Gå til innhold

Ble plutselig veldig motivert for å fullføre videregående.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er snart 24 år og arbeidsledig uten noe særlig erfaring. Fullførte aldri videregående på grunn av konsentrasjonsvansker, og takler dårlig å sitte i et klasserom fullt av tenåringer og skravlingen deres.

Det står mellom barne-og ungdomsarbeider og helsefagarbeider. Hva lønner seg mest?

Og hvilke muligheter har jeg for å få fullført videregående? Er det ingen annen utvei enn å vente til høsten?

Anonymous poster hash: 69655...8b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med opplæringskontoret (google det sammen med navnet på byen/fylket du bor i), eventuelt en lokal videregående skole.

Noen av fagene kan du nok ta som privatist, da melder du deg opp på privatistweb.no, leser selv og tar eksamen. Det kan du gjøre nå til våren, så du trenger ikke vente til høsten. 

Hva som lønner seg har jeg ingen formening om, men hva du liker best og hva jobbmulighetene og utviklingsmulighetene er bør du tenke på. 

Skrevet

Vil bare ønske deg lykke til, bra at du har et mål!

Google de to utdanninger, du kan ta de på nett som privatist også. Du kan sikkert starte opp med noen fag nå på våren.

Så må du kjenne på hvilket av de to yrkene du tror du vil trives best i. Begge utdanningene gir veldig gode muligheter for jobb - landet har et skrikende behov etter yrkesarbeidere!

Anonymous poster hash: 403e2...253

Skrevet

Takk for svar :-)

Har vurdert å ta det på nett, da jeg har funnet en side som tilbyr disse linjene. Men ser da at jeg må ta eksamen i absolutt alle fag. Er redd det vil bli dyrt, og at det vil bli litt mye? Men vil jo fullføre uansett. Det fine med å ta det på nett er at jeg får tatt det i mitt tempo.

Pengene er det som bekymrer meg mest. Har ikke så mye å rutte med som alenemor

Anonymous poster hash: 69655...8b7

Skrevet

Ta kontakt med rådgiver på privatskolene eller opplæringskontorene som ei over her skrev. De kan svare mye bedre enn oss her inne. Lykke til :) har vært der selv...

Skrevet

NKI nettstudier, NKS? 

Anonymous poster hash: c2b2f...d58
Skrevet

Privatisteksamen er billig, sist jeg sjekket lå det på ca 300 kr pr fag. Hvis du er skikkelig motivert så greier du nok de fleste fag med mindre det er noe du er veldig dårlig i og trenger ekstra hjelp med. Da kan det være vel verdt å gå på privatskole akkurat for det faget.

Lykke til :)

Skrevet

Jeg tok det på voksenopplæring, over 2 år slik at jeg skulle klare å fullføre.. Det var en deilig følelse å kunne si at jeg endelig klarte å bli ferdig i en alder av 33 ;)

Anonymous poster hash: 6de9d...ffb

Skrevet

Som alenemor kan du få stønad til utdanning! Snakk med NAV.

Skrevet

Sjekk arbeidsmulighetene der du bor! I en del distrikter er det i dag mange flere arbeidsledige unge jenter enn gutter. Spesielt barne-og ungdomsarbeidere, har jeg inntrykk av.

Hva med å tenke litt utenfor boksen? Hvorfor MÅ du velge en slik typisk jenteutdanning? Er det bare det du har lyst til, eller har du bare ikke tenkt på noe annet?

Har du tenkt på at innen mange mer mannsdominerte fagutdanninger får man mer strukturerte arbeidstider, dvs slipper turnus (veldig viktig når man er alenemor) og ofte mye bedre betalt!

Anonymous poster hash: 56c66...caa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...