Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #1 Skrevet 1. januar 2014 Vi vurderer å skaffe oss en hund, og er på jakt etter en liten, vennlig, intelligent, barnekjær og kosete hunderase. Jeg har tidligere hatt shetland sheepdog, og var veldig fornøyd med den rasen. Det er en fordel om den ikke krever alt for mye trening og trim, og det er greit om den ikke røyter altfor mye. Derfor er jeg litt i tvil om sheltie passer for oss nå, selv om de ligger mitt hjerte nærmest. Vi bor i en liten blokkleilighet i byen, men jeg er selvstendig næringsdrivende med hjemmekontor og mulighet til å gå mye tur. Setter stor pris på svar! Anonymous poster hash: 178d9...e7f
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #2 Skrevet 1. januar 2014 Dytter litt, jeg. Anonymous poster hash: 178d9...e7f
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #3 Skrevet 1. januar 2014 Ingen altså? Anonymous poster hash: 178d9...e7f
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #4 Skrevet 1. januar 2014 Du kjøper ikke sheltie om du ikke orker trimme den skikkelig:) Det gjelder forøvrig alle hundetyper. Whippet er kjekke de, men kan være noen skikkelige smådjevler hvis man ikke oppdrar dem skikkelig. Men det gjelder alle hunder. Tenk str. der dere bor, og muligheter for hunden. Man skaffer seg ikke rottweiler om man bor på 50kvm f.eks, eller border collie hvis man liker å tusle en runde rundt blokka før man går inn igjen. Anonymous poster hash: 63505...b4a
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #5 Skrevet 1. januar 2014 Du kjøper ikke sheltie om du ikke orker trimme den skikkelig:) Det gjelder forøvrig alle hundetyper. Whippet er kjekke de, men kan være noen skikkelige smådjevler hvis man ikke oppdrar dem skikkelig. Men det gjelder alle hunder. Tenk str. der dere bor, og muligheter for hunden. Man skaffer seg ikke rottweiler om man bor på 50kvm f.eks, eller border collie hvis man liker å tusle en runde rundt blokka før man går inn igjen. Anonymous poster hash: 63505...b4a Hehe, mente ikke at den ikke skulle få trim altså. Jeg er glad i å gå tur, og går gjerne et par timer hver dag. Men vet at mange hunder trenger massemasse mosjon i skog og mark, og det er jo litt vanskelig når man bor i en byleilighet. Takk for svar. HI. Anonymous poster hash: 178d9...e7f
Camillok Skrevet 1. januar 2014 #6 Skrevet 1. januar 2014 whippet er en herlig rase Hvis jeg skulle hatt hund noen gang så skulle det blitt en sånn De er kjærlige og herlige, virkelig behagelige vesener. Men de er smarte og ville som valper og krever en fast hånd (supert at du har hatt hund før, da stiller du bedre rustet). Whippeten har masse viljestyrke og synes ofte ikke at lydighet er særlig interessant eller nødvendig, så det blir nok en stor overgang sånn sett Når bare de Ville Valpedagene er over får du en herlig hund Whippeten trenger egentlig ikke så mye mosjon, men de krever å få en plass de kan løpe fritt innimellom. Et par tre ganger i uken ville nok vært nestbest om man ikke har muligheten daglig. Uten å være for bastant tror jeg i hvertfall de fleste bør få løpe av seg minst en gang i uken for å ikke mistrives. I mange av de store byene finnes det steder der man kan dra for å slike hundetreff. Kontakt en oppdretter av whippet i nærheten av deg og hør!
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #7 Skrevet 2. januar 2014 whippet er en herlig rase Hvis jeg skulle hatt hund noen gang så skulle det blitt en sånn De er kjærlige og herlige, virkelig behagelige vesener. Men de er smarte og ville som valper og krever en fast hånd (supert at du har hatt hund før, da stiller du bedre rustet). Whippeten har masse viljestyrke og synes ofte ikke at lydighet er særlig interessant eller nødvendig, så det blir nok en stor overgang sånn sett Når bare de Ville Valpedagene er over får du en herlig hund Whippeten trenger egentlig ikke så mye mosjon, men de krever å få en plass de kan løpe fritt innimellom. Et par tre ganger i uken ville nok vært nestbest om man ikke har muligheten daglig. Uten å være for bastant tror jeg i hvertfall de fleste bør få løpe av seg minst en gang i uken for å ikke mistrives. I mange av de store byene finnes det steder der man kan dra for å slike hundetreff. Kontakt en oppdretter av whippet i nærheten av deg og hør! Tusen takk for svar! Så fint at du liker rasen! Det er store grøntområder i nærheten, så det er ikke noe problem å la den løpe litt. Setter pris på flere innspill hvis noen har! HI. Anonymous poster hash: 178d9...e7f
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #8 Skrevet 2. januar 2014 http://www.catskills.no/om-whippet.html fant denne siden, og måtte le da jeg leste hva som står skrevet Virker som en hærlig rase da! Anonymous poster hash: a4cf1...b3c
Camillok Skrevet 2. januar 2014 #9 Skrevet 2. januar 2014 Forresten kjøpte min far og kona en shipped på min anbefaling og de takker meg fortsatt HVER gang vi snakker sammen lykke til med whippet, du vil ikke angre
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #10 Skrevet 2. januar 2014 http://www.catskills.no/om-whippet.html fant denne siden, og måtte le da jeg leste hva som står skrevet Virker som en hærlig rase da! Anonymous poster hash: a4cf1...b3c Ja, de høres veldig morsomme og herlige ut! Anonymous poster hash: 178d9...e7f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå