Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #1 Skrevet 1. januar 2014 Min jente blir to år i slutten av februar. Jeg synes hun er så flink til å snakkw, men vet ikke om det bare er normalt. Gutten min var veldig sen språklig, men det kom seg da han nærmet seg tre.. så sammenlignet med han er jo jenta mi en racer, men kanskje det bare er som forventet egentlig? Hun har voldsomt mange ord synes jeg, klarer ikke liste opp...mange substantiv og en god del verb...og har begynt å ytre små setninger.. Være med Bare mamma (om hvem som skal kle på) Hente genser Finne pappa Osv.. Hvordan er det med deres? Anonymous poster hash: 7fe87...d5f
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #2 Skrevet 1. januar 2014 min blir også to i februar, og det eneste han sier er "æsj".... Anonymous poster hash: 15616...fc4
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #3 Skrevet 1. januar 2014 Min sier f.eks hvis vi er ute og går eller kjører: "Der er månen." "Der er B, B for bestefar". Bare for å skryte litt av min lille gutt som blir to år nå i januar. Anonymous poster hash: 2d127...9fc
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #4 Skrevet 1. januar 2014 Gutten min var veldig sen med å begynne å snakke. Når han begynte i barnehage for 4 mnder siden så satt han ikke sammen ord. Nå snakker han små "setninger" som for eksempel: nei takk mamma mamma det regner og blåser ute osv. Her er det heller uttalen som er dårlig. Jeg skjønner hva han sier,men er ikke alle andre som skjønner det så må ofte "oversette". Anonymous poster hash: 2ac36...587
GeeGee Skrevet 1. januar 2014 #5 Skrevet 1. januar 2014 Høres ganske likt ut som gutten min som straks blir to år. Han har sagt noen få setninger på tre ord (mamma sitte der), en del på to ord (drikke melk), men det er mest enkeltord, og mest substantiver. Veldig kjekt for hvert fremskritt med disse små!
Line-mamma til to herlige Skrevet 1. januar 2014 #6 Skrevet 1. januar 2014 Jenta mi ble to i oktober. Sier ikke setninger, men masse ord, navn osv. Siet alltid takk å sånt no:)
Line-mamma til to herlige Skrevet 1. januar 2014 #7 Skrevet 1. januar 2014 Ja hun sier sånne ting som 'mamma/pappa sitter her/der' Ellers masse ord/navn somsagt:) Jeg syns hun.er veldig lett å forstå.
GeeGee Skrevet 1. januar 2014 #8 Skrevet 1. januar 2014 min blir også to i februar, og det eneste han sier er "æsj".... Anonymous poster hash: 15616...fc4 Det er veldig forskjellig når språket løsner for de små, det er en grunn til at toårskontrollen er noen mnd etter fylt to år! Det går seg nok til
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #9 Skrevet 1. januar 2014 Var litt treg først, er 2 år og 4 mnd nå og kommet seg, slår sammen ord og snakker veldig rent. Anonymous poster hash: bbd00...7b5
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #10 Skrevet 1. januar 2014 Guttungen min har visst møtt en kåre, han snakker om kåre hele tiden. Problemet er at skjønner ikke hvor kåre er, eller hvorfor han visstnok er i huset vårt. Heldigvis er de fleste tingene han sier uforståelig babbel, så skjønner ikke hva han sier om Kåre. Det er ok, vil ikke vite hvem Kåre visstnok er. Anonymous poster hash: 8b3b0...10c
Camillok Skrevet 1. januar 2014 #11 Skrevet 1. januar 2014 nei, mamma, pappa, mere melk, æsj, namnam, masse navn. Synes han er treig jeg, blir 2 i mars. Kan unnskylde han med at han er/blir tospråkelig. På det andre språket sier han "flue" og "tante". Ikke imponerende altså Men godt forstått gjør han seg med ivrig peking, dra med mamma hit og dit, hvining av ymse slag
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #12 Skrevet 1. januar 2014 nei, mamma, pappa, mere melk, æsj, namnam, masse navn. Synes han er treig jeg, blir 2 i mars. Kan unnskylde han med at han er/blir tospråkelig. På det andre språket sier han "flue" og "tante". Ikke imponerende altså Men godt forstått gjør han seg med ivrig peking, dra med mamma hit og dit, hvining av ymse slag Går han i barnehage eller? Ikke ment som kritikk visst han ikke gjør det altså,er bare nygjerrig siden gutten min var veldig sen språkelig selv. Anonymous poster hash: 2ac36...587
Camillok Skrevet 1. januar 2014 #13 Skrevet 1. januar 2014 Jepp, går i barnehage. Startet da han var 11 mnd, så det skulle ikke mangle på stimulans. Han er overhodet ikke interessert i å lese i pekebøker, peke på ting etc. Han kan forresten nese og tiss, men andre kroppsdeler bryr han seg ikke med
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 1. januar 2014 #14 Skrevet 1. januar 2014 Min jente snakket faktisk 5-6 ordssetninger fra hun var 22 mnd, da løsnet det plutselig! Hun er 2,5 år nå og kan si alt mellom himmel og jord, til og med engelsk. Litt rart at en på 2,5 år allerede kan svare tilbake når hun får en beskjed ol, jeg blir noen ganger målløs.. Men det er herlig!
annesmil Skrevet 1. januar 2014 #15 Skrevet 1. januar 2014 Min på 24 måneder sier setninger som - lillesøster gråter, (sitt navn) finne tutt. Så, så ikke gråte, (sitt navn) passe på, så så ... Eller han sier, (sitt navn) er sulten, tørst, vil leke, Igrunnen sier han det meste, bare med litt færre ord en storebror. Han begynte ikke å snakke før han var 19-20 måneder, da løsnet det bare plutselig:)
Camillok Skrevet 1. januar 2014 #16 Skrevet 1. januar 2014 Som jeg gleder meg både jeg og søsteren min snakket nesten rent som toåringer, så regner med dette kommer fra pappaen
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #17 Skrevet 1. januar 2014 det vanlige ved 2 år er å sette sammen to ord til en setning, men noen kan snakke i lange setninger og noen bare i ett og ett ord en god stund til. Anonymous poster hash: e9b1b...dee
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #18 Skrevet 1. januar 2014 Er ikke jenter gjerne litt tidligere ute språklig? Anonymous poster hash: 7fc7f...e1f
Nodisc Skrevet 1. januar 2014 #19 Skrevet 1. januar 2014 Har nettopp hatt besøk av søsteren min og datteren på 2, hun er lita og nett jente men snakker flytende og konstant og kan en hel haaaug med sanger utenat, utrolig morsomt å høre på!
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #20 Skrevet 1. januar 2014 Mi er 20 mnd og har nettop begynt å løsne på det språklige. Ho sier feks: Mamma sitte der Ine spise namnam Kom da mamma Kjøre pappas bil osv. Ellers er det mange enkle ord, som noen ganger havner i helt feil sammenhenger osv. veldig morro å høre på til tider.. Anonymous poster hash: 8f460...626
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #21 Skrevet 1. januar 2014 Min blir 2 år i jan. Og sier buss,rene,sean mamma,pappa,tante onkel oldemor, mommo, bente terje og mykje meir. Ikkje rette ordlydane men du hører kva som blir sakt. Anonymous poster hash: 65bfe...7a1
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #22 Skrevet 1. januar 2014 Jepp, går i barnehage. Startet da han var 11 mnd, så det skulle ikke mangle på stimulans. Han er overhodet ikke interessert i å lese i pekebøker, peke på ting etc. Han kan forresten nese og tiss, men andre kroppsdeler bryr han seg ikke med Oi! Sønnen min har bare gått i barnehage i 5 mnder å han gikk fra å si ca 7 ord til å snakke korte setninger å sier de fleste vanlige ord. Men det kommer etter vært det Anonymous poster hash: 2ac36...587
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #23 Skrevet 1. januar 2014 Guttungen min har visst møtt en kåre, han snakker om kåre hele tiden. Problemet er at skjønner ikke hvor kåre er, eller hvorfor han visstnok er i huset vårt. Heldigvis er de fleste tingene han sier uforståelig babbel, så skjønner ikke hva han sier om Kåre. Det er ok, vil ikke vite hvem Kåre visstnok er. Anonymous poster hash: 8b3b0...10c Kanskje det ikke er navnet Kåre han snakker om, men noe helt annet? Kjøkkenbordet for eksempel? Unger kan lage seg mange morsomme ord som de selv synes ligner veldig. Eller kanskje du har en språklig uvane som han har tatt etter? Driver du for eksempel og roper "KJÆRE vene" hver gang du er oppgitt over noe rart ungen gjør? Anonymous poster hash: 44dcb...64a
Camillok Skrevet 2. januar 2014 #24 Skrevet 2. januar 2014 Gutten min er generelt litt treig på en del ting, men så langt har han kommet godt innenfor normalen. Finmotorisk har han hele tiden vært langt fremme. Han satt tidlig, gikk ved 13-14 mnd. Fortsatt er han ikke villig til å prøve seg ned trappen, opp er greit. Han forstår det vi sier til han, tror bare ikke han har oppdaget hvor praktisk det er når vi skjønner hva han vil enda men det er rett rundt hjørnet, bablinga høres stadig mer ut som språk og ordforrådet har økt de siste tre-fire dagene (glemte noen ord i stad, bil og traktor f.eks).
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #25 Skrevet 2. januar 2014 Guttungen min har visst møtt en kåre, han snakker om kåre hele tiden. Problemet er at skjønner ikke hvor kåre er, eller hvorfor han visstnok er i huset vårt. Heldigvis er de fleste tingene han sier uforståelig babbel, så skjønner ikke hva han sier om Kåre. Det er ok, vil ikke vite hvem Kåre visstnok er. Anonymous poster hash: 8b3b0...10c Kanskje det ikke er navnet Kåre han snakker om, men noe helt annet? Kjøkkenbordet for eksempel? Unger kan lage seg mange morsomme ord som de selv synes ligner veldig. Eller kanskje du har en språklig uvane som han har tatt etter? Driver du for eksempel og roper "KJÆRE vene" hver gang du er oppgitt over noe rart ungen gjør? Anonymous poster hash: 44dcb...64a Nei, det er kåre er han roper etter. Sier ikke ting som kjære vene gidd Hver gang jeg spør hva er kåre eller hvor er kåre peker han i løse luften. Anonymous poster hash: 8b3b0...10c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå