Gå til innhold

Jeg har på følelsen at alle klager på svigermødrene sine..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blandede følelser angående svigermor. Hun er snill og omtenksom, og fremstår utad som helt fantastisk. Men jeg har vært i familien lenge og jeg har sett andre sider av henne også som ikke er så flatterende. Og jeg kjenner at etter som årene går så takler jeg henne mindre og mindre.

Anonymous poster hash: 93784...ada

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Respektere og forstå... Nei, vet du, det er ikke fullt så enkelt. Min svigermor kommer fra et strengt religiøst samfunn hvor kvinnen er underlagt mannen. Hus, hjem og barn er kvinnens ansvar alene. Barn skal tuktes, med slag om nødvendig.

Dette er ikke bare noe svigermor mener, men også krever at jeg innordner meg etter. Uttallige slitsomme krangler har vært resultatet hver gang jeg har nektet å følge dette, på besøk hos henne eller hjemme i mitt eget hus.

Så noen ganger er det ikke så enkelt som å respektere eller forstå. For å være helt nøyaktig så verken forstår jeg eller respekterer jeg dette - eller min svigermor! Anonymous poster hash: e3a1b...1dd

Hvorfor i all verden har du rotet deg borti en muslim??

Anonymous poster hash: 9bab1...5df

Ikke noen muslim nei. Men tilhører den læstadianske tro, og kultursjokket ville nok ikke vært større for en hedning som meg OM det var islam. Heldigvis er mannen ikke religiøs. Det hindrer dessverre ikke svigermor i forsøk på å tvinge sin tro og sine meninger på oss - noe som er helt vanlig blant læstadianere.

Anonymous poster hash: e3a1b...1dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...