Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #1 Skrevet 1. januar 2014 Har lagt merke til at nesten 70% (grovt regnet såklart) av barnevognene jeg ser rundt omkring er av merket Emmaljunga. Og det får meg til å undre: - er vognene til Emmaljunga virkelig så mye bedre enn andre merker (Brio osv.) ? - i såfall; hva gjør dem bedre? - er det pågrunn av selve merkevaren at de er så populære? - eller er det på grunn av utseendet? - og veier da kanskje utseende tyngre enn hvor praktisk og god vognen faktisk er? Håper noen kan svare på hvorfor dere har valgt Emmaljunga. Hadde også vært interessant å høre det om andre også har undringer angående dette. Anonymous poster hash: 3acf4...607
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #2 Skrevet 1. januar 2014 - jeg har prøvd simo, brio og MB - alle ovennevne er helt bruktbare, men ikke perfekte - emmaljunga er best FORDI det er best kvalitet av alle ovennevnte, smarteste funksjoner for skandinavisk klima, bra kvalitet på stoff og mekanismer, og for alt dette er det ganske så grei pris Anonymous poster hash: 2eccb...d23
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #3 Skrevet 1. januar 2014 Ville ha størst mulig bag. Håndtaket måtte justeres slik at mannen på to meter lett kunne trille den. Da falt valget på sportsunderstellet. Likte utseendet på Emmaljunga best. Stødig og god å trille. Anonymous poster hash: 109bc...a5d
mamma_til_verdens_beste Skrevet 1. januar 2014 #4 Skrevet 1. januar 2014 Jeg ville ha hardbag til babyen, samt at jeg synes løsningen på Emmaljunga Edge Duo var bra. Vi tittet på alt fra de billigste vognene, til de dyreste. Prøve trillet mange vogner. Prøvde å klappe de sammen, ta de opp, bære dem.Vi fikk et barn født om sommeren, og jeg ønsket at barnet skulle ha mulighet til å ligge i baggen med vinterpose ut første vinteren, og prioriterte da en vogn med stor bag.Og vognene er i tillegg fine å se på
IHHE Skrevet 1. januar 2014 #5 Skrevet 1. januar 2014 Vi valgte Emmaljunga pga stor bag, best i test på sikkerhet i alle tester jeg har lest, og pent utseende. I tillegg syns jeg den er helt fantastisk å trille, i forhold til mange andre jeg har testet. De er så robuste og romslige. Mange andre vogner syns jeg blir litt ¨spinkle¨, hvis dere skjønner?
IHHE Skrevet 1. januar 2014 #6 Skrevet 1. januar 2014 Må legge til at jeg har brukt vogna MYE, da jeg bruker bilen lite, og den ser fortsatt splitter ny ut etter å ha blitt trillet minst to ganger daglig i over ett år.
skjotta Skrevet 1. januar 2014 #7 Skrevet 1. januar 2014 Stor bag, god å trille på alle underlag, solid/god kvalitet/tåler en støyt. Litt tung inn og ut av bil, men ble mye lettere når vi gikk over til sportsdel.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #8 Skrevet 1. januar 2014 Jeg valgte det pga høstbarn som jeg ønsket skulle ha god plass i bagen til våren. Skiftet til sportsdelen når han var 8 mnd. Ellers ville jeg ha en solid og stødig vogn som var stødig å trille. Har stor bil så det var ikke så farlig at den er litt stor. Og så liker jeg ikke de små vognene som ser ut som dukkevogner Anonymous poster hash: 1b1e2...36c
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #9 Skrevet 1. januar 2014 Hater Emmaljunga dårlige løsninger. Simo meir og bedre løsninger. Anonymous poster hash: 903e4...394
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #10 Skrevet 1. januar 2014 Hater Emmaljunga dårlige løsninger. Simo meir og bedre løsninger. Anonymous poster hash: 903e4...394 Hvilke løsninger mener du er dårlige? Simo er jo bare kjempe stygge i tillegg. Anonymous poster hash: aa76d...0bd
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #11 Skrevet 1. januar 2014 Det kan ikke være designet! De er ikke då stilige i alle fall. Anonymous poster hash: c70a5...d4e
nygift! Skrevet 1. januar 2014 #12 Skrevet 1. januar 2014 Noen som har Emmaljunga med svingbare forhjul? Fungerer disse godt til å gå på lange turer med, også når det er litt snø? Feks dette understellet til Mondial, Edge, Super Nitro, eller Viking: http://www.emmaljunga.com/no/Barnevogner/Velg_din_vogn/Super_Nitro-1992.html
Camillok Skrevet 1. januar 2014 #13 Skrevet 1. januar 2014 Ville ha en stor og god vogn med 4 hjul og likte da designet på emmaljungaen best. Vi har edge og har ikke savnet noe ved den. Kommer ikke til å kjøpe noen ny vogn, ser like fin ut nå som da jeg kjøpte den for to år siden Eneste minus jeg har funnet så langt er at de ikke selger muffe
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #14 Skrevet 1. januar 2014 Gjorde det enkelt. Er førstegangsfødende og har null peiling, så jeg søkte opp på forumet her på hvilken vogner som var best, og kom fram til at emmaljunga var over all best likt. Anonymous poster hash: b8ee7...bc7
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #15 Skrevet 1. januar 2014 Hadde Brio bagvogn og Emmaljunga sportstrille, Brioen var veldig hendig fordi den ikke tar mye plass, og lett. Fungerte helt fint den og. Emmaljungaen var også god, bare så det er sagt:) Anonymous poster hash: 003c6...ff6
MiniMuffin♥Lille J i magen Skrevet 1. januar 2014 #16 Skrevet 1. januar 2014 Jeg har ikke prøvd noe annet før, da dette er første gang jeg skal kjøpe barnevogn. Vi har valgt Emmaljunga City cross, og det på bakgrunn av: 1. Jeg elsker designet på vognen! Liker ikke trehjulinger, og har ikke funnet noen andre firehjulinger som er like fine som Emmaljunga. 2. Den kommer veldig bra ut i test!3. Den minimale vekten, og hvor liten vognen blir når den slås sammen. Passer oss perfekt. 4. Super kvalitet - det har jeg selv sett da mine venninner har denne vognen.
ostepop123 Skrevet 1. januar 2014 #17 Skrevet 1. januar 2014 Var opptatt av å ha en stabil vogn med punkteringsfrie dekk - hadde dårlig erfaring med 3-hjuling som nesten veltet flere ganger, og som i tillegg punkterte innimellom. Men viktigst av alt valgte vi Emmaljunga nettopp fordi den er så populær, og da er den også lettere å selge..
GeeGee Skrevet 1. januar 2014 #18 Skrevet 1. januar 2014 Noen som har Emmaljunga med svingbare forhjul? Fungerer disse godt til å gå på lange turer med, også når det er litt snø? Feks dette understellet til Mondial, Edge, Super Nitro, eller Viking: http://www.emmaljunga.com/no/Barnevogner/Velg_din_vogn/Super_Nitro-1992.html Jeg har Emmaljunga City Cross med svingbare forhjul, og er storfornøyd! Jeg har 2011-modell, og jeg synes det ser ut som om fremhjulene du viser til er litt større enn de jeg har, og det er jo bra ift snø. De hjulene jeg har fungerer ikke så bra ift mye snø, men kanskje disse fungerer bedre? Ellers er jeg veldig fornøyd, og veldig glad jeg valgte svingbare hjul.
Hjertefru Skrevet 1. januar 2014 #19 Skrevet 1. januar 2014 Noen som har Emmaljunga med svingbare forhjul? Fungerer disse godt til å gå på lange turer med, også når det er litt snø? Feks dette understellet til Mondial, Edge, Super Nitro, eller Viking: http://www.emmaljunga.com/no/Barnevogner/Velg_din_vogn/Super_Nitro-1992.htmlJeg har slikt understell, er kjempefornøyd også på lange turer, helt topp på kjøpesenter MEN, før jul var det litt slaps her og den ble da veldig tung å kjøre. Vi har valgt understellet fordi vi har hund og er avhengig av å manøvrere med en hånd. Her vi bor er det vel de mildeste vintrene i landet, ikke vært noe særlig snø enda i vinter Så kan ikke anbefale det på vinterføre... Mannen min sier imidlertid at det finnes egne "vinter"- forhjul som en kan bytte til .
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #20 Skrevet 1. januar 2014 Jeg prøvde mange vogner i tiden jeg gikk gravid, ville prøve alle venninnene mine sine for å kjenne hvilken som var best for meg, og emmaljunga skilte seg ut kraftig. Robust, stødig, like god på vintern som om sommern, Utseende er ikke dårlig, stor bag med god plass til pose om vintern, lun med god solskjerming, innebygget myggnett i kalesjen, stormtrekket er noe av det beste jeg har vært borti. Jeg og søstra mi fikk barn i samme mnd (april), jeg kjøpte emmaljunga, ho simo. Innen vi hadde byttet til sportsdel ved 9mnd alder på barna var hennes rustet i understellet og slarkete i både kalesj og i festene til bag/sportsdel, mens min så like ny ut som da jeg kjøpte den. Begge hadde oppbevart vognene innendørs og de var begge brukt daglig. Nå er de begge sovevogner i bhg, hennes har fått massivt med jordslag og min ikke. Trehjulinger er greit når barna blir større, da de som regel er fremovervendt og ikke fullt så lune og gode for vær og vind. samt at det er veldig lett for en trehjuling å velte med bag på. Så langt har jeg hatt 5 vogner inn og ut av sortimanget og emmaljunga er den som jeg har blitt igjen med hver gang. De andre har vært tfk, mtb, brio og basson. samt at jeg har liggende en quinny jeg ikke har prøvd enda på kottet. Ingen av de slår emmaljunga.. Anonymous poster hash: 25d4d...b71
Brennheite Badeand Skrevet 1. januar 2014 #21 Skrevet 1. januar 2014 Vi hadde Emmaljunga Mondial til eldste. Super vogn, og i sin klasse liker jeg designet på Emmaljunga best. Fin turvogn, men gud så diger og tung. Når nestemann kom ble det TFK trehjuling. Hadde aldri gått tilbake til Emmaljunga igjen etter det, men det betyr ikke at det er noe galt med den, bare at jeg liker TFK'en bedre.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #22 Skrevet 1. januar 2014 Det kommer frem mye tull ang trehjuling her. Bl.a at de velter lett, hjul som punkterer og ikke minst stygge! Man velger jo ikke emaljunga bare fordi man vil ha fire hjul vel? Anonymous poster hash: 455c9...2b4
Elsker livet Skrevet 1. januar 2014 #23 Skrevet 1. januar 2014 Jeg har hatt mange vogner, emmaljunga city cross er en av de jeg har hatt lengst fordi jeg har vært fornøyd med både utseende, kvalitet og bruksområder. Jeg har aldri hatt behov for noen stor bag.
Urwa Skrevet 2. januar 2014 #24 Skrevet 2. januar 2014 Noen som har Emmaljunga med svingbare forhjul? Fungerer disse godt til å gå på lange turer med, også når det er litt snø? Feks dette understellet til Mondial, Edge, Super Nitro, eller Viking: http://www.emmaljunga.com/no/Barnevogner/Velg_din_vogn/Super_Nitro-1992.html Jeg har Emmaljunge Mondial duo med duo-s understellet. Ikke noe problem å trille den i snøen
♥ Løvemamma ♥ Skrevet 2. januar 2014 #25 Skrevet 2. januar 2014 Jeg har citycross hos svigers og mondial her hjemme. Mitt krav når jeg kjøpte vogn var at jeg villa ha stor bag og 4hjul. Valgte også sportsunderstellet for lett å kunne vippe håndtaket over for å bytte mellom forover og bakovervendt vogn. Har prøvd Simo men den ble fryktelig gyngete i forhold. Brio ble for stiv. Er storfornøyd og min er ekstremt mye brukt gjennom 4år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå