Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #26 Skrevet 2. januar 2014 Bor trangt med barn på 1 1/2 og 4 år. Får ikke gjort noe med de hjemme.. De roter og griser hele tiden. Har jeg ryddet opp et sted så snues noe annet på hodet, koster jeg opp så tråkkes det midt i sopsamlingen før jeg rekker å få det opp på brettet for å kaste. Minste griser med all mat og drikke, så må man plutselig vaske opp tiss eller oppkast. Uansett hvor jeg skal gå er det en unge midg i veien. De vil gjerne hjelpe til, men siden det er så trangt går jeg de jo ned.. Og så sutrer og krangler de hele tiden.. Så nå er det heeelt bomba her. Jaja, vi har kost oss og hatt en fin jul selvom alt er kaotisk Anonymous poster hash: 279f8...c9e Jeg har innsett at vi mennesker er utrolig forskjellig og ungene er forskjellig. Jeg har ganske liten tålmodighet hjemme dessverre. Derfor velger jeg å droppe alt av vasking og matlaging mens jeg er alene med barna - så langt det lar seg gjøre. Rydding går greit, for da er jeg ikke så låst til et sted. Gutten min på 4 er ikke så flink til å leke på egen hånd, og finner på alt mulig med søstera når jeg snur ryggen til, eller så er de begge like gode. Det blir masse skrik og skrål og krangling. Å vaske og rydde huset med 2 små barn hjemme mens man er alene ser jeg som en "umulig" oppgave rett og slett. 4-åringen er rastløs og har et sinne og en stahet av en annen verden. 2-åringen er veldig glad i nærhet og kos, og klenger og hyler hvis hun ikke blir tatt opp på fanget eller bært rundt på når jeg er alene hjemme. Når jeg MÅ så ser de på TV mens jeg lager mat og tar oppvasken. Av og til er 4-åringen interessert i å hjelpe til, og da vil jo 2-åringen og det. Så da får de hjelpe til da, men da blir det gulvvask etterpå Bad og toalett MÅ jo vaskes oftere, så det kombineres med at barna bader. Klesbretting kan kombineres med at barna leker på gulvet - særlig nå som jeg har fått ei høy nok hylle å legge klærne på. 2-åringen eeeelsket nemlig å dra utover alle klærne jeg hadde brettet... Jeg har ei venninne som klarer å vaske hele huset mens barnehagen har planleggingsdag. Hun har barn på samme alder som mine. Fatter ikke hvor hun henter det fra. Hehe. Så jeg har bare innsett at vi er ulike. Jeg får det ikke til uten at både jeg og barna ender opp som leie og sure. Anonymous poster hash: a6502...ae9
Gjest Ingen skal få! Skrevet 2. januar 2014 #27 Skrevet 2. januar 2014 Er alene med tre barn og får både ryddet og vasket. De er 4,4 og 6. Når jeg skal vaske får de pent sitte i sofaen. Hadde ingen problemer med å rydde og vaske da jeg var sammen med pappaen heller. Aldri hatt problemer med det. Javisst roter de men de hører etter når jeg ber de sette seg, rydde opp etc.. :-)
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #28 Skrevet 2. januar 2014 Ja, klart det. Alltid. Anonymous poster hash: f7f58...36b
Von Hertelhofen Skrevet 2. januar 2014 #29 Skrevet 2. januar 2014 Jeg får gjort mer husarbeid med ungen hjemme faktisk. Hun trives veldig godt med å følge etter meg og "herme"
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #30 Skrevet 2. januar 2014 Har en liten formening om folk med rotehus. Dere er litt for bedaglige og skylder på småungene deres. Du sier at minstemann griser når han spiser. Jupp, det gjør min også men han spiser ca hvert 3 time og då rekker jeg å vaske opp til neste måltid. Har huset fult av gjester hele uken. 4 barn og 4 voksne men det er sånn passe ryddig og rent her allikevel. Holder på litt hele tiden jeg. Anonymous poster hash: 3aa60...4ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå