Gå til innhold

Noen som har begynt å planlegge sommerferien ? Hvor reiser dere med 3 små barn og som ikke har råd til og bruke 30 000 kr ol på ferie ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aner ikke helt hvor vi skal reise. Vi driver og pusser opp huset så mesteparten av vårt budsjett går til nettopp huset. Men syns at både vi voksne og barna har godt av en ferie.

Men hvor kan vi reise ? Barna våre er 6,4 og 1 år til sommeren, så det må være barnevennlig å en ferie som ungene får stor glede av :) Helst sol og varme, men det er jo så dyrt fra jun-august. Eldste begynner på skolen i august så derfor kan vi heller ikke reise i slutten på august heller...

Hva er deres beste tips, hvor kan jeg evt finne billig ferie ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde en herlig ferie i Gøteborg denne sommeren. Var på Liseberg, Universeum, tok paddan (båttur) og i en gratis dyrepark/lekepark bitte litt utenfor sentrum. Vi bodde på hotell og det koster jo litt, men om man er tidlig ute kan man jo leie hytte ol.

Det var en herlig by altså, og med solskinn dagen lang så ble det helt utrolig bra!

Anonymous poster hash: 39c59...b41
Skrevet

Aner ikke helt hvor vi skal reise. Vi driver og pusser opp huset så mesteparten av vårt budsjett går til nettopp huset. Men syns at både vi voksne og barna har godt av en ferie.

Men hvor kan vi reise ? Barna våre er 6,4 og 1 år til sommeren, så det må være barnevennlig å en ferie som ungene får stor glede av :) Helst sol og varme, men det er jo så dyrt fra jun-august. Eldste begynner på skolen i august så derfor kan vi heller ikke reise i slutten på august heller...

Hva er deres beste tips, hvor kan jeg evt finne billig ferie ??[/quote

]

Hva med Danmark? Koselig, barnevennlig og fine strender. Ingen solgaranti dessverre.

Ellers hadde jeg lett etter billig fly i juni før skolen starter. Mye billigere å booke fly og hotell selv fremfor charter.

Sjekk Norwegian til Kroatia feks, der er det billig og bo og leve

Anonymous poster hash: b3829...a4c

Skrevet

Vi leier en hytte/hus i Danmark hvert eneste år.

Ungene er fra 4 til 12 år og gleder seg allerede til neste sommerferie. Har gjerne et par dager i en fornøyelsespark/badeland.

Lønner seg å bestille tidlig, både fergen over og hyttene blir dyrere og dyrere jo nærmere sommeren du kommer.

Anonymous poster hash: b87b8...6b6
Skrevet

Veit det finnes turer til Tyrkia i skoleferien og til under 30.000. Men husker ikke med hvilken reiseselskap :)

Skrevet

Hva er deres beste tips, hvor kan jeg evt finne billig ferie ??

Er kanskje ikke mye sol og varme i det, men jeg virkelig elsker å reise på norgesferier med telt i bagasjen. Er det for "drittvær" til å sove i telt, finnes det masser av billige hytter å ta inn på. Barna mine elsker det også:)

Anonymous poster hash: bfc22...fe6

Skrevet

Vi reiser til Danmark uka hvor det er skolestart hvert år, da begynner det å minke på folk, kommer hjem to dager før skolen begynner.

Får det billig hvert år, har de siste årene vært i ribe eller Grønhøj stand, hvor sistnevnte har svært romslige leiligheter.

Anonymous poster hash: 90f31...798

Skrevet

England er et superbillig ferieland. Som regel billigere med fly og leiebil, enn med å kjøre til Danmark. Mange billige og fine badebyer på kysten og det er kort å kjøre fra gatwick flyplass.

Kan leige slike caravans i ferieparker. Fine strender og en annerledes opplevelse:-)

Anonymous poster hash: f1b85...0f5

Skrevet

England er et superbillig ferieland. Som regel billigere med fly og leiebil, enn med å kjøre til Danmark. Mange billige og fine badebyer på kysten og det er kort å kjøre fra gatwick flyplass.

Kan leige slike caravans i ferieparker. Fine strender og en annerledes opplevelse:-)

Kan du gi et spesifikt eksempel? Dette er noe jeg kunne ha likt:-)

Anonymous poster hash: 39c59...b41

Skrevet

Vi ferier alltid i Spania for en billig penge.

Var der i august, flybillett for 4 stk var 3800 Kr, ferieboligen for oss er gratis (men leies ut for ca 4000kr uken) leiebil 1600kr for 2 uker. Så kommer mat ved siden av. Vi lager de fleste måltider i leiligheten, så det er også billig.

Vi passer alltid på å kjøpe når Norwegian har kampanje.

Skrevet

Se på bilutleievia samleside på www.gatwickairport.com, deres offisielle side.

For ulike campinger etc. Kan du google bare google.

http://www.theguardian.com/travel/2011/apr/16/10-best-family-campsites

Du må se etter hva som passer deg. B&B, caravan. Hvilken pris du får, det er mye å google. Bruk gjerne www.expedia.co.uk, så slipper du gå gjennom norske sider, ofte bedre pris tror jeg.

Finnes også billige hoteller :-)

Skrevet

Vi har campingvogn og ferietur hvert år i den, koster litt å kjøpe, men er en investering som lønner seg etterhvert. Hvis man har den stående på fast plass kan man jo bruke den så mye man vil å ikke bare en uke eller to. Vi er på camping nesten vær helg om sommeren får det er alltid noe som skjer på store campingplasser

Anonymous poster hash: 753d9...6d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...