Gå til innhold

Er jeg unormal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så UTROLIG sensitiv på lyder.. men ikke alle lyder.. bilstøy og høy musikk osv i min egen leilighet har jeg ikke noe imot.

Men..

Smatting, basslyd, "prate"stemmer som man hører i veggene osv (Bor i blokk) gjør meg gaaaal!!!

Virker som at lyder jeg hater mest er de jeg ikke kan kontrollere..

Støyet hos meg selv er ikke det samme..

Problemet er at jeg blir så sint.. det går utover livskvaliteten min.
Det høres kanskje teit ut, men det påvirker meg så veldig.

Orker sjeldent å se på film på kvelden, for jeg vet at jeg bare kommer til å klikke pga alt bråket fra naboene. Skal sies at vi har veldig bråkete naboer som prater HØYT og har mange barn som aldri legger seg før ved midnatt.

Men jeg føler meg fortsatt ekstrem..

Min største drøm er å flytte i et hus, og den største grunnen er for å å slippe unna dette. Prøver å ikke fokusere på dette, men det går bare ikke..

Er det noe gæærnt med meg??

Anonymous poster hash: c9fcb...0e7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er nøyaktig som deg. Sover med ørepropper sitter med iPod på jobb etc.

Kjøpte NY leilighet i våres, for nybygg har strengere krav til støydemping mellom etasjer. Endelig stille fra naboer. Aaaah.

Anonymous poster hash: 9943e...845

Skrevet

Les litt om det å være høysensitiv. Og lær deg teknikker for å koble ut, mediter osv.

Det går på trening det å ikke hisse seg så mye opp over det som gjør deg sliten som du heller ikke kan kontrollere. Men inntil du en dag kan flytte i eget hus så trenger du teknikker for å greie deg i hverdagen - det vil du også trenge etter du har fått eget hus, for uønsket støy møter vi daglig uansett så lenge vi beveger oss i samfunnet.

Du er ikke unormal - du er nok bare høysensitiv ;)

Anonymous poster hash: 884b1...a12
Skrevet

Kjøpte NY leilighet i våres, for nybygg har strengere krav til støydemping mellom etasjer. Endelig stille fra naboer. Aaaah.

Hørtes herlig ut.. dette er en gammel blokk så det er utrolig lydt fra før.. hjelper derfor ikke med unormalt bråkete naboer..

På bussen ser jeg alltid hvem jeg setter meg ved siden av, for ikke faaaaen om jeg setter meg med en som har noe i munnen :P

Men føler dette går utover livet mitt altså. Vi er på husjakt, så jeg håper så iiiiiindelig det snart skjer!!

Skrevet

Hørtes herlig ut.. dette er en gammel blokk så det er utrolig lydt fra før.. hjelper derfor ikke med unormalt bråkete naboer..

På bussen ser jeg alltid hvem jeg setter meg ved siden av, for ikke faaaaen om jeg setter meg med en som har noe i munnen :P

Men føler dette går utover livet mitt altså. Vi er på husjakt, så jeg håper så iiiiiindelig det snart skjer!!

Haha. Gjør det samme på bussen. HATER tyggis. Ungdom er altså livsfarlig for meg. Går aldri noe sted uten iPod.

Jeg blir helt utslitt av disse lydene.

Skrevet

Takk gud for at det er fler altså.. får bare beskjed om å prøve å ignorere det osv, spesielt hjemme.. men det går bare ikke..

Og takk for tips om høysensitivitet.. merket ikke at jeg kjente meg igjen på mange av punktene, men kan jo være det er en variant av det..

Meditasjon høres lurt ut, for merker at jeg begynner å få tørre flekker rundt om på kroppen. Og har på følelsen av det er stressflekker :P

Skrevet

Takk gud for at det er fler altså.. får bare beskjed om å prøve å ignorere det osv, spesielt hjemme.. men det går bare ikke..

Og takk for tips om høysensitivitet.. merket ikke at jeg kjente meg igjen på mange av punktene, men kan jo være det er en variant av det..

Meditasjon høres lurt ut, for merker at jeg begynner å få tørre flekker rundt om på kroppen. Og har på følelsen av det er stressflekker :P

Jeg har følt meg veldig alene om dette i alle år.

Hva synes du om kino og de bak deg har popcorn? GRØSS.

Skrevet

Å herregud, jaaaa... jeg kan nesten ikke dra på kino.. sitter i såfall helst HELT bakerst, og skulle gjerne betalt for å få setene rett ved siden av meg uten folk:p en gang fikk jeg en fyr som klipte negler.. det var både ekkelt og irriterende..

De som tar en og en popcorn i munnen bare for å tygge ekstra mye..

Og dem baconsnacksen.. GRUUUU

Skrevet

Å herregud, jaaaa... jeg kan nesten ikke dra på kino.. sitter i såfall helst HELT bakerst, og skulle gjerne betalt for å få setene rett ved siden av meg uten folk:p en gang fikk jeg en fyr som klipte negler.. det var både ekkelt og irriterende..

De som tar en og en popcorn i munnen bare for å tygge ekstra mye..

Og dem baconsnacksen.. GRUUUU

GUD. Tror du vi kan være skilt ved fødselen?

Kino. Bakerste rad ja.

Bussen. Siste sete før døra bak. Lyder er værre bakfra.

Nå skal jeg sove. Med propper i øra. 😂

Skrevet

Prøv en stund uten laktose. Noen laktoseintolerante er ømfintlige for lyd.

Skrevet

Hæ. Er det sant. Jeg har massiv matallergi men klarer ikke å holde meg unna alt jeg bør. Deriblant laktose.

Hmmm...

Skrevet

Hæ. Er det sant. Jeg har massiv matallergi men klarer ikke å holde meg unna alt jeg bør. Deriblant laktose.

Hmmm...

Datteren min var svært plaget med lydømfintlighet da hun var liten. Hun var/er laktoseintolerant. Vi fikk vite av barnelegen at intoleransen og lydømfintligheten hang sammen. Nå som hun er eldre og tåler laktose greit, tåler hun også lyder helt normalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...