Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #1 Skrevet 1. januar 2014 Jeg har dratt på meg et skikkelig virus og klarer ikke å komme meg på jobb. Var hos legevakt for noen dager siden, som konstanterte virus. Må jeg inn til lege for å få sykmelding for noen dager eller holder det med å ta en tlf å forklare situasjonen? Anonymous poster hash: f0ad0...74f
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #2 Skrevet 1. januar 2014 Du må nok inn til legen men ikke nødvendigvis samme dag.. De færreste leger vil gi sykemelding over telefon, de ønsker å få undersøkt deg. Men om du ikke klarer å komme deg til legen kan du ringe legekontoret og be om en time om et par dager, det vil da være mulig for legen å tilbakedatere sykemeldingen til den dagen du først var i kontakt - om du ikke tar kontakt vil ikke legen kunne gjøre dette... Anonymous poster hash: 30e8e...eee
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #3 Skrevet 1. januar 2014 Jeg fikk sykemelding over telefon ettersom legen ikke hadde tid til å se på meg. Anonymous poster hash: c99a8...992
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #4 Skrevet 1. januar 2014 Nei, det må man ikke alltid. Men dette kommer an på legen, din relasjon til legen, sykdomsbildet, om epikrise er sendt fra legevakta osv. - så en telefon til legesenteret vil kunne gi deg svar, mens dib nok ikke kan bidra nevneverdig. Anonymous poster hash: e1270...ab4
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #5 Skrevet 1. januar 2014 Ok. Da tar jeg en tlf til legen i mårra. Er sjeldent sykmeldt, så vet ikke hvordan rutinene er. Anonymous poster hash: f0ad0...74f
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 1. januar 2014 #6 Skrevet 1. januar 2014 Ok. Da tar jeg en tlf til legen i mårra. Er sjeldent sykmeldt, så vet ikke hvordan rutinene er. Anonymous poster hash: f0ad0...74f For de 3 første fraværsdager så kan du ta egenmelding og trenger ikke lege.
Gjest ________ Skrevet 1. januar 2014 #7 Skrevet 1. januar 2014 Du kan ringe legekontoret imorgen å sia at du har vært på legevakta og konstatert virus -si at du skulle hatt en sykemelding tom fra første sykedag nå i jula (enda du til ferie) og ut neste uke.. De har jo på journalen din at du var med legevakta så du kan be de om å sende den i posten/Evt få noen å hente den på kontret
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå