Gå til innhold

Hvor hamle var dere første gang dere drakk alkohol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føsrta gang var jeg 12! Det var er "uhell" ;) moren til ei venninne hadde glemt å låse barskapet og vi ville smake på det som var der. Tok en liten sup av alle flaskene. Det var ganske mange, og det gikk skikkelig dårlig! Jeg kan ikke huske at jeg kom hjem engang, mamma som har fortalt meg det...

Da jeg begynte å feste, var jeg 14 :( det var ingen uhell, for det have annen hver helg. Hos faren til ei venninne. Fikk ha åpent hus når vi var der, og da benyttet vi oss av det... Helt vilt!!!

Anonymous poster hash: 7e618...c05

Videoannonse
Annonse
Skrevet

16,5 år, sommeren etter ungdomsskolen.

Anonymous poster hash: 03ea5...236

Skrevet

16 år og hadde begynt på vidergående. Og det var skikkelig sterke saker også.... Peach Canei med hele 3.5 %. Hehe :D

Skrevet

Festa mer før 17 år enn etter 18.

Anonymous poster hash: 1d0da...abf

Skrevet

13 år var jeg da jeg drakk første gang. Drakk jevnlig fra 13/14 års alderen. Det var helt vanlig i min venninnegjeng og alle gjorde det. Alle hadde innetider som ble overholdt og noen av oss hadde foreldre som hentet og kjørte. Foreldrene viste om drikkingen. Sikkert veldig skuffa og sinte, men hva skulle de gjort med det? Alle hadde også oppegående ressurssterke foreldre.

Anonymous poster hash: eefd1...863

Skrevet

Smakte litt fra 15 årsalder men ville ikke bli full før 16 så ventet til da og da gikk jeg på vgs

Anonymous poster hash: 56592...151

Skrevet

3 år. Jeg tømte noen skvetter med kirsebærlikør. Det var det beste jeg noen gang hadde smakt og jeg elsker det fortsatt.

Anonymous poster hash: 11a8e...23f

Skrevet

3 mnd før 18 års dagen

Anonymous poster hash: 39541...2d3

Skrevet

Smakte første gang som 15 åring, litt en gang, ble mer da jeg var 16.

Anonymous poster hash: 368b9...3a1
Skrevet

3 år. Jeg tømte noen skvetter med kirsebærlikør. Det var det beste jeg noen gang hadde smakt og jeg elsker det fortsatt.

Var faktisk full da jg var 1.5 år ;) drakk av ølflaskene etter en fest mamma og pappa hadd hatt. En kasse med små skvetter jorde nok susen det ;)

Hi

Skrevet

12 år.
Men hadde smakt alkohol før da vi barn barn.
Jeg og broren min fikk alltid et halvt shotteglass med øl hver på nyttårsaften da vi var små. (Jeg mistenker nå i ettertid at det var munkholm, men er ikke helt sikker.. ) Tror det er derfor jeg alltid har likt smaken av øl.. 
Vel. Jeg var i alle fall 12 da jeg drakk ordentlig for første gang:p

Skrevet

Smakte første gang når jeg var 14 år. Festdrikking fra jeg var 17.

Skrevet

Var faktisk full da jg var 1.5 år ;) drakk av ølflaskene etter en fest mamma og pappa hadd hatt. En kasse med små skvetter jorde nok susen det ;)

Hi

Samme gjorde broren min.

Pappa (hans stefar) hadde kommet hjem fra julebord, og åpnet en elefantøl (7%?) da han kom hjem, men han hadde sloknet før han fikk drukket den opp. Da hadde lille bror min på da 2 år, drukket opp hele boksen. 

Skrevet

13 år var jeg da jeg drakk første gang. Drakk jevnlig fra 13/14 års alderen. Det var helt vanlig i min venninnegjeng og alle gjorde det. Alle hadde innetider som ble overholdt og noen av oss hadde foreldre som hentet og kjørte. Foreldrene viste om drikkingen. Sikkert veldig skuffa og sinte, men hva skulle de gjort med det? Alle hadde også oppegående ressurssterke foreldre. Anonymous poster hash: eefd1...863

Skulle til å svare akkurat det samme :)

Anonymous poster hash: f311b...321

Skrevet

18. Det var ingen i min vennegjeng som drakk før vi kunne kjøpe det selv.

Skrevet

Jeg har ennå ikke begynt.

Anonymous poster hash: acc7d...8c8

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Var akkurat fylt 16, mamma var mye på jobbreiser, og hadde et ganske fin barskap. Satt helt stille og shorts mickey finn, syns det hele var oppskrytt for jeg merka jo ikke noe..helt til jeg reiste meg opp. Gikk rett i gulvet, og ble der en 20 min..vennegjengen (som hadde drukket flere ganger enn meg) syns visst det var lurt å dra meg med på fest, husket bare små bruddstykker av kvelden. Helt forferdelig, men stoppet ikke stillinga etter det, har dessverre ganske mange slike fyllekjøre bak meg..men ikke etter jeg ble 18.

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Å hallo autocorrect! Shots, ikke shorts, drikkinga ikke stillinga, fyllekuler ikke fyllekjøre

Skrevet (endret)

Var 15, det var bare et par øl. Var 18,5 før jeg ble ordentlig full.

Edit: jeg smakte også først som 2åring, då hadde jeg visstnok likt det veldig godt og løpt for å finne koppen min så jeg kunne få mer :P både jeg og min bror fikk smake en slurk innimellom i barndommen.

Endret av rytme
Skrevet

Ble konfirmert da jeg var 15 år og fikk lov å dra på bygdefestene da. Første fwsten holdt jeg meg unna det jeg ble tilbydd, for jeg skulle være flink pike. På andre festen var det bort med flink-pike-holdningen gitt :o

Skrevet

16 tror jeg. det var sommerferien etter 9 klasse

Anonymous poster hash: 11f9c...a27
Skrevet

Har fått smake alkohol så lenge jeg kan huske. Men det var ikke mer enn at jeg fikk dyppe fingeren i bailysen til mamma. Jeg var 8-9 år da jeg drakk første gang. Det var en glipp fra min bestemors side. Hun trodde hun hadde kjøpt brus, men det var rusbrus. 

Første gang jeg drakk mer enn en enhet på eget initiativ, var jeg 13. Mamma og pappa reiste mye, og de helgene var det en fin mulighet til å være med på fest. Hadde eldre venner som kjøpte alkoholen til meg. Var dog ikke sørpe full, type ikke huske noe dagen etter, før avslutningen i 10. klasse. 

I dag drikker jeg kanskje femten enheter i året, fordel på ca. femten anledninger. ;)

Anonymous poster hash: cfc4f...05c
Skrevet

Begynte når jeg var 13, drakk omtrent 5 dager i uka ved 15-16 års alder. Slutta helt innen russefeiringa, så den ble stusselig :P 

Skrevet

Ble konfirmert da jeg var 15 år og fikk lov å dra på bygdefestene da. Første fwsten holdt jeg meg unna det jeg ble tilbydd, for jeg skulle være flink pike. På andre festen var det bort med flink-pike-holdningen gitt :o

Samme her! 

Anonymous poster hash: 65d4d...115

Skrevet

13 år. Var hjemme hos en venninne som var hjemme alene. Fant litt forskjellig alkohol som vi blandet sammen å drakk..mmm nam

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...