Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #1 Skrevet 1. januar 2014 Han er 9 mnd og vi har den siste tiden slitt med at han ikke sovner før det går en halvtime-time..Vi må da sitte inne hos han og holde på han.Jeg har vært litt sint på mannen fordi han synes det er så koselig.Misforstå meg rett,det er superkoselig men jeg har ikke tålmodigheten til å sitte der.Har så mye annet med hus+++Men er redd det har blitt en vane.jeg sa klart ifra at det kan det ikke bli. Vi har prøvd å legge han,så gå og la han drive å styre.Men det nytter ikke.Overtrøtt? Stort sett har han 2 dupper ila dagen.Den første er på formiddagen og den andre har til tider vært så sein som 17/18,men da ikke mer enn 30/45 min..Det er jo snart leggetid.Dette er fordi vi har vært borte etc og han ikke rett å slett går til eller har tid til å sove..Har ikke klart å ikke la han få en liten dupp når han blir så utålmodig og sint. Jeg har sagt at vi skal nå gå inn for at den siste duppen ikke kan være etter 16.Er ikke det greit egentlig?For da må han holde seg oppe til 19/20 og da blir han jo trøtt.Idag hadde han første duppen på 45 min.Han våknet selv.Han har på denne sovet alt fra 45min-3timer.Har han sovet 3 timer er ikke neste duppen lang. Vi prøvde idag at siste duppen ikke ble etter kl16 og han sovnet etter 5 min! Er dette kanskje det vi må gjøre?Kan dere komme med innspill?Hva gjør dere? Takk Anonymous poster hash: a920c...d7e
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #2 Skrevet 1. januar 2014 Sånne perioder kommer og går. Vi har valgt å bruke tiden barna trenger og slike perioder har alltid gått over her... Anonymous poster hash: 0b7da...6b4
Siamese Hellhound Skrevet 1. januar 2014 #3 Skrevet 1. januar 2014 Vi har en på 9 mnd, og sånn er som oftest dagen vår: Står opp 0730-0800 våken 1-1,5 time. sover 1/2 time våken ca 2t, sover 0,5t eller 2,5t får 1/2 t lur før klokka 16 hvis bare sov 1/2 time tidligere. Legges 1930-2000 (pga storebror som ellers vekker ham). Husk på at separasjonsangsten slår inn for fullt på denne tida, kanskje det er vanskelig å finne roen alene? men synes ikke dere bør ha siste luren for seint, han får heller klage litt før leggetid. OG - husk at det er en periode, snart kan dere begynne å gå over til en lang lur når han holder ut lenger på morgenen.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #4 Skrevet 1. januar 2014 Sånne perioder kommer og går. Vi har valgt å bruke tiden barna trenger og slike perioder har alltid gått over her... Anonymous poster hash: 0b7da...6b4 Takk for et fornuftig svar.. Anonymous poster hash: a920c...d7e
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #5 Skrevet 1. januar 2014 Vi har en på 9 mnd, og sånn er som oftest dagen vår: Står opp 0730-0800 våken 1-1,5 time. sover 1/2 time våken ca 2t, sover 0,5t eller 2,5t får 1/2 t lur før klokka 16 hvis bare sov 1/2 time tidligere. Legges 1930-2000 (pga storebror som ellers vekker ham). Husk på at separasjonsangsten slår inn for fullt på denne tida, kanskje det er vanskelig å finne roen alene? men synes ikke dere bør ha siste luren for seint, han får heller klage litt før leggetid. OG - husk at det er en periode, snart kan dere begynne å gå over til en lang lur når han holder ut lenger på morgenen. Takk for svar Hm, kanskje det er det som er "problemet" ja.Det har jeg ikke tenkt på.. Ja det tenker jeg og, at han får heller klage litt på kvelden.Er han utålmodig så har det hjulpet å gå å bade, da glemmer han det litt Her står han opp 9!!stort sett..Hadde det bare vart for evig Og da begynner han å bli trøtt igjen etter 2,5/3 timer.Så da timer jeg det sånn, at han sover før han skal ha lunsj.Så er det det første han gjør når han våkner. Jeg tror at jeg fint kan klare og holde han våken til sånn 13/14 tiden faktisk.Er noen dager han ikke er trøtt før.Når skal man/er det vanlig å gå over til bare en dupp? Jeg vet at alle er forskjellige og sånt..men med tanke på bhg og alt!? Anonymous poster hash: a920c...d7e
Siamese Hellhound Skrevet 1. januar 2014 #6 Skrevet 1. januar 2014 Vet ikke hva som ervanlig, men da førstemann runda året var han klar for en lang lur. Men unger er jo forskjellige! Leggetrøbbel enten på kvelden eller dagen har ofte betydd at det er på tide med nye rutiner her hos oss. :-)
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #7 Skrevet 1. januar 2014 Vet ikke hva som ervanlig, men da førstemann runda året var han klar for en lang lur. Men unger er jo forskjellige! Leggetrøbbel enten på kvelden eller dagen har ofte betydd at det er på tide med nye rutiner her hos oss. :-) Det kommer nok naturlig også det tenker jeg Det var det jeg fant ut og, så nå må vi bare prøve Han brukte jo kun 5 minutter ikveld Takk for svar Anonymous poster hash: a920c...d7e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå