Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #1 Skrevet 1. januar 2014 Jeg fikk nettopp vite at foreldrene mine reiste på ferie (type langhelg) sammen med søsteren min og datteren hennes i høst. Moren min forsnakket seg i julen, for dette var ikke noe jeg visste om. Foreldrene mine og jeg bor i samme by og snakker med hverandre/sees omtrent to ganger i uken. Jeg unner søsteren min og barnet hennes en tur, det er ikke det, men er det ikke litt spesielt at det ble holdt skjult for meg? Tur og opphold ble betalt av foreldrene mine. Hva synes dere? Jeg kjenner det skurrer litt, kanskje ikke først og fremst fordi en slik tur koster mye penger, men fordi det ble holdt hemmelig. Anonymous poster hash: b6348...83b
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #2 Skrevet 1. januar 2014 Spesielt å holde det hemmelig. Er det ikke naturlig å fortelle at man skal reise eller har vært på tur? Anonymous poster hash: 92bbd...281
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 1. januar 2014 #3 Skrevet 1. januar 2014 Kanskje det var for å unngå det du er i ferd med å sette i gang nå?
rytme Skrevet 1. januar 2014 #4 Skrevet 1. januar 2014 Har du tidligere gitt uttrykk for at din søster og du blir behandlet ulikt?
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #5 Skrevet 1. januar 2014 Det er jo ikke noen egentlig grunn til å fortelle deg at de skal på tur så er du sikker på at de egentlig har forsøkt å holde det hemlig. Anonymous poster hash: e1de5...485
Tarssan Skrevet 1. januar 2014 #6 Skrevet 1. januar 2014 Kanskje det var for å unngå det du er i ferd med å sette i gang nå? Tenkte det samme. Kanskje du tidligere har vist en slik oppførsel at de kvier seg for å fortelle deg slike ting?
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #7 Skrevet 1. januar 2014 Kanskje det var for å unngå det du er i ferd med å sette i gang nå? Tenkte det samme. Kanskje du tidligere har vist en slik oppførsel at de kvier seg for å fortelle deg slike ting? Kanskje det naturlige da burde være å invitere HI med på tur istedenfor å ekskludere henne igjen for så å holde det hemmelig. Er ikke det litt sært når man er familie? HI sier forøvrig at det ikke er turen hun reagerer på, men hemmeligholdet. Anonymous poster hash: 92bbd...281
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #8 Skrevet 1. januar 2014 Nei. Ville ha reagert også. Muligens ville dem ikke fortelle deg fordi du kanskje ville bli lei deg , men at de skal holde det hemmelig i all tid høres helt utrolig ut. Det riktige ville ha vært at de sa det til deg før de reiste. Så kunne du ha reagert på din måte selv om det muligens ville ha vært ubehagelig for dem?? Det er mer sårende å få vite slik i ettertid. Jeg ville ha sagt dette til dem, og vist du unnet dem denne reisen så si det. Anonymous poster hash: 94c21...9fa
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #9 Skrevet 1. januar 2014 Kanskje det var for å unngå det du er i ferd med å sette i gang nå? Hæ? Det HI setter igang nå hadde jo ikke skjedd om foreldrene var ærlige fra starten av. Alvorlig talt! Anonymous poster hash: 719ef...3bd
Tarssan Skrevet 1. januar 2014 #10 Skrevet 1. januar 2014 Kanskje det var for å unngå det du er i ferd med å sette i gang nå?Tenkte det samme.Kanskje du tidligere har vist en slik oppførsel at de kvier seg for å fortelle deg slike ting? Kanskje det naturlige da burde være å invitere HI med på tur istedenfor å ekskludere henne igjen for så å holde det hemmelig. Er ikke det litt sært når man er familie? HI sier forøvrig at det ikke er turen hun reagerer på, men hemmeligholdet. Anonymous poster hash: 92bbd...281 Jeg synes ikke det er sært at en familie finner på noe ilag med bare det ene voksne barnet sitt. Mulig jeg tar feil, men får å inntrykk av at denne søsteren ikke bor på samme plass som Hi og foreldrene, kanskje foreldrene til hi ønsker å få vært litt alene ilag med den andre datteren og barnebarn. Det kan ihverfall for barn, være godt å få vært alene om foreldre/besteforeldres oppmerksomhet en gang iblandt. Men sånn i utgangspunktet, dersom Hi ikke er en slik som lager oppstyr og påberoper seg forskjellsbehandling for det minste, er det rart at det hemmeligholdes ja.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #11 Skrevet 1. januar 2014 Jeg sier aldri noe som helst negativt til mine foreldre og "setter aldri i gang noe", det har jeg ikke gjort siden jeg var i tenårene. Jeg har et veldig høflig forhold til dem, et mer høytidelig og respektabelt forhold enn det jeg vil at mine barn skal ha til meg. Jeg bryr meg ikke om hva søsteren min fikk, jeg bryr meg fordi det er merkelig å ikke få vite det når vi har såpass mye kontakt Anonymous poster hash: b6348...83b
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #12 Skrevet 1. januar 2014 Jeg sier aldri noe som helst negativt til mine foreldre og "setter aldri i gang noe", det har jeg ikke gjort siden jeg var i tenårene. Jeg har et veldig høflig forhold til dem, et mer høytidelig og respektabelt forhold enn det jeg vil at mine barn skal ha til meg. Jeg bryr meg ikke om hva søsteren min fikk, jeg bryr meg fordi det er merkelig å ikke få vite det når vi har såpass mye kontakt Anonymous poster hash: b6348...83b Men hvorfor mener du at du har rett til å vite det? Har de meldeplikt? Jeg skjønner ikke hva det er du reagerer på. De må jo få gjøre hva de vil. Og hvordan vet du at de har hemmeligholdt det? Har dere truffet hverandre hvor det har vært naturlig å snakke om det? Jeg går ikke rundt og forlanger at mine foreldre skal fortelle meg alt de gjør med mitt søsken. Anonymous poster hash: d9c75...34d
Sokkedyret Skrevet 1. januar 2014 #13 Skrevet 1. januar 2014 Kanskje det var noe spesiell grunn til at de dro på tur... Kanskje det har skjedd noe som hun ikke ville dele med alle... Bare en tanke..
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #14 Skrevet 1. januar 2014 Kanskje det var noe spesiell grunn til at de dro på tur... Kanskje det har skjedd noe som hun ikke ville dele med alle... Bare en tanke.. Dette var en bursdagsgave til søsteren min. Det er greit nok. Foreldrene mine reiser en del og jeg ble fortalt om denne turen, men ikke at søster og barn skulle være med. Anonymous poster hash: b6348...83b
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #15 Skrevet 1. januar 2014 Jeg sier aldri noe som helst negativt til mine foreldre og "setter aldri i gang noe", det har jeg ikke gjort siden jeg var i tenårene. Jeg har et veldig høflig forhold til dem, et mer høytidelig og respektabelt forhold enn det jeg vil at mine barn skal ha til meg. Jeg bryr meg ikke om hva søsteren min fikk, jeg bryr meg fordi det er merkelig å ikke få vite det når vi har såpass mye kontakt Anonymous poster hash: b6348...83b Men hvorfor mener du at du har rett til å vite det? Har de meldeplikt? Jeg skjønner ikke hva det er du reagerer på. De må jo få gjøre hva de vil. Og hvordan vet du at de har hemmeligholdt det? Har dere truffet hverandre hvor det har vært naturlig å snakke om det? Jeg går ikke rundt og forlanger at mine foreldre skal fortelle meg alt de gjør med mitt søsken. Anonymous poster hash: d9c75...34d hehe, lite man har meldeplikt på her i livet, og folk gjør som de vil selvfølgelig. Handler kanskje mer om hva som er "moralsk riktig" (eller hva man nå skal kalle det) Men folk kommer fra forskjellige familier, med forskjellig skikker og normer, du kommer fra en familie der dette ikke hadde vært et (ubehagelig) tema, HI gjør tydeligvis det Anonymous poster hash: b6348...83b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå