Gå til innhold

Tror dere ikke at barna deres lyver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle lyver, ikke hele tiden, men stort sett hver dag. At barn og unge lyver er ikke hverken rart eller negativt. Det vitner om at de kjenner de sosiale kodene.

Foreldre lyver for barna, kjærester lyver for hverandre, barn lyver for foreldrene og alle lyver for sjefen.

Jeg mener ikke at vi bare skal godta at barn og unge sier hva som helst til oss, men forventer du at de alltid forteller sannheten er du enten naiv eller du får et barn som er svært uselstendig og sossialt mistilpasset.

Anonymous poster hash: 69af2...bc3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er at barn lyver seg ut av trøbbel, ikke inn i trøbbel. Og ja, barnet mitt lyver seg gjerne ut av trøbbel

Skrevet

Nei jeg trur ikke at barna aldri lyver. Hvordan jeg reagerer på utsagn som kan vare vanskelig å tru på kommer an på hva som blir sagt.

Skrevet

Nei, selvfølgelig tror jeg ikke at barna mine aldri lyver. Jeg har jo til og med lært dem å lyve i enkelte anledninger ("Bare si at du er mett, du, om farmor lurer på om du vil ha christmas cake..."), men jeg håper at jeg også har lært dem at selv om det kan være ubehagelig å si sannheten når man har gjort noe dumt, så er konsekvensene av å lyve om det og bli tatt, verre. Ungene mine er dessuten helt elendige på å lyve, så de blir stort sett alltid fersket på det, og jeg kommer aldri til å røpe hva det er som avslører dem. De tror at jeg er tankeleser :D

Skrevet

Å joda...alle lyver

Anonymous poster hash: 2a027...c98
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Joda, jeg vet de lyver, men stort sett får jeg sannheten, før eller siden

Skrevet

Min sønn (han er åtte år) lyver aldri :)

Anonymous poster hash: 5864a...270

Skrevet

Min sønn (han er åtte år) lyver aldri :)Anonymous poster hash: 5864a...270

Uff,da. Er han mentalt tilbakestående?

Skrevet

Uff,da. Er han mentalt tilbakestående?

Nei.

Skrevet

Selvdølgelig lyver alle, men det er også forskjell på hvite løgner og svarte løgner. Med hvite løgner mener jeg løgn som fungerer som sosial smurning. Retto g slett olje i samfunnets maskineri. Som en over her nevner, at man sier man er mett og ikke orker når sannheten er at man ikke orker tanken på å spise det som blir tilbudt. Det fungerer bedre å si nei takk, jeg er mett og orker ikke enn å si nei takk, det der er skikkelig ekkelt og smaker vondt. Noen løgner er rett og slett sosialt akseptable.

Men jeg forventer at mine barn forteller meg sannheten når de har gjort noe dumt. Og det gjør de også heldigvis.

Skrevet

Mine barn lyver nok. Men jeg har en 4 åring som jeg rett som det er tar på fersken. Slik har ikke de andre barna vært, så det er nok litt forskjell fra person til person.

Skrevet

Uff,da. Er han mentalt tilbakestående?Anonymous poster hash: 69af2...bc3

Nei.Anonymous poster hash: 5864a...270

Da lyver han bare så godt at du ikke gjennomskuer ham.

Skrevet

Da lyver han bare så godt at du ikke gjennomskuer ham.

Nei, det gjør han ikke :) han forteller meg alt og jeg kjenner han svært godt.

Skrevet

Han på 3,5 lyver litt. Går for det meste i "det var ikke min feil..." Minste lyver ikke enda.

Anonymous poster hash: 84517...984

Skrevet

Da lyver han bare så godt at du ikke gjennomskuer ham.Anonymous poster hash: 69af2...bc3
Du får jo bare fortsette å tro det, men forbered deg på en brå oppvåkning.

Nei, det gjør han ikke :) han forteller meg alt og jeg kjenner han svært godt.Anonymous poster hash: 5864a...270

Skrevet

Min lyver lite i forhold til endel andre barn, for hun er veldig opptatt av sannhet og rettferdighet, men hun prøver seg av og til når det kommer til småtteri som "jada, jeg har pusset tennene"... :)

Anonymous poster hash: 317b9...e8f

Skrevet

Da lyver han bare så godt at du ikke gjennomskuer ham.Anonymous poster hash: 69af2...bc3
Du får jo bare fortsette å tro det, men forbered deg på en brå oppvåkning.

Nei, det gjør han ikke :) han forteller meg alt og jeg kjenner han svært godt.Anonymous poster hash: 5864a...270

Jeg kjenner mitt eget barn bedre enn du gjør, så noen oppvåkning kommer nok ikke (skal ikke si hvordan det er når han blir tenåring).

Skrevet
Nei, det gjør han ikke :) han forteller meg alt og jeg kjenner han svært godt.

Akkurat det sa mine foreldre om meg også... ;)

Hvis jeg hadde innrømmet en løgn så ville de trodd innrømmelsen var en fleip, for jeg løy jo aldri i følge dem...

Om sønnen din ikke lyver, så kommer han uansett til å begynne med. Absolutt alle lyver innimellom.

Anonymous poster hash: e530a...7d1

Skrevet

Til og med 2-åringen min lyver: "Nei, jeg har ikke bæsja!"

Anonymous poster hash: a7bb9...8da
Skrevet

Jeg tror ikke at mine barn aldri lyver. Men jeg vil alltid prøve å lære dem hvilke løgner som er hvite og hvilke løgner man bør holde seg for god til.

Skrevet

Seksåringen min lyver så det renner av ham. Jeg håper det går over snart.

Anonymous poster hash: 99d0a...44f
Skrevet

Mine to eldste lyver seg gjerne ut av trøbbel. Prøver i allefall. Særlig eldste. I følge han så gjør han aldri noe galt og det er aldri han som har begynt osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...