Gå til innhold

Dere som har fjernet mandlene??

Anbefalte innlegg

Skrevet

I voksen alder,hvor lenge og hva slags smerter hadde dere i ettertid?

Jeg fjerna mine for to dager,hatt lite smerter frem til i dag. Nå er det fryktlig vondt og svelge og gjør vondt oppover mot ørene.

Vet dette er vanlige smerter men bare av ren nysgjerrighet lurer jeg på hvordan smerter o.l dere hadde 😃

Anonymous poster hash: 16016...625

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skorpene falkef av etter noen dager, mulig det er derfor det er mer vondt nå. Det blir sjelden infeksjon etter å ha fjernet mandler, men det kan skje. Men da vil du bli dårlig også. God bedring😃

Skrevet

Hei! Har ikke fjernet mandlene selv, men jobber med øre nese hals pasienter. Det pleier å bli vondere frem til ca dag 5 etter operasjonen og deretter gradvis bli bedre. Smerter som stråler opp mot ørene er helt normalt.

Anonymous poster hash: 6d2e8...e71

Skrevet

Hei! Har ikke fjernet mandlene selv, men jobber med øre nese hals pasienter. Det pleier å bli vondere frem til ca dag 5 etter operasjonen og deretter gradvis bli bedre. Smerter som stråler opp mot ørene er helt normalt.

Vet du om små barn har like vondt?

Gutten min på 2 år skal snart fjerne mandlene å jeg er så redd for at han skal ha så mye vondt.

Anonymous poster hash: a55bc...b33

Skrevet

Gutten min på 2 år skal snart fjerne mandlene å jeg er så redd for at han skal ha så mye vondt.

Små barn er litt flinkere til å ta hensyn til smertene. Noen har mye vondt, andre har lite. Vanskelig å si på forhånd. Det går ofte veldig greit. Her jeg jobber er de på sykehuset 4 timer etter avsluttet operasjon og så får de reise hjem med resept på smertestillende. Lykke til😃

Skrevet

Små barn er litt flinkere til å ta hensyn til smertene. Noen har mye vondt, andre har lite. Vanskelig å si på forhånd. Det går ofte veldig greit. Her jeg jobber er de på sykehuset 4 timer etter avsluttet operasjon og så får de reise hjem med resept på smertestillende. Lykke til

Her får vi ligge i 3 dager på sykehuset så det er jo en trygghet.

Takk å lov for fritt sykehusvalg!

Skrevet

Små barn er litt flinkere til å ta hensyn til smertene. Noen har mye vondt, andre har lite. Vanskelig å si på forhånd. Det går ofte veldig greit. Her jeg jobber er de på sykehuset 4 timer etter avsluttet operasjon og så får de reise hjem med resept på smertestillende. Lykke til

Her får vi ligge i 3 dager på sykehuset så det er jo en trygghet.

Takk å lov for fritt sykehusvalg!

.

Å så kjedelig. Og de fleste som kommer inn med blødning kommer jo inn 5-6 dagen....

Anonymous poster hash: 9d025...e0d

Skrevet

Dette høres helt normalt ut slik jeg husker det. Var de verste smertene jeg har opplevd, men vel verdt det i etterkant.

God bedring.

Skrevet

Måtte akutt fjerne mandlene i vår.

Hadde veldig smerter den 1 uka. Og kjentes ut som om jeg hadde ørebetennelse fra hel....

Var veldig forsiktig med hva jeg spiste de første 14 dagene, følte at det meste var vondt å svelge. Av drikke å orket jeg bare vann. Alt annet svei veldig.

Men disse 14 dagene med smerter var verdt det, føler jeg har fått et nytt liv.

Har hatt  5-7 halsbetennelser med veldig hovne mandler hvert år.

Nå er det 7 mnd siden operasjonen, og ikke vært plaget med halsen i det hele tatt.

Heller ikke vært forkjøla eller influensa, noe som bruker å komme sammen med halsbetennelsen :)

Anonymous poster hash: c8132...d93

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...