Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #1 Skrevet 1. januar 2014 Min begynner på fredag :/ da er han 1,5 år.... Skrekk!!! Anonymous poster hash: 7f644...a0e
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #2 Skrevet 1. januar 2014 Før jentungen begynte i bhg ville jeg sakt 2år minimum. Men hun måtte begynne da ho var 14mnd og det har gått så fantastisk bra og ho elsker å være der, leke med barna og ikke minst de voksene som gjør en strålende jobb med henne (får ekstra oppfølging pga allergier og medisiner ++). Ho har hatt så godt av å gå i bhg, utviklingen hennes har vært enorm de siste mndene (20mnd nå). Anonymous poster hash: 113ff...8ff
me_87 Skrevet 1. januar 2014 #4 Skrevet 1. januar 2014 Min var ca 1.5 år han også å det har gått overraskende bra Jeg var først kjempe beskymret å lurte på hvordan det skulle gå siden han hadde så lite språk,men det gikk kjempe fint! Barnehagen sier at han har tilpasset seg fint i barnehagen,å språket har blitt mye mye bedre. Han er også blitt tøffere av å gå i barnehagen. Nå skriker han nesten aldri når jeg går lengre heller så det er veldig deilig! I helgene tar han på seg skoene selv,kommer med jakke og lue å sier Hadet mamma! Når jeg spør hvor han skal,så svarer han at han skal i barnehagen Tar det som ett tegn på at han liker seg godt der. Er flere ganger han ikke vil hjem når jeg kommer heller fordi han koser seg sånn der. Ser at han også er veldig knyttet til noen av de ansatte å det er godt å se for da føler jeg meg trygg på å ha han der.
GeeGee Skrevet 1. januar 2014 #5 Skrevet 1. januar 2014 Min begynner på fredag :/ da er han 1,5 år.... Skrekk!!! Anonymous poster hash: 7f644...a0e Skjønner at du du synes det er skummelt, men det er nok mest for deg. Tror barnet ditt kommer til å storkose seg i bhg! Det går nok litt tid med tilvenning (for dere begge), men så blir det veldig kjekt!
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #6 Skrevet 1. januar 2014 3 år. Anonymous poster hash: 7c43c...d9d
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #7 Skrevet 1. januar 2014 Mine har begynt når de var 1 år, og det synes jeg var en veldig bra tid for dem å starte på. Alle 4 har elsket barnehagen fra dag 1. Har ikke angret på det et øyeblikk... Anonymous poster hash: 0e6fa...9bf
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #8 Skrevet 1. januar 2014 1,5 år Anonymous poster hash: bb4a7...30d
Gjest Julia1984 Skrevet 1. januar 2014 #9 Skrevet 1. januar 2014 Min eldste var nesten 3 år. Det var en sant helvete med innkjøring. Personalet var fantastiske! Nr 2 begynte da han var 13-14 mnd.....innkjøring gikk som en drøm Nr 3 begynte da hun var 12 mnd. Gikk sååå bra. Så konklusjonen for vårt vedkommende er 12-14 mnd
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #10 Skrevet 1. januar 2014 Mellom 18-24 mnd. Anonymous poster hash: 611e9...8c9
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #11 Skrevet 1. januar 2014 1,5 år Anonymous poster hash: bb4a7...30d Enig! Da kan de fleste gå støtt selv både ute og inne, spise selv og forstå enkle beskjeder, samtidig som de er så store at de har glede av aktivitetene i barnehagen og å være sammen med andre barn. Anonymous poster hash: 36117...a79
hol(L)y COW Skrevet 1. januar 2014 #12 Skrevet 1. januar 2014 Før jentungen begynte i bhg ville jeg sakt 2år minimum. Men hun måtte begynne da ho var 14mnd og det har gått så fantastisk bra og ho elsker å være der, leke med barna og ikke minst de voksene som gjør en strålende jobb med henne (får ekstra oppfølging pga allergier og medisiner ++). Ho har hatt så godt av å gå i bhg, utviklingen hennes har vært enorm de siste mndene (20mnd nå). Anonymous poster hash: 113ff...8ff Altså..... utviklingen fra 14 til 20 mnder er ganske "enorm" uansett.... hehe (Sorry, måtte bare....)
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #14 Skrevet 1. januar 2014 Mellom 1,5 år og 2 år. Etter 2-års alder har de begynt å få veldig bastante meninger og vent seg til hjemmelivet med bare en voksen å mase på. Ikke så kjekt å ha innkjøring i barnehage midt i verste trassalderen! Før ca 14-15 mnd skjønner de litt for lite av språk og sliter ofte med å gå støtt enda. Spesielt uteleken blir trist da. Bare å sitte på rumpa i snøen og vente på hjelp liksom. Det er jo fortsatt mulig å vurdere deltidsplass da... Om man gruer seg veldig, mener jeg. Min erfaring er at det er bare tull at tilvenning tar lengre tid med deltid. De blir ikke lei eller resignerte så fort da, og gleder seg til barnehagedagene. Anonymous poster hash: afeb3...9dc
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #15 Skrevet 1. januar 2014 I forhold til tilknytning så er det best når dei er rundt året. Når barnet nermar seg 1,5 blir dei ofte litt meir skeptiske og avhengige av det trygge/kjente. Det vil og gjere tilvenninga vanskelegare for mor/far fordi dei føler seg som dårlige foreldre og at ungane kanskje ville hatt det best heime med ein av dei. Anonymous poster hash: f35c5...368
Fertila Skrevet 1. januar 2014 #16 Skrevet 1. januar 2014 Det gikk veldig fint med vesla mi da hun var 14 måneder iallefall! Men hadde jeg som hønemor kunnet velge, ville jeg ikke hatt henne i barnehage før nærmere 2 år.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #17 Skrevet 1. januar 2014 Er forskjellig fra barn til barn. Felles for alle aldre er at det som regel går veldig bra! Sønnen min var ett år da han begynte, for ham var det nok litt for tidlig. Burde ha utsatt det et halvt år til kanskje (selv om det tross alt gikk veldig fint). Dattera mi begynte da hun var 16 mnd og kunne gjerne begynt før. Hun ble ILLSINT da vi leverte storebror og hun måtte bli med meg hjem igjen. Nå har hun går i barnehage i 1,5 år, og kan telle på en hånd de gangene det har være krøll ved levering. Anonymous poster hash: 49291...6dd
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #18 Skrevet 1. januar 2014 Begge mine begynte rett etter fyllt to år :-) det gikk strålende med begge to :-) Anonymous poster hash: af5f6...53a
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #19 Skrevet 1. januar 2014 2-3 år. Før den tid så er det best for barnet å være sammen med mamma/pappa. Anonymous poster hash: 5cc51...29a
Camillok Skrevet 1. januar 2014 #20 Skrevet 1. januar 2014 Min begynte som 11 mnd, det gikk kjempefint og det var null problem at han ikke kunne gå. De små var sjelden ute med mindre været var godt og stort sett satt han på armen hos personalet... Han trivdes fra første stund. Vi hadde 6 uker hvor pappaen var hjemme og lot han få korte dager. Nå er han snart to og vinker meg avgårde så snart vi har fått av uteklær
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #21 Skrevet 2. januar 2014 Min begynte som 11 mnd, det gikk kjempefint og det var null problem at han ikke kunne gå. De små var sjelden ute med mindre været var godt og stort sett satt han på armen hos personalet... Han trivdes fra første stund. Vi hadde 6 uker hvor pappaen var hjemme og lot han få korte dager. Nå er han snart to og vinker meg avgårde så snart vi har fått av uteklær Pappaen hadde permisjon, og han brukte tiden på å sende ungen i barnehage? Virkelig Daddy of the year! Anonymous poster hash: 5cc51...29a
mamma_til_verdens_beste Skrevet 2. januar 2014 #22 Skrevet 2. januar 2014 Det som i mitt hodet er det beste er at de starter rundt 18 mnd alder, men bare 3-4 timer dagen, kanskje 4 dager i uka.Ellers synes jeg det generelt vil holde for barn i alle aldre med 6 timers dager i barnehagen mandag - fredag.Men det er min mening, og jeg vet at de fleste ikke ville hatt mulighet til det.
Camillok Skrevet 2. januar 2014 #23 Skrevet 2. januar 2014 Jepp - pappaen var hjemme og sendte gutten i bhg på mitt initiativ. Bhg mente faktisk også dette var en god løsning på en lang og myk tilvenning for en ganske så liten gutt! Vil gjerne gjøre det sånn igjen om vi har mulighet (desverre tror jeg ikke det). Han ble levert sent, lekte en times tid før mat og soving, deretter ringte bhg når han våknet og han ble hentet. Perfekt
mamma_til_verdens_beste Skrevet 2. januar 2014 #24 Skrevet 2. januar 2014 Her tok pappa'n seg permisjon hver fredag og holdt guttungen hjemme det første halvåret Ville gjerne valgt å gjøre det igjen.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #25 Skrevet 2. januar 2014 Før jentungen begynte i bhg ville jeg sakt 2år minimum. Men hun måtte begynne da ho var 14mnd og det har gått så fantastisk bra og ho elsker å være der, leke med barna og ikke minst de voksene som gjør en strålende jobb med henne (får ekstra oppfølging pga allergier og medisiner ++). Ho har hatt så godt av å gå i bhg, utviklingen hennes har vært enorm de siste mndene (20mnd nå). Anonymous poster hash: 113ff...8ff Dette er så teit og brukes som argument i enhvert slik tråd. Utviklingen er enorm i den alderen; uavhengig av om de går i bhg eller ikke. Anonymous poster hash: 561c3...09b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå