Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei hei!! Det er jo kanskje litt tidlig å se etter barnevogner, men tenkte å få noen ideer til hva man skal kjøpe!! Har sitti å sett en del på nettet men føler man nesten trenger en mastergrad for å finne ut hva de ulike tingene betyr!! Så mitt spørsmål er hva dere har tenkt på å kjøpe og gjerne erfaringer fra dere som har vogner fra før!! Her er det første barn og null peiling :P

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144108223-barnevogn-jungel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Anbefaler Emmaljunga EgdeDuo på det sterkeste. Kjøpt den nå til min sønn som kommer om 8uker. Bagen er stor og romslig, og har god plass til en god tjukk voksipose. Det som er ulempen er vel at bagen ikke kan være festet på understellet når vognen legges sammen, så den tar stor plass i bilen. Men det er ikke noe problem når sportsdelen er i bruk, da legges vognen sammen med sportsdelen på. Det er en dyr vogn, men utrolig god og stødig vogn. Man kan også bestemme fjæringen på vognen ut ifra hvilket underlag man kjører på.

Jobber i tillegg i barnehage så har prøvd ut forskjellige vogner der, og da er emmaljunga og simo som er favorittene i forhold til å trille og ut i fra størrelse. Anbefaler ikke trehjulsvogn, da de har lett for å bekke..

Har emmaljunga edgeDuo som jeg brukte til sønn min. Blir nok å bruke den samme vogna denne gang også :) eneste bakdelen er at jeg har liten bil så det er bare sånn akkurat plass til vogna i bagasjerommet:p hehe;) men klarte d sist, så skal vel klare det denne gan og :)

Har også emmaljunga edgeDuo og er super fornøyd ned den:-)

Har brukt den til 1. mann som nå er 2 1/2 år, og bruker den fortsatt til han . Regner med at han er ferdig med vognbruk når.nr 2 kommer i september:-)

Fikk med sånn adapter så jeg kunne sette maxikosi babysete rett på understellet. Kjekt når man skulle en kjapp tur i butikken eller lignende.

Ellers syns jeg bagdelen til vognen er romslig og god!

Vognen er jo litt stor, men har ikke vært noe problem for oss :-)

Dra til babybutikkene og prøvekjør vognene. Sjekk om du er mest komfortabel med trehjuling (det at de fleste trehjulinger er ustabile kommer an på vogna. 3-hjulinger med tyngdepunktet på det ene hjulet foran velter lett, f.eks Quinny sin sportsvogn som er vendt mot den som triller, mens andre velter absolutt ikke lett) eller firehjuling. Jeg er vant til TFK og synes en Emmaljunga er grusom å trille. Har venninner som elsker sin Emmaljunga og venninner som angrer på at de ikke kjøpte en lettere vogn å manøvrere.

Til nr 3 vurderer jeg ny vogn, enten en Stokke Crusi som har fantastisk trillekomfort eller en Emmaljunga superviking (forhjul som svinger, men har hørt lite om den). Vi får se hva det blir til. TFK´n selges mest sannsynlig for har lyst til å prøve noe nytt til sistemann.

Anonymous poster hash: 17edb...b19

Har hatt bugaboo camelon. Forhjulene er litt små når snøen kommer (kan bytte til vinterhjul men da mister man svingehjul). Vurderer nå bugaboo buffalo så har svingehjul men mye større på forhjulene.

Men er fremdeles åpen for andre alternativ ettersom det er mange år siden jeg kjøpte vogn.

Har vært fornøyd med bugaboo.

har brukt flere forskjellige vogner med nr.1, med Emmaljunga Nitro city som sist….

skjønner ikke hvorfor  jeg har brukt tid på andre merker- EMMALJUNGA er helt enestående ift kvalitet, holdbarhet, funksjoner, pris, osv. Alt er bare så gjennomtenkt! 

ikke sikker hvilken model det blir på nr.2, men det blir Emmaljunga.

p.s. skjønte i ettertid hvorfor det blir ALDRI reklame på Emmaljunga- de trenger rett og slett ikke bruke penger på reklame (!), vogner er rett og slett best ift pris-kvalitet

Anonymous poster hash: cc3b3...766

Annonse

Dra til babybutikkene og prøvekjør vognene. Sjekk om du er mest komfortabel med trehjuling (det at de fleste trehjulinger er ustabile kommer an på vogna. 3-hjulinger med tyngdepunktet på det ene hjulet foran velter lett, f.eks Quinny sin sportsvogn som er vendt mot den som triller, mens andre velter absolutt ikke lett) eller firehjuling. Jeg er vant til TFK og synes en Emmaljunga er grusom å trille. Har venninner som elsker sin Emmaljunga og venninner som angrer på at de ikke kjøpte en lettere vogn å manøvrere.

Til nr 3 vurderer jeg ny vogn, enten en Stokke Crusi som har fantastisk trillekomfort eller en Emmaljunga superviking (forhjul som svinger, men har hørt lite om den). Vi får se hva det blir til. TFK´n selges mest sannsynlig for har lyst til å prøve noe nytt til sistemann.

Anonymous poster hash: 17edb...b19

jeg som hadde Emmaljunga Nitro City med "små" svingbare forhjul har ALDRI hatt problemer på vinterføre (riktignok kun en sesong), og trillet den sammen med andre på turstier, grus og brydde meg lite om hvordan føre er.

vogna så ut som NY etter 1,5 år i bruk og jeg solgte den på Finn :)

Anonymous poster hash: cc3b3...766

Vi venter en ny liten i september. Og jeg har en baby på 5 mnd. Er super førnøyd med min bugaboo buffalo. Men nå må vi over i søskenvogn og jeg aner ikke hva vi skal gå for. Bor i leilighet i 3 etasje uten heis. Dp vet ikke om jeg skal velge en dobbelvogn i bredden eller gå for en som han ha søskensete under bagen på vogna for å spare plass :/ må jo srlge den nye vogna også

Jeg har en liten en på 9 måneder nå, og venter i september. Tenkte den Bugaboo Donkey søskenvogn jeg. Ved enkle klikk har du enten 

1. Vogn til den elste

2.Vogn til den minste

3. Eller vogn til begge to

4.Vogn med den eldste på og den minste i bilsete klikket på. Den er jo bare genial :D

Jeg har en liten en på 9 måneder nå, og venter i september. Tenkte den Bugaboo Donkey søskenvogn jeg. Ved enkle klikk har du enten

1. Vogn til den elste

2.Vogn til den minste

3. Eller vogn til begge to

4.Vogn med den eldste på og den minste i bilsete klikket på. Den er jo bare genial :D

vurderer sterkt den vognen selv. Er så fornøyd med samme bare buffaloen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...