Gå til innhold

Mulig ufrivillig alenemamma

mamma_Christine

Anbefalte innlegg

Fant ut for to dager siden at jeg var blitt uplanlagt gravid. Fortalte det til mannen og han var ikke direkte blid, men holdt seg rolig. Snakket ikke så veldig mye om det samme dagen. Igår begynte det. Han var forbanna fra han kom hjem fra jobben. Han ville ikke ha noe fler, vil at jeg skulle ta abort osv. Vi har ei fra før av på 5 år. 

Verre ble det idag. Han blir bare mer og mer sur og sier han ikke vil ha en til. Han vil jeg skal ta abort. Vi tok abort for over et år siden da det var ikke noe bra i forholdet vårt i det hele tatt. Ettertid har han sagt at han kanskje vil ha en til, pluss at han har sagt til dattra våres, ikke enda, da dattra våres har lyst på en lillesøster/lillebror. Greit at denne ikke var planlagt den heller, men jeg mener forholdet vårt er på et mye bedre sted enn det har vært. Men han gir seg uansett ikke. Vil ikke ha en til. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Eneste jeg vet er at jeg tar ikke abort. Men er det om jeg takler å være alenemamma til to. Vi er gift og har leilighet sammen. Hva skal jeg gjøre? 

Fortsetter under...

Det kommer ann på hvor langt du er på vei.. Men dere bør snakke ut om dette, og du må finne ut hva du selv ønsker.. Om du vil og kan gjennomføre en ny abort..

Mannen din vet jo at man kan bli gravid ved å ha sex..dette er ikke ditt ansvar alene :)

Anonymous poster hash: c8d62...8e5

Er 4 uker på vei. Risikoen ved å ta abort igjen er at jeg da aldri kan bli gravid igjen, men risikoen for å ikke gjøre det kan jeg miste mannen i mitt liv. Men vet at han ikke skal tvinge meg til noe. Vet jeg må finne ut av det og bestemme 100% selv uten hans mening. Men er så fryktelig usikker.

• 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...