Gå til innhold

Datteren min på tolv er gravid.. langt..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Seriøst? Kan ikke moderatorene se hvem som skriver og sende en bekymringsmelding til bv? Dersom dette er sant bør det tas tak i med en eneste gang!

Anonymous poster hash: df4b3...b05

Ser at en admin. har likt hovedinnlegget til HI. Merkelig......

Anonymous poster hash: efa5e...eb5

Det reagerte jeg og på. Veldig spesielt

Anonymous poster hash: 231c8...6cb

Hei!

Jeg gikk gjennom innleggene på mobilen i går uten brillene på, så her har jeg kommet borti i en knapp jeg ikke skulle kommet bort i. Beklager det på det sterkeste. Jeg ville ALDRI likt et slikt innlegg med viten og vilje. 

Anne Victoria

Synes det er unødvendig av alle som kjefter på HI, går vel an å være mere konstuktive. Hva hjelper det vel med å gå til angrep på henne? Tenker at det vil være nyttig for datteren din å ha noen å snakke med, bup? Om det er slik at stefar aldri har missbrukt henne og du mener du er helt sikker på det + at hun pleier å lyge om andre ting, så virker det jo som det er noe annet hun sliter med. Og som noen ovenfor sier, kanskje hun har opplevd at noen andre har forgrepet seg på henne? Kanskje press fra kjæresten på 15? 

Anonymous poster hash: 75fbb...c7f

Det finnes tilfeller der barna faktisk lyver, sånn som HI mener at hun gjør.

Jeg har sett mange episoder da jeg er oppvokst i et foster og beredskapshjem.

Min stebror løy også om at faren slo han. Dette var pga konflikter mellom mor og far, og faren hadde fått omsorgsrett for barna. Han hadde da altså aldri rørt noen før og dette kom tilslutt fram.

Da dette pågikk, gikk stefaren min med på alt av undersøkelser, avhør osv, for han visste at han var uskyldig.

Jeg skjønner ikke at du tørr å anta at hun lyver. Hva om hun faktisk snakker helt sant og hva om dette er grunnene til at hun har den oppførsel hun har.

Hadde du klart å tilgi deg selv? Jeg hadde aldri klart å leve med det.

I ditt tilfelle hadde jeg sagt til mannen at jeg ønsker å tro han og håper at hun lyver, men for barnet mitt som kommer før alt annet, så må dette tas alvorlig.

Hvis datteren din faktisk lyver så håper hun får den hjelpen hun trenger.

Hun trenger mammaen sin uansett.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 6125b...3a8

Annonse

Jeg ble misbrukt av mitt søskenbarn, han var over 20 jeg var 11, jeg fortalte det aldri fordi min mor aldri i verden ville trodd på meg. Jeg visste allerede at hun ville satt hans ord over mitt.

Så hvordan kan du være så sikker på at personen ikke har utsatt henne for overgrep om hun sier det?

Det kan også i mange situasjoner at et barn opplever voldtekt eller overgrep og siden skylder på en annen person en den som faktisk har gjort dette.

Kan hende fordi de ikke klarer å å innrømme ovenfor seg selv engang at akkurat den personen gjorde det.

Om en av mine døtre kom og fortalte meg om overgrep ville det siste jeg gjorde være å avfeie det som løyner,

Et barn forteller ikke slike ting for moro skyld noe ligger bak, enten det er faktiske overgrep eller noe annet.

Anonymous poster hash: 2b3d7...20e

Fremdeles så bør den jenta få tvangsabort. Hun har ikke noe med å fullføre et svangerskap. Kjære vene.... alle skjønner at hun er 12 år eller? Og moren er tydeligvis ikke resurssterk i det hele tatt. Hjælpes!

Anonymous poster hash: 819bf...2a4

Fremdeles så bør den jenta få tvangsabort. Hun har ikke noe med å fullføre et svangerskap. Kjære vene.... alle skjønner at hun er 12 år eller? Og moren er tydeligvis ikke resurssterk i det hele tatt. Hjælpes!

Hun kan ikke tvinges til abort, slik er norsk lov.

Anonymous poster hash: 4afce...ce2

Har du tenkt gjennom hva det å tvinges til å gjennomføre en abort på et kanskje 4mnd gammelt foster innebærer da?

Det er ikke uten smerter, ubehag, nedverdigelse eller fare for komplikasjoner det heller! Ikke engang full narkose vil fjerne følelsen av et nytt overgrep der noen fullstendig tar fra henne bestemmelsesretten over egen kropp. I tillegg kan det som sagt hende at hun har begynt å få morsfølelse for barnet.

Tvangsabort er grusomt!

Anonymous poster hash: cc9d9...968

Aldri, aldri, aldri tving henne til å ta abort!!!! Dette valget skal hun leve med resten av livet. Det kan splitte dere totalt. Ta heller barnet til deg som ditt eget.

Anonymous poster hash: e1ed6...abd

Har du ikke lest alt her inne eller?Hun har allerede fire barn,er uføretrygda og hennes 12 åring er gravid,som hun sier er stefarens barn. Tror du VIRKELIG det er en god ide å plassere enda et barn i denne husholdningen??tenk litt da for guds skyld!

Hun må adoptere bort barnet,ingen andre løsninger

Anonymous poster hash: 820c8...bda

Må nevne flere ting nå... Lurer på hvor det blir av HI. jeg håper jo virkelig at grunnent il at hun ikke er her, er fordi hun tar seg V datteren sin... Mrn samtidig så har jeg en liten følelse av at hun sitter å gliser over å lage en så stor sak av ingenting... At hun troller med oss...

Om hun ikke gjør det, må hun ta grep. Er det egentlig verre å få henne til å ta abort, enn å ta fra henne barnet når det er født? Skal hun hele livet gå å lure på hvor barnet er, hvordan det har det osv? Moren til 12 åringen vil neppe få barnet, da bv er i bildet, hennes 12 år gamle datter er gravid og hennes mann er misstenkt for overgrep. Er det det rette? Jeg er ikke total motstander av abort. Jeg liker ikke abort, men noen ganger er man i en slik situasjon hvor det faktsik er det beste! Og i dette tilfellet, tror jeg (mener jeg) et det beste vil være abort.

Tenk deg hvordan det vil være for 12åringen å gå igjennom dette svangerskapet. Kroppen hennes, fødselen. Og ikke minst, alle ryktene. Om dette ikke har komemt ut enda, vil det beste være å avslutte det (om mulig) for å skåne jenta. Håper de klarer å snakke henne til "fornuft"

Dette er en trist situasjon, uansett hvordan man vrir og vender på det!

Anonymous poster hash: 7f0b2...8cb

Det kan godt hende jenta vil hate deg for å tvinge henne til abort, men jeg vil likevel si det er verdt det. Hun er sansynlig vis hverken fysisk eller mentalt moden til å bære frem, føde og oppdra et barn. Hun er heller ikke på noen måte gammel nok til å ta den avgjørelsen selv.

Anonymous poster hash: 39a3f...bee

Alle snakker om at hun ikke er fysisk og mentalt moden nok til å bære frem og føde / oppdra ett barn. 

Men vi snakker faktisk om ett barn på 12, og det overasker meg at såå mange vil utsette dette stakkars barnet for tvunget abort! ...som hun i det hele tatt er mentalt og fysisk moden for det!

fordi abort er ett stort valg, som man må leve med resten av livet, og er man i en alder av 12 virkelig moden for dette ? og hvor mye verre mentalt vil det ikke være for den stakkars jenta å bli tvunget til å ta ett sånnt valg. Isteden for å bli fortalt og forstå hvor risikabelt alternativet er, og komme til en enighet med lege og jordmor, og barnevern. la jenta få ta FULL del i avgjørrelsen for at avgjørelsen skal bli lettere for henne å leve med videre. For uansett om dette ender i abort eller om dette ender i adopsjon eller hvordan dette ender er dette noe jenta må leve med resten av livet. 

Dette er en voksen situasjon, gi jenta respekt nok til å få henne til å forstå hva som foregår. isteden for at alle forteller henne og tvinger henne til  å ta livet av babyen sin. ( ja vet det var en litt brutal måte å si det på. men det er mest sansynlig slik en 12 åring kommer til å oppfatte hva som foregår. 

Selvom voksne er skilderer mellom foster, embryo og baby så for en tolv åring som har fått positiv graviditets test har hun en baby i magen. og tenk hvor grusomt denne tvangen dere så lett mener er eneste rette for henne kan komme til å ødelegge henne mentalt! 

hvis det finnes andre muligheter enn abort, som adopsjon til familiemedlem , eller noen helt andre bør dette også vurderes. INGEN FORTJENER TVUNGEN ABORT!  

Endret av frk.Lykkeliten<3

Annonse

Gjest Lykkeliggift_

Det kan godt hende jenta vil hate deg for å tvinge henne til abort, men jeg vil likevel si det er verdt det. Hun er sansynlig vis hverken fysisk eller mentalt moden til å bære frem, føde og oppdra et barn. Hun er heller ikke på noen måte gammel nok til å ta den avgjørelsen selv.

Anonymous poster hash: 39a3f...bee

Alle snakker om at hun ikke er fysisk og mentalt moden nok til å bære frem og føde / oppdra ett barn.

Men vi snakker faktisk om ett barn på 12, og det overasker meg at såå mange vil utsette dette stakkars barnet for tvunget abort! ...som hun i det hele tatt er mentalt og fysisk moden for det!

fordi abort er ett stort valg, som man må leve med resten av livet, og er man i en alder av 12 virkelig moden for dette ? og hvor mye verre mentalt vil det ikke være for den stakkars jenta å bli tvunget til å ta ett sånnt valg. Isteden for å bli fortalt og forstå hvor risikabelt alternativet er, og komme til en enighet med lege og jordmor, og barnevern. la jenta få ta FULL del i avgjørrelsen for at avgjørelsen skal bli lettere for henne å leve med videre. For uansett om dette ender i abort eller om dette ender i adopsjon eller hvordan dette ender er dette noe jenta må leve med resten av livet.

Dette er en voksen situasjon, gi jenta respekt nok til å få henne til å forstå hva som foregår. isteden for at alle forteller henne og tvinger henne til å ta livet av babyen sin. ( ja vet det var en litt brutal måte å si det på. men det er mest sansynlig slik en 12 åring kommer til å oppfatte hva som foregår.

Selvom voksne er skilderer mellom foster, embryo og baby så for en tolv åring som har fått positiv graviditets test har hun en baby i magen. og tenk hvor grusomt denne tvangen dere så lett mener er eneste rette for henne kan komme til å ødelegge henne mentalt!

hvis det finnes andre muligheter enn abort, som adopsjon til familiemedlem , eller noen helt andre bør dette også vurderes. INGEN FORTJENER TVUNGEN ABORT!

Jeg bare lurer på hvordan det er fysisk gjennomførbart å tvinge noen til abort? Binde folk fast eller true med å kaste dem ut av huset?

Synes det er rart at du aldri lar stefar være alene med datteren din. Hva er grunnen til det? Har selv blitt misbrukt mens min mor sov, på kjøkkenet mens min mor hadde besøk på stua osv, Hvordan klarte datteren din å bli gravid, når du alltid er sammen med henne?

Anonymous poster hash: 1f017...6c3

Jeg kjenner ei ung jente som valgte å adoptere bort barnet sitt. Fordi hun selv ikke var i stand til å ta seg av barnet. Knapt forstå hvor stort ansvar det var. Og ingen støtte hjemmefra. Muligens gravid etter voldtekt.

Hun er stolt over å ha født et friskt barn, og over å ha gitt barnet mulighet til et godt liv. Hun fikk samvær med babyen den første uka, og har også fått møte adoptivfamilien. Mottar litt bilder og brev fra dem jevnlig. Utover det har hun ingen kontakt. Hun er trygg på at barnet har det bra, og er fornøyd med situasjonen. Det VAR litt trist de første ukene etter fødselen. Men hun innså raskt at hun hadde nok med å takle sitt eget liv.

Situasjonen er kjent i omgangskretsen hennes, og hun har dermed sluppet rykter og tull. De fleste syntes hun var modig og valgte klokt. Hun ble naturligvis grundig veiledet av barnevernet.

Ønsker bare å vise at adopsjon også kan være en løsning.

Anonymous poster hash: cc9d9...968

Jeg lurer litt på hvordan jenta har fått tak i graviditets test??? Har en 12 åring kjøpt det selv, eller noen andre??? Evt overgriperen?! Ingen 12 åring har FRIVILLIG sex, derav den sexsuelle lavalder! Om det ikke er snakk om stefar men "kjæresten" og det kan oppfattes som frivillig, så er det HØYST sannsynligvis ikke det :-( hun kan ha følt seg presset eller regelrett blitt voldtatt, eller så kan til og med HUN ha tenkt det var frivillig , men om noen år vil hun nok se at det ikke var det :-( uansett hvordan dette barnet er blitt til og med hvem så hadde jeg som mor blitt fra meg av bekymring mtp hva denne stakkars jenta sliter med :-(

Anonymous poster hash: 28726...afe

Jeg lurer litt på hvordan jenta har fått tak i graviditets test??? Har en 12 åring kjøpt det selv, eller noen andre??? Evt overgriperen?! Ingen 12 åring har FRIVILLIG sex, derav den sexsuelle lavalder! Om det ikke er snakk om stefar men "kjæresten" og det kan oppfattes som frivillig, så er det HØYST sannsynligvis ikke det :-( hun kan ha følt seg presset eller regelrett blitt voldtatt, eller så kan til og med HUN ha tenkt det var frivillig , men om noen år vil hun nok se at det ikke var det :-( uansett hvordan dette barnet er blitt til og med hvem så hadde jeg som mor blitt fra meg av bekymring mtp hva denne stakkars jenta sliter med :-(

Anonymous poster hash: 28726...afe

Bare en kommentar her: Har ei venninne som debuterte som 12-åring. Kjæresten hennes var 13 tror jeg. Det var frivillig, og hun har ingen problemer med det i dag. 

Men i dette tilfellet så har jenta uansett blitt utsatt for et overgrep, siden kjæresten er såpass mye eldre. Så HI, dette bekrefter bare at barnevernet gjorde rett i å opprette sak. Jenta di er utsatt for et overgrep med alvorlige følger.

Håper du kan oppdatere oss litt generelt etterhvert, men husk at du nå har gitt ut såpass mye informasjon at du begynner å bli identifiserbar!

Anonymous poster hash: 3a68a...925

Jeg lurer litt på hvordan jenta har fått tak i graviditets test??? Har en 12 åring kjøpt det selv, eller noen andre??? Evt overgriperen?! Ingen 12 åring har FRIVILLIG sex, derav den sexsuelle lavalder! Om det ikke er snakk om stefar men "kjæresten" og det kan oppfattes som frivillig, så er det HØYST sannsynligvis ikke det :-( hun kan ha følt seg presset eller regelrett blitt voldtatt, eller så kan til og med HUN ha tenkt det var frivillig , men om noen år vil hun nok se at det ikke var det :-( uansett hvordan dette barnet er blitt til og med hvem så hadde jeg som mor blitt fra meg av bekymring mtp hva denne stakkars jenta sliter med :-(Anonymous poster hash: 28726...afe

Det er ingen aldersgrense på graviditetstest, alle kan kjøpe og de finnes i dagligvaren også.vi som jobber i butikkkan ikke nekteog vi skal ikke spørre. Er nok en grunn til at de ikke bare selges på apoteket lengre.

Anonymous poster hash: aae40...45c

Eh jo noen 12 åringer debuterer frivillig.

Anonymous poster hash: 85890...feb

Det gjør det ikke noe mindre ulovlig så lenge mannen/gutten er mye eldre.... Man har en seksuell lavalder av en grunn.... Hadde gutten vært 12-13 hadde det vært en ting, men en 15 åring (om det er tilfelle) er gammel nok til å vite om regelverket og at det er galt å ha sex med en 12 åring. For en voksen mann finnes det ingen unnskyldning som på noe vis kan unnskylde det han har gjort... 

Håper Hi har grepet fatt i situasjonen som mange har gitt råd om.... 

Anonymous poster hash: a4bd4...e81

Ooiii, utifra alt HI har skrevet her, så er jeg ganske sikker på at jeg vet hvem denne familien er. Ja, stefar fremstår som en hyggelig og sympatisk mann, men han har jo hatt sitt å stri med også, såvidt jeg har forstått... Og det er jo ikke gitt at selv om en mann tilsynelatende er helt normal, og veldig hyggelig, at han ikke kan være en overgriper? Nei, det har vært mye sosialt i denne familien, så jeg håper virkelig at den stakkars jenta får hjelp straks!!! Og tror dessverre ikke moren evner å kunne hjelpe denne jenta, her må nok profesjonelle inn, og overta... Ble fryktelig lei meg nå....

Anonymous poster hash: d4982...439

Hva med å sende en anonym bekymringsmelding? Hjertet mitt blør virkelig for denne 12 år gamle jenta, hun er jo snart ødelagt for livet pga omsorgssvikt :(

Anonymous poster hash: 69e64...457

Jeg tenker på det flere skriver at å tvinge henne til abort kan føre til store psykiske skader.

Men hva når en 12 åring skal gå gravid? Det gjør noe med et barnesinn det også. Gå gravid på skolen, stor mage, kroppen endrer seg, fødsel, gi fra seg et barn, tenke på barnet en ikke fikk beholde osv.

Når jeg ser på jenta mi på 12 år,ville jeg helt klart "tvunget" henne til abort. I den grad jeg hadde ikke gitt henne valget. Jeg hadde som mor tatt valget for henne.

Jeg ville latt henne gå til psykolog for støtte i etterkant. Men å tro at et barn på 12 år får større problemer av en abort enn å gå gravid, føde og adoptere tror ikke jeg.

Jenta mi på 12 år vet så vidt hva en abort er. Hun vet hvordan man lager barn. Men jeg hadde aldri fått henne på skolen som gravid. Hun får problem av en kvise på nesen, hvordan skulle hun forholdt seg til kroppen sin som gravid?

Jeg er egentlig imot abort, men her synes jeg faktisk det vil være mindre traumatisk med abort enn graviditet og fødsel.

Anonymous poster hash: 1c21e...99e

Stakkars jente. Hun er 12 år og gravid og du blir sint på henne og tvinger henne til abort. Hva ,med å være den voksne her og støtte henne. Og når hun forteller deg om overgrep så tror du henne ikke, og tar mannen din sitt parti. Helt utrolig.

Anonymous poster hash: 520d8...444

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...