Gå til innhold

blør man når man har sex første gang og skal det gjøre vondt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mamma gråt av sammenbrudd for ett år siden fordi hun var så lei seg for og ikke tatt meg alvårlig da jeg var tre/4 år. Da hadde jeg vert på samvær hos pappa og kommet hjem å sagt at han tok meg på tissen å sånt.

Nå begynner jeg å gruble..

jeg blødde ikke første gang jeg hadde sex som 16 åring og hadde ikke vondt.

jeg har alltid vært redd for sex. Og helst unngåt den biten i alle år. Jeg husker en gang da jg var 13/14 år at pappa fikk ståpikk og klådde på meg da jeg lå inntill han på sofan og slappet av. Jeg stoppet han da heldigvis.

Men det er mye jeg ikke husker av livet også.. :(

Anonymous poster hash: 574af...804

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja og Ja!

Anonymous poster hash: 51a36...e60
Skrevet

Huff!!

Skrevet

Er det noe jeg bør ta opp med pappa?

Skrevet

Jeg blødde ikke og hadde overhodet ikke vondt første gang. Så det kan nok variere.

Men faren din på sofaen.... SHOCKING!

Anonymous poster hash: 54060...2e1

Skrevet

Jeg ville tatt det opp med en fagperson aller først, HI!

Snakk med legen din, få time til en psykolog. Ikke snakk med faren din først. Og i hvert fall ikke alene!

Jeg vet at det er noen som har så lite blod første gang at de knapt merker noen blødning. Hos meg var det knapt noe sport, bare såvidt det var fordi penisen hans kom borti det hvite lakenet - men veldig, veldig lite.

Det er heller ikke like vondt for alle. Hos meg var jomfruhinnen ekstremt sterk, så det var bare såvidt han greide å komme gjennom. Likevel var det ikke voldsomt vondt. Jeg vet at mange får større smerter av det.

Det du forteller her er nok grunn til at du bør snakke med fagfolk!

Også for å få råd om å hvordan du eventuelt skal ta dette videre.

Men ikke snakk med faren din om dette - ikke før du har snakket med fagfolk!!

Anonymous poster hash: 7e7b8...388
Skrevet

Nei, ikke alltid man blør. Kommer litt an på hvor avslappet/tent du er om det gjør vondt (tror mange er litt nervøse eller har gått litt fort fram første gang).

Anonymous poster hash: 605cd...6c1
Skrevet

Nei, man trenger ikke å blø, og et trenger ikke å gjøre vondt. Mange har revnet jomfruhinnen via sport eller andre aktiviteter, og noen har ikke jomfruhinne i særlig grad. Om man er våt og avslappet, så trenger det ikke å gjøre vondt første gangen heller.

Anonymous poster hash: a0de1...8cc
Skrevet

Første samleie må ikke gjøre vondt, ei heller må det være en blødning.

Men faren din; den historien tyder på at han er alt annet enn god! 

Snakk med moren din og snakk med fagfolk!

Skrevet

Dette blei litt mye nå for meg.. pappa har alltid vert litt "hingst" blandt mine venninder. Husker jeg passet så på dem om vi var på besøk. Han har gjort mye jeg sku ønske jeg kunne fortrenge. Han var og er en streng egen mann.

Skrevet

Man trenger hverken å blø eller få vondt ved første samleie.

Men oppførselen til faren din er ikke på noen måte ok eller normal!

Skrevet

For meg var det litt ubehagelig første gangen, samt at jeg blødde litt.

Utfra resten av historien din, så vin jeg råde deg til å kontakte noen du kan prate med.

Kanskje fastlegen først?

Lykke til!

Anonymous poster hash: cc245...7b1

Skrevet

Det er ikke noe rart at du har et litt anstrengt forhold til sex, uansett om faren din har gjort noe med deg som du ikke husker så har du vært utsatt for seksuelle overgrep. Det er viktig å huske at et seksuelt overgrep ikke kun er penetrasjon men også seksuelle handlinger som det å ha sett pappaen din med stå, at han har tatt på deg etc. 

Når det gjelder smerter og blødning første gang trenger man ikke å ha det i det hele tatt. 

En prat med psykolog er nok lurt for deg uansett tror jeg :) Det kan være vanskelig dette med hva man har fortrengt fra oppveksten, hvis man husker svært lite kan det ofte være tegn på seksuelt misbruk. Slik jeg ser det har du uten tvil blitt utsatt for dette og det vil ikke være rart om det er mye du har lagt lokk på selv om det ikke nødvendigvis har vært penetrasjon. Lykke til :)

Skrevet

Blødde ikke første gangen heller men var littegrann småvondt.

Anonymous poster hash: 89a58...542

Skrevet

Setter pris på svar her. Takk.

jeg prøve å snakke med helsesøster en gang i ungdomskoletiden. men det ble ikke tatt særiøst.

Jeg får se. Vondt å grave opp i dette også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...