Gå til innhold

Får dere gjort unna husarbeid med barna hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor trangt med barn på 1 1/2 og 4 år. Får ikke gjort noe med de hjemme..

De roter og griser hele tiden. Har jeg ryddet opp et sted så snues noe annet på hodet, koster jeg opp så tråkkes det midt i sopsamlingen før jeg rekker å få det opp på brettet for å kaste. Minste griser med all mat og drikke, så må man plutselig vaske opp tiss eller oppkast. Uansett hvor jeg skal gå er det en unge midg i veien. De vil gjerne hjelpe til, men siden det er så trangt går jeg de jo ned.. Og så sutrer og krangler de hele tiden..

Så nå er det heeelt bomba her. Jaja, vi har kost oss og hatt en fin jul selvom alt er kaotisk

Anonymous poster hash: 279f8...c9e

Fortsetter under...

Skrevet

Kanskje på tide å lære de at de rydder opp etter seg selv og ikke endevender alle lekene.

Anonymous poster hash: 557c7...630

Skrevet

Det gjør jeg. Har 4 barn og har hele tiden hatt minst ett barn hjemme med meg. De roter og griser mye av tiden, men jeg gjør rent og rydder i ene enden selv om de bombaderer i den andre. Hadde jeg ventet til barna var i seng med å gjøre husarbeid hadde jeg ikke klart å ta unna nok til at jeg hadde trivs.

Skrevet

Ja, såklart! Har aldri forstått de som må sende barna i bhg osv for å få ryddet og vasket...?! Hvordan i alle dager fikk de gjort ting i gamle dager tro... ;)

Anonymous poster hash: 4af2d...aca
Skrevet

Ja sønnen min er veldig flink til å leke selv så det går helt fint :)

Han følger gjerne etter meg å leker i det rommet jeg er i,også viser han meg noen leker innimellom.

Null stress :)

Men litt verre når jeg rydder å han roter lekene ut igjen :P

Skrevet

Ja. Får gjort det daglige, men ikke storrengjøring.

I morgen er det planleggingsdag i bhg og da blir jeg alene hjemme fra vi står opp til utpå kvelden med barna på 4, 2 og 2,5 mnd. Skal lage frokost, lunsj og middag. Rydde og vaske kjøkken. Rydde stua et par ganger og vaske et par maskiner + brette de som er tørre. Det pleier gå greit.

Det eneste jeg ikke gjør av daglig aktiviteter er å handle mat. Det orker jeg ikke med alle tre på slep! :D

Anonymous poster hash: a3dba...acd

Annonse

Skrevet

Trur det er slik det er.. Slik som Elsker Livet sier.. Man rydder i ene enden, mens det bombarderes i andre ;)

Skrevet

Som regel, men merker at begge er i en rampete periode der det er verre en vanlig. Minsten er 1,5år og er i den perioden der det er veldig gøy å dra ut av skuffer, og rote, mens 3åringen elsker å gjøre sprell, som å kaste leker osv..

Det går på et vis, og det blir gjort husarbeid på dagen (kveldstid er alenetid og hellig!)

Gleder meg til man kan begynne å gi ukelønn og plikter til ungene.. :D

(3åringen er selvsagt med å vasker og rydder, men han roter mer en han rydder for tiden. )

Anonymous poster hash: 2871f...af3
Skrevet

Får gjort alt annet enn å vaske! Da skal englebarna hjelpe til, og DET har jeg ikke tålmodighet til!!

Skrevet

Hvor liten plass har dere siden dere går oppå hverandre hele tiden? Har dere ikke mulighet til å sette igang barna med noe et sted mens dere rydder og vasker et annet sted? Husk at det blir mye enklere å rydde hvis du kaster alt du ikke trenger...

Skrevet

Her går det meste, bortsett fra å vaske gulv. det gjør jeg når hun sover!

3-åringen er veldig glad i å hjelpe til å tørke støv, og sikler på en lekestøvsuger på lekebutikken! noen ganger får jeg altså hjelp, andre ganger er hun opptatt med sitt, eller med å rote.

Anonymous poster hash: d0e9f...b2f

Skrevet

Er alene med tre barn, så MÅ få vaska/rydda med dem her.

Det går i grunnen greit, men har lagt ned lista ift når jeg er fornøyd med tingenes tilstand....

Har faste rutiner på hva jeg gjør på hverdagene, og så vasker jeg mens de ser barne-tv enten lør eller søn morgen. Grundig vask sånn innimellom når det passer. Ellers plukker jeg med ett eller annet stort sett hele tida, innimellom lek, mat, lekser og legging. Er blitt en vane som jeg ikke tenker over, men gud hjelpe meg som her ser ut hvis jeg skipper en dag... ;-)

Har en regel som stort sett fungerer fint: Det du roter skal du rydde opp igjen. Har vært kjempestreng med dette fra barna var små, og de to eldste gjør dette av seg selv nå. Og så hjelper vi hverandre, da er det mye morsommere :-)

Takler fint at det er rotete - det bor jo barn her og de skal få leke! Men takler ikke at det er direkte skittent, spesielt på badet, så prøver å holde det sånn ca...

Har et sitat på kjøleskapet som er veldig passende om dagen : Å vaske hus når barna er små er som å måke snø når det snør!

Jeg har i hvert fall blitt mye mer tålmodig etter at jeg fikk barn :-)

Anonymous poster hash: 5cc6e...bc7
Skrevet

Har tre barn og husarbeidet får jeg utført uten problem.

Annonse

Skrevet

Bor trangt med barn på 1 1/2 og 4 år. Får ikke gjort noe med de hjemme..

De roter og griser hele tiden. Har jeg ryddet opp et sted så snues noe annet på hodet, koster jeg opp så tråkkes det midt i sopsamlingen før jeg rekker å få det opp på brettet for å kaste. Minste griser med all mat og drikke, så må man plutselig vaske opp tiss eller oppkast. Uansett hvor jeg skal gå er det en unge midg i veien. De vil gjerne hjelpe til, men siden det er så trangt går jeg de jo ned.. Og så sutrer og krangler de hele tiden..

Så nå er det heeelt bomba her. Jaja, vi har kost oss og hatt en fin jul selvom alt er kaotisk

Ja. Gir de en klut hver også rydder, vasker og støvsuger vi sammen. De elsker å få hjelpe til og være til nytt for meg. Så setter vi oss ned med en kopp kaffe/glass melk når vi er ferdige og snakker om hvor flinke vi har vært:) barna her rydder Jæren å bli spurt..

Anonymous poster hash: 3d1df...27d

Skrevet

Hvor liten plass har dere siden dere går oppå hverandre hele tiden? Har dere ikke mulighet til å sette igang barna med noe et sted mens dere rydder og vasker et annet sted? Husk at det blir mye enklere å rydde hvis du kaster alt du ikke trenger...

Vi har ikke mer enn nødvendig. Har kvittet oss med nesten alt vi har på grunn av plassmangel.

Den knøttlille gangen er full av sko og ytterklær. Soverommet har knapt plass til senga. Vi har en smal sti og gå på. Bare plass til en person på kjøkkenet.

En liten lekekasse som dras ut fyller den lille ledige gulvplassen. Og så kommer den andre ungen gående oppi lekene fordi han vil være med, og da sparkes de utover alle kanter så det ligger småleker strødd under møbler osv.

Har bodd i større leilighet før, og husker hvor godt det var å kunne jobbe ferdig med et rom i fred, og å faktisk ha et sted å gjøre av tingene

Skrevet

Vi har god plass, men av en eller annen grunn så er jeg så populær at jeg ikke får sitte i drittlukten min på badet i fred en gang :huh:

Skrevet

Gutt 21/2 år her, får gjort husarbeid med han hjemme... :)

Anonymous poster hash: 81dd9...554
Skrevet

Gutt 2 1/2 år her, får gjort husarbeid med han hjemme... :)

Skrevet

Ja, jeg får gjort husarbeid, men det er som å måke i snøstorm. Når jeg er ferdig kan jeg likegreit begynne på nytt. 

Skrevet

Ja, selvfølgelig! Jeg rydder, koster og pusser, mens bak meg går ungene og hiver alt utover igjen...

Heldigvis er mamma en blekksprut som kan gjøre minst 4 ting på en gang, i litt raskere tempo enn de tre ungene og vennene deres, så i sum blir det sakte men sikkert ryddigere. De eldste er gamle nok til å hjelpe til, men også gamle nok til å kreve tid til oppfølging av skole og fritidsaktivitetere og være lenger oppe om kvelden, så sammenlagt har man ikke mer tid til rådighet enn når de var små.

Kveldene alenetid og "hellige"? HAH! You wish! Nå nei, skal man rekke alt som må gjøres og forberedes til neste dag, etter aktivitetstida på ettermiddagen, så er man nødt til å bruke kveldene også!

Anonymous poster hash: 44028...404
Skrevet

Jeg kan fint gjøre husarbeid med ungene hjemme, men jeg rydder ikke hele dagen. Kjøkken, klesvask blir tatt innimellom. Så plukker jeg og barna opp lekene på kvelden. Prioriterer å ha stue, bad og kjøkken ryddig, så får det heller være litt rot i 2.etg. Jeg gidder ikke å gjøre husarbeid hele dagen, når de er lagt gjør jeg ingenting!

Har en svigerinne som rydder opp mens ungene leker, det er stressende...

Skrevet

Jeg rydder, og gjør husarbeid med 6åring og 1 åring i hus. 1 åringen følger etter meg, eller leker med eldste. Om det er besøk av venner til eldste og de er på rommet gjør jeg og husarbeid. Barna har godt av å se at vi gjør ting, og blir og med å hjelper til.

Ei venninne må ha barna på skolen og i barnehage for å gjøre husarbeid, fordi hun leker med barna hele tiden.. De klarer ikke å leke alene uten mammaen, er 3 og 6 år. Det er bra å leke innimellom med barna, men ikke hele veien.

Anonymous poster hash: 33337...7f2

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, selvsagt. Hadde jeg ikke klart det ville det ikke vært tid til husarbeid.

Skrevet

Jeg har gjort det hittil. Nå har jeg fått ett barn til, så nå får vi se hvordan livet blir :)

Skrevet

Ja, men det skal sies at det er langt mer tilfredsstillende å rydde og vaske når de ikke er her. Da ser det nemlig ryddig og nyvasket ut når jeg er ferdig også ;)

En snart ettåring og en toåring gjør det neimen ikke lett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...