Gå til innhold

Flere lærere her? Trenger råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgen er det på tide med jobb igjen, og jeg er veldig spent på hvordan dette skal gå. Har i løpet av ferien fått tidvis kraftig kvalme (spesielt ved anstrengelse), er svimmel, trøtt, dårlig søvn, svimmel, sliten.. ja, rett og slett dårlig form.

I morgen venter en skokk med 7 åringer. Tips til hvordan jeg kan gjøre dagene lettere? Spypose? ...?

Er bare 7 uker på vei, så vil ikke fortelle det til sjefen, men burde jeg kanskje fortelle det til teamet mitt?

Anonymous poster hash: a6c69...966

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Ser at svaret kanskje kommer litt seint, du har sikkert alt funnet en løsning? :)

Jeg er også lærer, og 10 uker på vei i dag, og vurderte mye om jeg skulle begynne igjen på jobb denne uka eller ikke... Så jeg fikk 20 % sykemelding, for å gjøre dagene mine litt lettere. Jobber i utgangspunktet 80 %. Med litt sykemelding blir dagene mine mye lettere, slik at jeg får tid nok til å hvile og pauser nok, jeg kan gå tidlig hjem noen dager eller komme seint, og samtidig mister jeg ikke kontakten med elevene ved å være helt borte... Jeg var borte noen dager før jul også, skyldte da på influensa/spysjuka, og nå sier jeg bare at det er noe som sitter i og at jeg ikke kan begynne å jobbe "for hardt", så jeg ikke får det tilbake... ;) Men nå har ikke jeg fortalt det til hele familien enda, og da synes jeg det er rart å si noe på jobb... Men jeg bør vel gjøre det snart, så snart etter at familien har fått nyheten ;) Formen min er egentlig nokså grei, jeg er periodevis veldig uggen/kvalm/halsbrann, men for det meste er jeg bare veldig, veldig, veldig trett. :)

Når vi jobber med barn, så er det lurt å tenke litt på formen sin, fordi dårlig form går utover både humør, undervisningen og derfor barna. Så det å skulle presse seg langt over egne grenser for å gå på jobb, synes jeg ikke er å anbefale, med mindre da kolleger/barna vet om det (som senere i svangerskapet) og kan vise ektra hensyn...

I allefall - ta vare på deg selv! Din form er viktigst! Samtidig må jeg si at det er litt deilig å være litt i aktivitet også, og ikke bare ligge på sofaen - hvis det er mulig :)

Lykke til! :)

Sesilia

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...