Gå til innhold

Slo hodet hardt, fikk kutt i pannen. Nå føler jeg meg helt ør og rar. Hjernerystelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle hoppe opp for å se om det lå noe på kjøleskapet. Tok god fart, og knalla rett i en glasslampe. Gikk ett kutt og en hevelse. Dette er noen timer siden. Følte meg helt grei med en gang, bortsett fra kvalmen.

Nå føler jeg meg ør, rar og fjern. Har bare lyst til å legge meg, men orker ikke pga kvalmen. Jo mer jeg ser på tv/mobil, kvalmere pg mer vondt i hodet får jeg.

Kan jeg ha fått en liten hjernerystelse?

Anonymous poster hash: c449d...162

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres slik ut, ja!

Ta deg en tur til legevakten! Men ikke kjør selv!

Har du hjernerystelse så bør du ikke være alene i natt!

Og holde deg borte fra tv, pc, mobil osv.!

Ring legevakten.

Anonymous poster hash: 62d01...21f
Skrevet

Har tenkt tanken. Men de gjør vel ikke annet enn åsi det du sa? Er ikke alene inatt nei. Men hva kan skje? Burde jeg ikke sove? Føler veldig for bare å legge meg en times tid. Skal legge fra meg mob straks kjenner jeg..

Skrevet

Kan du "undersøke" om jeg fikk det, eller konkluderer de bare utifra det jeg forteller?

Skrevet

Kan du "undersøke" om jeg fikk det, eller konkluderer de bare utifra det jeg forteller?

du=de=legen..

Skrevet

Fikk hjernerystelse for 1,5 uke siden. Dro på legevakten, satt 3t og ventet. De målte blodtrykk, sjekket øynene mine, og fikk beskjed om at det er normalt å være svimmel, kvalm og ha vondt i nakke og hode i 1-2 uker. Du kan ta paracet mot hodepinen. Thats it, så tviler på at du er nødt til å dra til lege. God bedring!

Anonymous poster hash: 994bf...5e0

Skrevet

Om ikke annet så ringer du dem nå!

De undersøker. Gjør noen enkle nevrologiske undersøkelser og sjekker blodtrykket ditt. Det er alltid en liten fare for blødninger som kan gi økt trykk i hjernen. Selv om det ikke skjer så ofte, så kan det bli svært alvorlig om det blir oversett. Også en av grunnene til at noen skal sjekke deg regelmessig i løpet av natten.

Ring legevakten før du legger deg ned nå!!!

Skrevet

Fikk hjernerystelse for 1,5 uke siden. Dro på legevakten, satt 3t og ventet. De målte blodtrykk, sjekket øynene mine, og fikk beskjed om at det er normalt å være svimmel, kvalm og ha vondt i nakke og hode i 1-2 uker. Du kan ta paracet mot hodepinen. Thats it, så tviler på at du er nødt til å dra til lege. God bedring!

Anonymous poster hash: 994bf...5e0

Hjernerystelse skal ALLTID tas på alvor. Om ikke annet så skal man ta kontakt med lege!

Det du forklarer de sjekker er det jeg skriver om i # 7.

Av og til så har man risikoer man ikke vet om, som kan føre til blødninger. Noen blødninger er også veldig små og kan ta tid før de gir farligere symptomer.

Som regel er små hjernerystelse ufarlige, men det skal man aldri gamble på!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...