lykkeliten1 Skrevet 1. januar 2014 #1 Skrevet 1. januar 2014 Etter 5 uker uten så veldig mange løft og rengjøring... Men nå kommer hverdagen igjen. Tror dere det går bra å løfte på 1,5 år storesøster nå? Gjøre litt lett husarbeidet etc? Akkurat som det kjennes ut som det gjør litt vondt,men tror dere det går bra nå? Noen med erfaringer her? Etter en uke til altså 6 uker, skal man jo leve normalt igjen. Kan jeg da løfte og begynne å trene litt uten at det er noen fare? Har fått en mage etter keisersnittet som jeg skulle ønske å få bort? Jeg er normal slank, men har likevel ganske mye mage? Tror dere det er mulig å trene bort? Imorgen skal jeg ut å kjøpe meg noen mage-vennlige klær!
♥♂13 + ♂15♥ Skrevet 3. januar 2014 #3 Skrevet 3. januar 2014 Etter 6 uker kan du gjøre lette ting, men ta det litt rolig med trening osv Sit-ups o.l. skal du vente minst 3 mnd med. Jeg hadde smerter av og på en god stund etter ks, så jeg tok det ganske med ro en god stund. Bedre å være på den sikre siden synes jeg. Det er tross alt en stor operasjon.
lykkeliten1 Skrevet 3. januar 2014 Forfatter #4 Skrevet 3. januar 2014 Ja det er jo det! Søster blir litt løftet på og så går jeg tur med vogna, men ellers tar jeg det pent tror jeg. Er det vanlig å blø lenge etter keisersnittet? Nå har det gått 5 1/2 uke og blør fortsatt litt. Hmmm?
♥♂13 + ♂15♥ Skrevet 3. januar 2014 #5 Skrevet 3. januar 2014 Hos meg stoppet det opp litt, så begynte det igjen rundt 5-6 uker etter snittet, og var også veldig øm i magen. Jordmor sa det var fordi skorpen etter morkaken mest sannsynlig løsnet ganske sent hos meg, så det er sikkert tilfelle hos deg også
Natti11 Skrevet 9. januar 2014 #6 Skrevet 9. januar 2014 Jeg har begynt å trene igjen nå 3 måneder etter ks. Kjæresten min er ekspert i fitness så jeg er så heldig at jeg har personlig trener og nærings ekspert i huset. Jeg tror det viktigste er å lytte til kroppen din. Dra på ett trenings senter og spør de som jobber der. De har jo en masse kunnskap. Ta kanskje en veilednings time?.
Sunnmøringen Skrevet 9. januar 2014 #7 Skrevet 9. januar 2014 Jeg tok ks for 10 uker siden. Har gradvis økt på mengden husarbeid og fysiskaktivitet fra Ca 6 uker. Fikk fort vondt i rygg og mage område hvis jeg gjorde for mye første tiden. Har enda ikke løftet noe vekter. Kan fortsatt kjenne meg øm og støl i perioder. Er jo en viss fare for brokk o.l. Hvis man starter for tidlig. Har utrolig svak kjernemusklatur etter ks, gleder meg til å bli sterkere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå