han betaler alt annet. Han tjener mer enn meg enn så lenge, men det blir nok likt til slutt.
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. januar 2014 #6 Skrevet 1. januar 2014 Eier likt, lånet står på meg, mannen betaler.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #7 Skrevet 1. januar 2014 Mannen tjener dobbelt så mye som meg. Vi har felles økonomi og eier alt 50/50. Anonymous poster hash: a72f5...70c
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 1. januar 2014 #8 Skrevet 1. januar 2014 Vi tjener heldigvis like mye, eier 50 % hver. Jeg har en formuekapital på 500.000 som jeg har i overskudd fra salget av min leilighet. Vi spyttet inn like mye hver i egenkapital på boliglånet.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #9 Skrevet 1. januar 2014 Jepp. Han tjener mye mer enn meg, men uten de "ofrene" jeg har gjort i forhold til jobb og karriere, så hadde ikke han vært der han er i dag. Derfor er det bare rett og rimelig at jeg eier akkurat like mye i alt som det han gjør, selv om det er "hans" penger som har betalt det. Anonymous poster hash: 24798...7d8
Elsker livet Skrevet 1. januar 2014 #10 Skrevet 1. januar 2014 Vi eier likt. Inntekten har jeg gjennom mannens firma og den er langt fra i samme størrelse som inntektene hans. Alt vi eier er vårt. Skulle bare mangle spør du meg.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #11 Skrevet 1. januar 2014 Vi eier 50/50 men mannen betaler alt. Anonymous poster hash: 8d2bd...88f
DaTuMa Skrevet 1. januar 2014 #12 Skrevet 1. januar 2014 Vi eier 50/50. Men i egenkapital har han betalt ca 1/4 av husets verdi mens jeg har betalt nesten 1/2. Resten av lånet står på oss begge. Blir jo for dumt hvis jeg skulle sittet med en halv million til overs på konto bare fordi vi skulle hatt like mye egenkapital
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #13 Skrevet 1. januar 2014 Eier 50/50. Jeg betaler siden jeg har inntekt. Han gikk inn med større egenkapital enn meg da. Anonymous poster hash: 7a3ae...65e
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #14 Skrevet 1. januar 2014 Eiger 50/50. Navnet mitt står i alle papir på hus,bil,lån. Anonymous poster hash: 54630...472
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #15 Skrevet 1. januar 2014 Vi eier 50/50. Men i egenkapital har han betalt ca 1/4 av husets verdi mens jeg har betalt nesten 1/2. Resten av lånet står på oss begge. Blir jo for dumt hvis jeg skulle sittet med en halv million til overs på konto bare fordi vi skulle hatt like mye egenkapital Litt nyskjerrig... Hvorfor har du ikke en større eierandel enn han? Spør fordi jeg og kjæresten kjøper leilighet sammen nå, og kommer i omtrent samme situasjon som dere. Håper jo at vi skal være sammen for alltid, men hvis ikke blir det jo litt kjipt hvis vi står med like mye igjen etter evnt salg,når jeg går inn med en del ekstra. Enig at det er tullete å ha penger i banken så vi kaster inn det vi har,men burde ikke kanskje eierandelene være i samsvar med innskuddet av egenkapital..? Vanskelig avgjørelse synes jeg... Anonymous poster hash: bdfa4...1b5
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #16 Skrevet 1. januar 2014 Nei, fordi han hadde mye mer egenkapital enn meg (før vi giftet oss). Det øvrige deler vi likt, selv om han tjener mye mer enn meg. Men vi endret fordelingen noe til min fordel da jeg arvet en god del penger, som vi satte rett inn i lånet. Så nå nærmer vi oss faktisk 50/50 likevel. Anonymous poster hash: cc6fd...5f4
DaTuMa Skrevet 2. januar 2014 #17 Skrevet 2. januar 2014 Vi eier 50/50. Men i egenkapital har han betalt ca 1/4 av husets verdi mens jeg har betalt nesten 1/2. Resten av lånet står på oss begge. Blir jo for dumt hvis jeg skulle sittet med en halv million til overs på konto bare fordi vi skulle hatt like mye egenkapital Litt nyskjerrig... Hvorfor har du ikke en større eierandel enn han? Spør fordi jeg og kjæresten kjøper leilighet sammen nå, og kommer i omtrent samme situasjon som dere. Håper jo at vi skal være sammen for alltid, men hvis ikke blir det jo litt kjipt hvis vi står med like mye igjen etter evnt salg,når jeg går inn med en del ekstra. Enig at det er tullete å ha penger i banken så vi kaster inn det vi har,men burde ikke kanskje eierandelene være i samsvar med innskuddet av egenkapital..? Vanskelig avgjørelse synes jeg...Anonymous poster hash: bdfa4...1b5 Hvis det skulle bli slutt tar vi begge ut egenkapitalen vår ut og deler resterende verdi på 2. Så jeg mister ikke pengene mine
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #18 Skrevet 2. januar 2014 Vi eier 50/50. Men i egenkapital har han betalt ca 1/4 av husets verdi mens jeg har betalt nesten 1/2. Resten av lånet står på oss begge. Blir jo for dumt hvis jeg skulle sittet med en halv million til overs på konto bare fordi vi skulle hatt like mye egenkapital Litt nyskjerrig... Hvorfor har du ikke en større eierandel enn han? Spør fordi jeg og kjæresten kjøper leilighet sammen nå, og kommer i omtrent samme situasjon som dere. Håper jo at vi skal være sammen for alltid, men hvis ikke blir det jo litt kjipt hvis vi står med like mye igjen etter evnt salg,når jeg går inn med en del ekstra. Enig at det er tullete å ha penger i banken så vi kaster inn det vi har,men burde ikke kanskje eierandelene være i samsvar med innskuddet av egenkapital..? Vanskelig avgjørelse synes jeg...Anonymous poster hash: bdfa4...1b5 Hvis det skulle bli slutt tar vi begge ut egenkapitalen vår ut og deler resterende verdi på 2. Så jeg mister ikke pengene mine Ehh.. Nei.. Om han gjør seg vrang tar han ut akkurat like mye som deg! Det du har gjort er at du har gitt bort masse av egenkapitalen din til ham, og satser på at han skal være snill med deg og gi det tilbake ved et brudd.... Hva trodde du det innebare å eie noe 50%? Anonymous poster hash: 35faa...4c4
DaTuMa Skrevet 2. januar 2014 #19 Skrevet 2. januar 2014 Vi eier 50/50. Men i egenkapital har han betalt ca 1/4 av husets verdi mens jeg har betalt nesten 1/2. Resten av lånet står på oss begge. Blir jo for dumt hvis jeg skulle sittet med en halv million til overs på konto bare fordi vi skulle hatt like mye egenkapitalLitt nyskjerrig... Hvorfor har du ikke en større eierandel enn han? Spør fordi jeg og kjæresten kjøper leilighet sammen nå, og kommer i omtrent samme situasjon som dere. Håper jo at vi skal være sammen for alltid, men hvis ikke blir det jo litt kjipt hvis vi står med like mye igjen etter evnt salg,når jeg går inn med en del ekstra. Enig at det er tullete å ha penger i banken så vi kaster inn det vi har,men burde ikke kanskje eierandelene være i samsvar med innskuddet av egenkapital..? Vanskelig avgjørelse synes jeg...Anonymous poster hash: bdfa4...1b5 Hvis det skulle bli slutt tar vi begge ut egenkapitalen vår ut og deler resterende verdi på 2. Så jeg mister ikke pengene mine Ehh.. Nei.. Om han gjør seg vrang tar han ut akkurat like mye som deg! Det du har gjort er at du har gitt bort masse av egenkapitalen din til ham, og satser på at han skal være snill med deg og gi det tilbake ved et brudd.... Hva trodde du det innebare å eie noe 50%? Anonymous poster hash: 35faa...4c4 Har da ikke gitt bort noe som helst. Har selvfølgelig særeie på egenkapitalen min. Du vet da ingenting om hva som står i våre papirer. Hvis det skulle blitt slutt tar jeg med meg mine penger ut og så deler gi resten
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #20 Skrevet 2. januar 2014 Han hadde mye mer egenkapital,men jeg tjener over dobbelt så mye og betaler nesten alt i hverdagen. Alt i alt står vi ganske likt etter 10 år. Har nesten ikke lån, så balansen er igrunnen gjenopprettet (Samme innskudd etter disse årene, han som engangsbeløp, jeg som månedlig betaler). Anonymous poster hash: 7c8fe...7d1
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #21 Skrevet 2. januar 2014 Selvfølgelig. Vi er gift, har barn sammen og bidrar begge 100% til familien. Han bidrar med mer penger, jeg med mer tid (han driver eget selskap og jobber mye mer enn full tid), alt vi bygger oss opp av verdier eier vi sammen, 50/50. Anonymous poster hash: 5b7d8...917
Nyttårs barn Skrevet 2. januar 2014 #22 Skrevet 2. januar 2014 Vi eier 50% hver. Men jeg eier også en leilighet som vi leier ut, den står i mitt navn. Mannen tjener 3 gangen av det jeg gjør og betaler de faste utgiftene. Jeg betaler mat, klær og litt ferie/fornøyelser etter evner. Dette fungererer greit for oss men vi er gift og har felles barn. Jeg la vel inn et par hundretusen mer i egenkapital. Vi tenker ikke så mye på dette, ingen planer om skilsmisse og hvis det skjer er det uaktuelt å skulle få flere barn.
MiniMuffin♥Lille J i magen Skrevet 2. januar 2014 #23 Skrevet 2. januar 2014 Vi eier 50/50, og vi betaler like mye på lånet begge to. Betaler bilene våre hver for oss. Faste regninger og mat deler vi slik som det faller seg..
DramaMama Skrevet 2. januar 2014 #24 Skrevet 2. januar 2014 Vi eier 50/50, lånet står på begge, men enn så lenge er det han som betaler alt som har med huset å gjøre. Han jobber, jeg studerer.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #25 Skrevet 2. januar 2014 Vi eier 50/50 og har like mye egenkapital bundet i boligen. Samboer satt igjen med mer enn meg etter salg av hver vår leilighet, så han har investert de pengene en annen plass:) Anonymous poster hash: 330ec...f40
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå