Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #1 Skrevet 1. januar 2014 Julaften var et mareritt da jente på 17 mnd var så aktiv og skulle plukke på alt. Ikke fikk jeg kost meg med julemiddagen eller besøket fordi jeg måtte fly etter henne hele tiden. I dagene etter var mellomste sliten og grinene og skulle nesten ikke komme meg gjennom dagene. Var helt utslitt da barnehagen åpnet, han ble plassert der. Eldstemann har mast om nyttårs raketter hele jula og da vi kjøpte noen skulle de sendes opp med en gang. MAS MAS MAS. Kjenner jeg blir sprø. I morgen er hverdagen her og gjett om jeg gleder meg. Gruer med til neste jul for denne har vært et mareritt. Ikke har jeg hatt et sekund for meg selv. Anonymous poster hash: 6d38e...73d
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #2 Skrevet 1. januar 2014 Jul med og uten barn er jo to forskjellige ting, men pass på at ungene får nok søvn og aktivitet hver dag så blir det sikkert bedre neste år. Slitne barn når man har fri burde være unødvendig. Anonymous poster hash: 8031a...cb3
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #3 Skrevet 1. januar 2014 Hvorfor har du valgt å få tre barn? Anonymous poster hash: 55ffa...404
Flutterby Skrevet 1. januar 2014 #4 Skrevet 1. januar 2014 (endret) Hehe, skjønner hva du mener. Min første jul med jenta på 5 måneder,litt annerledes enn tidligere avslappede romjulsdager for å si det slik. Altså, det har jo vært koselig og spesielt, men julefeiringene BLIR jo litt annerledes når en har barn som har sin egen lille vilje Endret 1. januar 2014 av Flutterby
Elsker livet Skrevet 1. januar 2014 #5 Skrevet 1. januar 2014 Prøv neste gang dere har fri å ta barna ut noen timer hver dag, selv om det er ruskevær. Er de sutrete og trøtte så ta en kjøretur om de pleier å sovne i bilen. Det gjør vi og det fungerer stort sett.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #6 Skrevet 1. januar 2014 Barna er jo julen :) Anonymous poster hash: b2944...70b
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #7 Skrevet 1. januar 2014 Man må endre fokus når man har barn. Isteden for å fokusere på at du IKKE får sitte å slappe av under hele middagen, forsøk å ha fokus på å kose deg med barna. Tiden flyr FORT, vips er de store, og dette er bare minner! Anonymous poster hash: 6f0bf...493
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #8 Skrevet 1. januar 2014 HI her: Vi er en aktiv familie som er på tur hver helg. Været har gjort at vi har måttet være inne hele jula. Forrige jul sto vi på ski hver dag og fant på masse uteaktiviteter. Denne jula har alle vært sure. Jeg koser meg med barna, men ser ikke helt kosen i grinete barn som bruker energien sin på å krangle med hverandre. Vi har 4 barn, den ene nevnte jeg bare ikke. Anonymous poster hash: 6d38e...73d
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #9 Skrevet 1. januar 2014 HI her: Vi er en aktiv familie som er på tur hver helg. Været har gjort at vi har måttet være inne hele jula. Forrige jul sto vi på ski hver dag og fant på masse uteaktiviteter. Denne jula har alle vært sure. Jeg koser meg med barna, men ser ikke helt kosen i grinete barn som bruker energien sin på å krangle med hverandre. Vi har 4 barn, den ene nevnte jeg bare ikke. Anonymous poster hash: 6d38e...73d Har dere ikke regntøy? Ingen MÅ være inne... Anonymous poster hash: 95da1...29e
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #10 Skrevet 1. januar 2014 HI her: Vi er en aktiv familie som er på tur hver helg. Været har gjort at vi har måttet være inne hele jula. Forrige jul sto vi på ski hver dag og fant på masse uteaktiviteter. Denne jula har alle vært sure. Jeg koser meg med barna, men ser ikke helt kosen i grinete barn som bruker energien sin på å krangle med hverandre. Vi har 4 barn, den ene nevnte jeg bare ikke. Anonymous poster hash: 6d38e...73d Vist dere er en så aktiv familie som du sier, så stopper ikke været dere. Vi er ikke så aktive sånn sett, men er mye ute med ungen og klær finnes det nok av... Tegn på for mange barn.... Anonymous poster hash: 7dde3...8da
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #11 Skrevet 1. januar 2014 HI her: Vi er en aktiv familie som er på tur hver helg. Været har gjort at vi har måttet være inne hele jula. Forrige jul sto vi på ski hver dag og fant på masse uteaktiviteter. Denne jula har alle vært sure. Jeg koser meg med barna, men ser ikke helt kosen i grinete barn som bruker energien sin på å krangle med hverandre. Vi har 4 barn, den ene nevnte jeg bare ikke. Anonymous poster hash: 6d38e...73d Har dere ikke regntøy? Ingen MÅ være inne... Anonymous poster hash: 95da1...29e Det er ikke regnet som er problemet, men isen. Gidder ikke benbrudd på overaktive barn. Anonymous poster hash: 6d38e...73d
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #12 Skrevet 1. januar 2014 Her har det bare vært kos fra morgen til kveld En av mange fordeler med å ha ett barn Anonymous poster hash: 9007d...e5a
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #13 Skrevet 1. januar 2014 HI her:Vi er en aktiv familie som er på tur hver helg. Været har gjort at vi har måttet være inne hele jula. Forrige jul sto vi på ski hver dag og fant på masse uteaktiviteter. Denne jula har alle vært sure. Jeg koser meg med barna, men ser ikke helt kosen i grinete barn som bruker energien sin på å krangle med hverandre.Vi har 4 barn, den ene nevnte jeg bare ikke.Anonymous poster hash: 6d38e...73d Har dere ikke regntøy? Ingen MÅ være inne...Anonymous poster hash: 95da1...29e Det er ikke regnet som er problemet, men isen. Gidder ikke benbrudd på overaktive barn. Anonymous poster hash: 6d38e...73d kan dere ikke bare bruke broder da? Å Ake eller gå på skøyter måtte jo være ideelt om det ermye is. Over en uke uten å kunne gå ut Pga glatt føre tror jeg rett og slett ikke noe på. Hvor bor dere hvor det har vært slike forhold? Anonymous poster hash: 8031a...cb3
Tired mama Skrevet 1. januar 2014 #14 Skrevet 1. januar 2014 Vet akkurat hvordan du har det. Ferier generelt sliter meg helt ut!! Og jula er noe av det verste, spesielt med det været som har vært! Det som reddet oss nå var en hyttetur på fjellet nå nyttårshelgen. Masse snø og være mye ute på ski. Ellers synes jeg faktisk hverdager er best. Merker at vi alle trives best med vanlige rutiner.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #15 Skrevet 1. januar 2014 HI her:Vi er en aktiv familie som er på tur hver helg. Været har gjort at vi har måttet være inne hele jula. Forrige jul sto vi på ski hver dag og fant på masse uteaktiviteter. Denne jula har alle vært sure. Jeg koser meg med barna, men ser ikke helt kosen i grinete barn som bruker energien sin på å krangle med hverandre.Vi har 4 barn, den ene nevnte jeg bare ikke.Anonymous poster hash: 6d38e...73d Har dere ikke regntøy? Ingen MÅ være inne...Anonymous poster hash: 95da1...29e Det er ikke regnet som er problemet, men isen. Gidder ikke benbrudd på overaktive barn. Anonymous poster hash: 6d38e...73d kan dere ikke bare bruke broder da? Å Ake eller gå på skøyter måtte jo være ideelt om det ermye is. Over en uke uten å kunne gå ut Pga glatt føre tror jeg rett og slett ikke noe på. Hvor bor dere hvor det har vært slike forhold? Anonymous poster hash: 8031a...cb3 På "enklere liv" så selger de brodder til barn. Hadde jeg bare vært inne med ungene mine en hel dag så hadde det blitt katastrofe! Da ender det opp med mye krangling og tull. Her merker jeg klar forskjell i oppførselen om barna bare har vært inne eller ikke. Anonymous poster hash: 34496...21b
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #16 Skrevet 1. januar 2014 Jeg blir dårlig av deg HI. Fy faen så stygg du er med barna dine. Anonymous poster hash: 01d35...362
mamma_til_verdens_beste Skrevet 1. januar 2014 #17 Skrevet 1. januar 2014 Vi har jo bare ett barn, men jeg synes julen har blitt enda mer fantastisk etter at gutten vår kom til.Da han var baby så byttet vi på å ha han på fanget når vi skulle spise, åpne gaver og sånt. Nå er han så klart stor nok til å sitte ved bordet, leke for seg selv, og sitte sammen med den han vil.
moota m storebror&lillebror Skrevet 1. januar 2014 #18 Skrevet 1. januar 2014 Jeg må begynne med å si at våre barn er så store at det verste har gått over. De forstår konseptet med å vente og vet rekkefølgen på julaften og forstår når vi prater til dem. Ang venting osv. De kan gå ut selv og har venner som gjør at dagene går fortere. Men kan dere ikke aktivisere barna inne? Bygge hytter, bake, bade, spille, se film, lese, lage hytter, gå på besøk og ha besøk? Man må ikke gå ut for å aktivisere barn. Og husk, neste år er alle 1 år eldre
magica fra tryll Skrevet 1. januar 2014 #19 Skrevet 1. januar 2014 Jammen har vi julekos med mange barn, ja selv uten å være ute!! Handler om innstilling det vet du;)
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #20 Skrevet 1. januar 2014 Vi har hatt samme været, speilholka hele jula. Vi bor i Tromsø. Nødløsningen har vært kino og Leos lekeland. I dag har vi endelig vært ute og aket. Kunne dratt på aketur i går, men da lå minste utslått av spysjuka. Gleder meg veldig til hverdagen setter inn, selv om vi har hatt mye kos også. Anonymous poster hash: ee7b0...3b1
me_87 Skrevet 1. januar 2014 #21 Skrevet 1. januar 2014 Gutten min på 2 år oppførte seg faktisk eksemplarisk Jeg hadde sett for meg en liten gutt som rører med alt han ikke skulle å som kom til å rive opp pakker så fort vi kom innenfor døren. Men han satt tolmodig å ventet til han fikk sine gaver å rørte ingen andre sin
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #22 Skrevet 1. januar 2014 Slik er det med barn. Dårlig vær er ingen unnskyldning! 5 barn, og vist er de vert uenige og rastløse inne mellom. Likevel har vi kost kjempe mye. Elsker julen. Høres merkelig og naivt ut i mine øyne at ungene legger en demper på jula. Er vel heller du som ikke takler barna som gjør det? Anonymous poster hash: 3e873...4be
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #23 Skrevet 1. januar 2014 Hvis dere ikke klarer å aktivisere unga så de har noe å finne på i løpet av romjula, vil jeg ikke akkurat kalle dere en aktiv familie. Da er dere late! Om bæret så hadde vært så ille at dere ikke på noe vis kunne komme dere ut, finnes det da massevis å finne på med unga inne også. Å få seg til å si at unga ødelegger julefeiringa blir for meg så feil å høre at jeg nesten ikke tror på deg. Anonymous poster hash: 64668...103
*Miss Marple* Skrevet 1. januar 2014 #24 Skrevet 1. januar 2014 Selvsagt får man ikke spise julemiddagen i fred når man har en liten på 17 mnd! Måtte du få fire barn før du opplevde det? Ellers syns jeg det høres litt trist ut å bare glede seg til bhg åpner sånn at man slipper å ha barna hjemme. Om barna blir leie og utålmodige er det faktisk foreldrene som svikter mtp å aktivisere. Barn som bare må være inne blir naturlig nok rastløse og masete. Du snakker om at barna har lagt demper på din jul (!!!), men hvordan har deres jul vært da tro?
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #25 Skrevet 1. januar 2014 Her var det storm over flere dager i julen og ingen kunne gå ut mer enn bort til postkassen! Det går ut over humør og tiltakslyst hos alle, så vi hadde også noen slitsomme juledager. Heldigvis blåste det over - pun intended Det blir bedre etter hvert. Unger på halvannet år er det travleste som fins, synes jeg. Anonymous poster hash: 4cfd8...b5e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå