Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #51 Skrevet 1. januar 2014 Dette er jo så vilt som det er mulig å bli, og jeg håper av hele mitt hjerte at dette bare er trolling. Hvis det derimot IKKE er det, må jeg si at ignoransen til deg som mor sjokkerer meg! Alle her forstår selvsagt at du ikke ville giftet deg med en mann som var en overgriper, men det er dessverre relativt få overgripere som går rundt med et infoskilt om halsen...! Min beste venninne fra barndommen ble misbrukt av faren sin fra hun var fire år gammel. Dette fikk jeg vite om for et par år siden, og klarte nesten ikke å tro det. Han er virkelig (utad) verdens hyggeligste mann, og jeg var masse der da jeg var liten. Moren til min venninne støtter mannen sin, selv etter at han ble dømt for overgrep mot både datteren, en niese og en barnevakt. De har nå kun hverandre, han sitter i fengsel, og resten av familien kommer aldri til å snakke med dem igjen. Det er mulig dette er din fremtid.. Er du virkelig villig til å risikere at mannen din faktisk er en overgriper, og kanskje forgriper seg på fler av barna dine også? Det er på tide å 'wake up and smell the coffee', vær det du BØR være, en mor som tar vare på barna dine. Skulle det vise seg at det er som du tror, at hun lyver, får hun ta konsekvensene da, men frem til det eventuelt skulle skje, er det faktisk hun du MÅ tro på! Hvis du ikke gjør det er du uegnet som mor, og bv bør ta fra deg ALLE barna dine frem til mannen din er renvasket for alle mistanker. Anonymous poster hash: c3dc7...6ac
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #52 Skrevet 1. januar 2014 I forhold til abort er jeg usikker på i hvor stor grad du kan tvinge henne om hun setter seg p bakbeina, men hun vil aldri få beholde barnet med mindre du tar på deg hele ansvaret. Så ung som hun er vil hun også få innvilget abort selv om hun er godt over 12 uker på vei. Få henne til legen senest i morgen og anmeld kjæresten for sex med mindreårig. Uansett om det var frivillig eller ikke er det å betrakte som et overgrep å ha sex med en tolvåring når du selv er 15.Det kan godt hende jenta vil hate deg for å tvinge henne til abort, men jeg vil likevel si det er verdt det. Hun er sansynlig vis hverken fysisk eller mentalt moden til å bære frem, føde og oppdra et barn. Hun er heller ikke på noen måte gammel nok til å ta den avgjørelsen selv.Anonymous poster hash: 39a3f...bee HI vil neppe få overta omsorgen for babyen når hun er en såpass dårlig mor for 12-åringen og ignorerer at hun kanskje blir misbrukt.En kvinne som velger en misbruker over eget barn bør miste omsorgen for barna sine, ikke få tilført omsorgen for en ny baby hun kan ødelegge livet til. Anonymous poster hash: efa5e...eb5 Her synes jeg faktisk at du går over streken. Hvor gammel er du? Klarer du ikke å se flere sider av en sak? Leser du ikke det moren skriver? Anonymous poster hash: 864d3...f29
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #53 Skrevet 1. januar 2014 Det er jo du som bestemmer abort og ikke et barn på 12 år.. Uff ser på min 10 åring og får vondt. Dette må være grusomt for jentungen. Anonymous poster hash: 4b8e7...d74 Så du mener at en 12 åring ikke har noe hun skulle ha sakt i den saken? Det er faktisk mulig å adoptere bort barnet også, sikkert noen som ønsker seg et barn... Anonymous poster hash: 4fb00...2cc
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #54 Skrevet 1. januar 2014 Mor kan ikke tvinge 12 åringen til abort nei! Anonymous poster hash: e6c50...c1e Man må være fylt 16 år for selv å få bestemme at man skal ta abort. Er man under 16 år, skal den eller de som har foreldreansvaret (eller i gitte tilfeller vergen) gis anledning til å uttale seg, med mindre særlige grunner taler mot det. Anonymous poster hash: efa5e...eb5 At mor skal kunne uttale betyr da faen ikke at mor får bestemme utfallet! Det betyr bare at hennes mening blir hørt,men det er hun på 12 år som bestemmer om hun vil ta abort eller beholde barnet. Anonymous poster hash: e6c50...c1e
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #55 Skrevet 1. januar 2014 Mor kan ikke tvinge 12 åringen til abort nei! Anonymous poster hash: e6c50...c1e Man må være fylt 16 år for selv å få bestemme at man skal ta abort. Er man under 16 år, skal den eller de som har foreldreansvaret (eller i gitte tilfeller vergen) gis anledning til å uttale seg, med mindre særlige grunner taler mot det. Anonymous poster hash: efa5e...eb5 At mor skal kunne uttale betyr da faen ikke at mor får bestemme utfallet! Det betyr bare at hennes mening blir hørt,men det er hun på 12 år som bestemmer om hun vil ta abort eller beholde barnet. Anonymous poster hash: e6c50...c1e Så lenge dette BARNET er under 16 år, så skulle det ha vært pålagt abort. Anonymous poster hash: 819bf...2a4
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #56 Skrevet 1. januar 2014 Du burde faktisk ikke ha ansvar for noen av barna dine, stakkars barn Anonymous poster hash: baa04...848
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #57 Skrevet 1. januar 2014 Mor kan ikke tvinge 12 åringen til abort nei! Anonymous poster hash: e6c50...c1e Man må være fylt 16 år for selv å få bestemme at man skal ta abort. Er man under 16 år, skal den eller de som har foreldreansvaret (eller i gitte tilfeller vergen) gis anledning til å uttale seg, med mindre særlige grunner taler mot det. Anonymous poster hash: efa5e...eb5 At mor skal kunne uttale betyr da faen ikke at mor får bestemme utfallet! Det betyr bare at hennes mening blir hørt,men det er hun på 12 år som bestemmer om hun vil ta abort eller beholde barnet. Anonymous poster hash: e6c50...c1e Så lenge dette BARNET er under 16 år, så skulle det ha vært pålagt abort. Anonymous poster hash: 819bf...2a4 Det er en helt annen sak,jeg sier bare hvordan reglene er nå jeg. Anonymous poster hash: e6c50...c1e
Gjest lykkeliggift Skrevet 1. januar 2014 #58 Skrevet 1. januar 2014 Du virker som en forferdelig grusom mor å ha. Jeg ble selv misbrukt da jeg var liten, av min egen bror. Da jeg var 12 fortalte jeg mamma, og hun gjorde det samme som du nå gjør - avviste meg og kalte meg en løgner. Jeg er sikker på at selv om mamma hadde hørt på meg og støttet meg så hadde jeg slitt. Men Gud hvor mye bedre det hadde gått enn det som skjedde. Sliter fremdeles ekstremt mye med dette. Hver eneste dag tenker jeg på det, og jeg hater moren min dypt for dette. Hun feilet da jwg behøvde henne aller mest. Helt forferdelig. Så ta deg sammen og hør på barnet ditt !
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #59 Skrevet 1. januar 2014 Så alle her synes at det burde være lovlig å tvinge barn under 16 til abort? Anonymous poster hash: 4fb00...2cc
smurfis Skrevet 1. januar 2014 #60 Skrevet 1. januar 2014 Så alle her synes at det burde være lovlig å tvinge barn under 16 til abort? Anonymous poster hash: 4fb00...2cc Nei!!
scarecrow2011 Skrevet 1. januar 2014 #61 Skrevet 1. januar 2014 Husk nå for all del å ta vare på 12 åringen, som er et barn. Nå sikkert livredd og med tusen spørsmål. Få time hos en lege og få hastetime til ul. Før det blir gjort er det lite vits i å spekulere ene eller andre veien. Som mor må du støtte og vise at du er der, uansett! Forklar hva som skjer, hvorfor hun må på ul etc. Ikke døm, ikke mas om abort. Finn noen hun kan snakke med ( lege, amathea) som er utenforstående. At hun er utagerende og ufin kan være et tegn på misbruk bare så du er obs på det.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #62 Skrevet 1. januar 2014 Så alle her synes at det burde være lovlig å tvinge barn under 16 til abort? Anonymous poster hash: 4fb00...2cc Er du klar over hva det kan gjøre med en tolvårings kropp å gå gravid og føde? Jeg har jobbet i u-land med svangerskapsomsorg, og der er det endel svært unge jenter som blir gravide. Og når de er så unge som barnet til HI, er det rett og slett i mange tilfeller veldog farlig og skadelig. En tolvårings kropp er IKKE klar til å bære frem et barn, og de kan bli alvorlig skadet og ende opp med varige men. På flere måter. Som profesjonell er det min klare mening at det beste for et så ungt barn, ja, for det er det denne ungen er, er å ikke bære frem barnet. Og det sier jeg selv om jeg prinsipielt er imot abort. Anonymous poster hash: 8bc2d...3e4
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #63 Skrevet 1. januar 2014 Så alle her synes at det burde være lovlig å tvinge barn under 16 til abort? Anonymous poster hash: 4fb00...2cc Er du klar over hva det kan gjøre med en tolvårings kropp å gå gravid og føde? Jeg har jobbet i u-land med svangerskapsomsorg, og der er det endel svært unge jenter som blir gravide. Og når de er så unge som barnet til HI, er det rett og slett i mange tilfeller veldog farlig og skadelig. En tolvårings kropp er IKKE klar til å bære frem et barn, og de kan bli alvorlig skadet og ende opp med varige men. På flere måter. Som profesjonell er det min klare mening at det beste for et så ungt barn, ja, for det er det denne ungen er, er å ikke bære frem barnet. Og det sier jeg selv om jeg prinsipielt er imot abort. Anonymous poster hash: 8bc2d...3e4 Helt enig,de blir jo helt skadet om de skal igjennom en fødsel. Fistula og det som verre er ...Keisersnitt er jo et alternativ,men likevel så skal ikke en 12-åring få bestemme selv om hun skal ta abort eller ikke,de er bare barn.barn klarer ikke å ta vare på barn på en god måte,sånn er det bare. Anonymous poster hash: 820c8...bda
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #64 Skrevet 1. januar 2014 Jeg tror ikke du kan VITE at hun ikke er misbrukt. Pedofile må være hyggelige og kjærlige for å få tilgang til barn.. At hun har debutert seksuelt så tidlig kan også tyde på at hun har blitt tuklet med av noen. Om barnet blir beholdt eller ikke, så kan det tas farskapstest, og stefar bør la seg teste. Det er jo ikke farlig hvis han er uskyldig. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg ringt barnevernet allerede. Anonymous poster hash: 89b7e...de8
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #65 Skrevet 1. januar 2014 Hvorfor i all verden får en 12 åring være kjæreste med en på 15? Hadde min 12 åring sagt hun var gravid hadde jeg ringt sykehuset idag for å høre om en ul. Når det gjelder misbruk bør du stole på din datter. Dersom hun har kjæreste, hvorfor i all verden vil hun ikke si hvem som er faren? Anonymous poster hash: 1c21e...99e
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #66 Skrevet 1. januar 2014 Så alle her synes at det burde være lovlig å tvinge barn under 16 til abort? Anonymous poster hash: 4fb00...2cc Er du klar over hva det kan gjøre med en tolvårings kropp å gå gravid og føde? Jeg har jobbet i u-land med svangerskapsomsorg, og der er det endel svært unge jenter som blir gravide. Og når de er så unge som barnet til HI, er det rett og slett i mange tilfeller veldog farlig og skadelig. En tolvårings kropp er IKKE klar til å bære frem et barn, og de kan bli alvorlig skadet og ende opp med varige men. På flere måter. Som profesjonell er det min klare mening at det beste for et så ungt barn, ja, for det er det denne ungen er, er å ikke bære frem barnet. Og det sier jeg selv om jeg prinsipielt er imot abort. Anonymous poster hash: 8bc2d...3e4 Jeg er ikke uenig i at fødsel ikke er bra for en tolv år gammel kropp, men å ta det derifra til å tvinge en 15-åring til abort er vel drøyt. Anonymous poster hash: 89b7e...de8
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #67 Skrevet 1. januar 2014 Om det er farlig for henne å gå gravid, så vil vel lege og jordmor forklare dette, og om det stemmer at det er farlig, så bør vel det legges mye vekt på. Men jeg er ganske sikker på at mange 14 åringer kan klare et svangerskap og fødsel.. hva med dem? Det er ikke riktig at barn skal måtte oppdra barn så klart.. men det er kanskje ikke så lurt at barn har sex heller? Anonymous poster hash: 4fb00...2cc
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #68 Skrevet 1. januar 2014 Da jeg gikk på barneskolen sa jeg og noen venninner at mattelæreren vår likte å ta på jenter. Han var en uegnet lærer, men ikke en overgriper så dette var ren løgn. Vi likte han ikke og skjønte ikke alvorlighetsgraden ved å melde han til rektor som pedofil. Du sier at BV er inne pga stefar og anklager om misbruk. Er dette seksuelt misbruk? Ikke alle som slår barn er nødvendigvis pedofile så jeg skjønner at du ikke vil hoppe til den konklusjonen med en gang. Nå som det er sagt så er det ting her som absolutt ikke er slik det skal være. Uansett om det er stefar, kjæresten eller noen vilt fremmede som hun er blitt gravid med skal ikke en 12 åring bære frem et barn. Hvorfor vil hun beholde barnet? Ser hun for seg at hun skal få en søt liten baby hun kan leke sammen med og trille turer med venninner? Ser ikke for meg hun innser realiteten med en baby hvertfall. Spør henne om hvor hun skal få penger fra (om hun er mor så får hun ikke ukelønn til å stelle babyen f.eks), hva med skole, jobb, skal hun bo hjemme resten av livet? fortell om kolikk, fødsel, søvnmangel osvosvosv. Smør TYKT på, hun skal helst ikke velge å beholde barnet, hun er et barn selv. Uansett hvem som er faren er ikke det å gjøre en naiv (hun er 12 år, de ER naive og har ikke livserfaring) et forferdelig overtramp. Dette må tas videre. lykke til Anonymous poster hash: 44233...ffc
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #69 Skrevet 1. januar 2014 Min onkel er hyggelig, kjærlig, snill, hjelpsom. Han elsket sin kone, han elsket sin datter. Han var flink i jobben, flink i huset og inviterte familie og venner til flotte selskaper. Alle elsket han. Elsket. Hvem hadde vell trodd at denne fantastiske mannen misbrukte sin 5 år gamle datter seksuelt? Hans datter var blodig nedentil da hennes bestemor hjalp henne på do. Bestemoren til barnet spurte far hva som hadde skjedd, far sa hun var sår nedentil. Heldigvis tok bestemor med barnebarnet til legen, deretter bar det til sykehuset. Hvem hadde trodd at denne flotte mannen misbrukte sin egen lille datter Heldigvis kom sannheten for en dag i dette tilfellet. Barnet sa ingenting, men det var bevis. Ikke Vær så bastant i det du sier. Det fleste overgriper er hyggelige og tilsynelatende fantastiske mennesker. Skalkesjul. Stakkars din datter hvis dette virkelig er sant det hun sier, å du kaller henne en løgner. . Anonymous poster hash: 4ea10...813
Flutterby Skrevet 1. januar 2014 #70 Skrevet 1. januar 2014 (endret) Men har datteren din sagt at det er stefar som er barnefaren? Så vidt jeg har lest vil hun ikke si hvem det er? Men om det skulle være kjæresten, som du vet hun har, så ser jeg ikke for meg hvorfor det skulle være hemmelig? Men på en annen side, om det er stefar og hun allerede har meldt han for misbruk, hvorfor vil hun ikke si noe denne gangen? Ble hun ikke trodd forrige gang? Kanskje det er noen helt andre, men i nær familie? hva sier stefar til denne situasjonen? Endret 1. januar 2014 av Flutterby
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #71 Skrevet 1. januar 2014 HI - du sier at datteren din lyver mye, at hun har løyet om misbruk fra stefar. Det jeg tror du må tenke nøye over er hvorfor ville hun evt løyet om noe slik... Hvis hun har løyet om det så har hun likevel kjempestore problemer, problemer som tilsier at du som mor må være det beste du kan være for å hjelpe henne. Hvis hun faktisk forteller sannheten - at det faktisk er hennes stefar som har misbrukt henne, da er det grusomt. Å være 12 år, misbrukt av stefar, ikke bli trodd, og likevel måtte fortsette å leve sammen med den misbrukende stefaren - det er verre enn grusomt. Da er man sviktet på absolutt alle måter det er mulig. Å være 12 år, misbrukt og gravid med stefar og så ikke bli trodd...... jeg har ikke ord..... Forhåpentligvis har du rett, at stefar ikke har misbrukt 12-åringen din - men har du virkelig råd til å ta sjansen på det? Du har gjort det tydelig at du ikke tror jenten ift et evt misbruk. Kan du da forestille deg den følelsen hun har når hun må komme til deg og fortelle at hun er gravid? Uansett om hun er blitt misbrukt eller ikke, så må det ha vært helt forferdelig for henne å skulle fortelle deg dette. Men hun er 12 år - hun vet at det snart blir synlig, hun hadde ikke noe valg. Hvilke muligheter er det for hva som evt har skjedd? * jenta di kan ha hatt sex med sin 15-årige kjærest (hvorfor har du tillatt en 12-åring å ha en 15-årig kjærest??) * jenta di kan ha hatt "frivillig" sex med en annen du ikke vet om * jenta di kan ha blitt voldtatt * jenta di kan ha blitt misbrukt av sin stefar Men uansett hvilke av disse mulighetene som er sannheten så gjenstår det egentlig ett poeng: Jenta di er blitt utsatt for overgrep. Den 12 år lille jenta di er blitt utsatt for overgrep som har fått en grusom følge. En 12-åring skal ikke ha sex. Eneste "formidlende" her kunne kanskje vært en gutt som også var 12 år. Men en 15-åring? Nei. En fremmed? Nei. Stefar? Nei, nei, nei!!! Jeg får en følelse av at du har fått behov for å forsvare deg her inne, HI. Og jeg kan forstå det til en viss grad. Du ble sint - ja, men alle kan reagere med sinne når man får et slikt sjokk. Sinne er ofte bare en kamuflasje for redsel - og du er selvfølgelig redd for følgene av dette. Du er redd for datteren din, du er redd for forholdet mellom deg og din datter. Og du er redd for forholdet til stefaren hennes. Og du er nok for din egen del også skrekkslagen med bare muligheten for at den lille jenta di har fortalt sannheten tidligere - at det er stefaren som har misbrukt henne. For hvis det siste skulle vise seg å være tilfelle, da blir du stilt overfor en grusom situasjon - mannen du stoler på og har to barn med og ser på som din elskede, han har vært falsk, har utnyttet din tillit og har misbrukt din lille 12-åring over tid. Hvem som helst her bør kunne forstå at du står i en ekstremsituasjon nå! Kanskje trigges angsten din også av dette, noe som ikke vil gjøre situasjonen for noen av dere bedre. Derfor er det så viktig at du skaffer hjelp til dere alle så fort som overhodet mulig. Likevel - din aller største lojalitet bør og skal ligge hos din datter! Hvis du ikke støtter din datter foran stefar her, så har du sviktet datteren din fullstendig. Selv om stefar kanskje er uskyldig. Han er voksen, han får tåle det - selv om det er grusomt å evt bli uskyldig beskyldt. Men din datter er 12 år, hun er et lite barn. Hvis hun ikke har din uforbeholdne støtte så har hun ingen. Da er hun helt alene i verden - med en byrde som er større enn noe barn bør måtte ha. Jeg har hengt meg opp i flere ting her... som dessverre kan tyde på misbruk. En ting er selvfølgelig at din datter har fortalt om det. Og et barn som blir misbrukt hjemme er utsatt for slike ekstreme påkjenninger, at det er ikke rart om de blir "vanskelige", begynner å "lyve om alt mulig", får større opprørstrang osv. En annen ting er at hun som 12-åring har fått - og fått lov til å ha - en 15-årig kjæreste. Det i seg selv tyder på at 12-åringen er langt mer seksuelt bevisst enn det hun burde være. Det er normalt så stor forskjell i modenhet mellom en 12-åring og en 15-åring at 15-åringen ikke burde blir tiltrukket av en 12-åring - hvis ikke 12-åringen av en eller annen grunn er langt mer "moden" enn hun burde være. Det er ikke uvanlig at barn som er misbrukt blir uvanlig tidlig seksuelt aktiv med en som er eldre, men likevel mer "jevngammel". Du nevner også at hun er "stor". Dessverre er det slik at mange som blir utsatt for overgrep bruker mat som en trøst, en måte å døyve smerten hennes, overvekten blir en falsk "polstring" eller beskyttelse mot omverdenen. Hvis det var 15-åringen som er pappa til barnet hennes, så burde ikke det være så farlig for henne å innrømme til deg. Hun vet at du vet at de er kjærester. Hun vet at han er den første du vil mistenke. Selv om det er for stor aldersforskjell mellom henne og han, så vet hun nok også at han også er under den seksuelle lavalder, og at det vil virke formildende hvis saken får følger for ham. Hun vet dette - så hvorfor nekter hun å fortelle deg hvem faren er? Hun vet jo at hvis hun faktisk bærer frem barnet, så er kjæresten den første som kommer til å bli testet for farskap. Hun vet dette - så hvorfor nekter hun å si noe? Kan det være fordi det ikke er kjæresten som er faren? Kan det være at du har hatt rett i det at de ikke hadde et seksuelt forhold? Kan det være en annen som er pappaen? Det at hun nekter å fortelle deg hvem som er faren til barnet hennes styrker i mine øyne mistanken om at det er misbruk som har forårsaket graviditeten hennes. Men mest vekt av alt ville jeg lagt på det faktum at jenta selv har påstått at stefar har misbrukt henne! Uansett hvem som har stått for overgrep/misbruk (for jenta di ER misbrukt, det er det ingen tvil om!), så har det nå fått forferdelig alvorlige følger. Og mer enn noen sinne så trenger jenta di nå din støtte. Trolig kommer det aldri noen gang et tidspunkt i livet til datteren din hvor hun trenger deg mer enn hun trenger deg akkurat NÅ, HI. Hvordan du håndterer situasjonen fra nå og videre fremover vil definere deg som mor ift den lille jenta di! Aldri noensinne vil det være viktigere for henne at du som mammaen hennes støtter henne 100 % - og litt til! Du skriver at du aldri ville giftet deg og fått barn med en overgriper - selvfølgelig ville du ikke det! Det er det ingen som tror om deg. Jeg tror de fleste vil ha stor medfølelse for en som oppdaget noe slikt! Du sier selv at mannen din aldri er alene med jenta di. Men det tror jeg du vet ikke er sant. Det finnes alltid små lommer av tid hvor det ville vært en mulighet. Du kan ha kjørt noen av de andre barna et sted mens hun satt hjemme og gjorde lekser, du kan ha vært på butikken, du kan ha vært på besøk. Han kan ha tatt henne med seg på kino eller handling... En overgriper som har gjort det før, han trenger ikke lang tid på seg... En overgriper som misbruker barn, MÅ være tilsynelatende snill og god og trygg. Han MÅ få barnets tillit før han begynner misbruket. For et barn som har tillit vil ofte også ha lojalitet fordi personen normalt er så "snill og god og glad i meg og mamma og søsknene"... og dermed er sjansen for at barnet avslører overgriperen mye, mye mindre. Tenk hvis det er slik at mannen din har greid å lure alle frem til nå... tenk hvor sterk den lille jenta di egentlig er som har trosset stefar og varslet om overgrepene! Tenk for en frykt hun må ha opplevd på forhånd før hun varslet. En annen ting du bør tenke alvorlig gjennom nå er hvilke følger får det når mannen din får høre at datteren din er gravid? Hvis det er slik at han har misbrukt datteren din, så må man anta at han nå er ekstremt redd for å bli avslørt. Han vil trolig pushe på for abort, og argumentere for at det kun er med tanke på din datters beste. Det er ikke sikkert han vet at det trolig vil bli tatt dna-prøve av fosteret hvis datteren din tar abort. Det jeg vil med dette er å be deg om å søke hjelp så fort som mulig. Lege og barnevern!!! For det er ikke sikkert datteren din er trygg hvis han er overgriper og oppdager at han står i fare for å bli avslørt! Jeg skriver ikke dette for å skremme deg, men for at du som mamma skal ha mulighet til å beskytte datteren din, deg selv og de tre andre barna dine! Hvis det er slik at stefaren ikke er far til barnet, så betyr det ikke at han likevel ikke har misbrukt jenta di. Det er det viktig at du husker. Selv om det skulle vise seg at mannen din er uskyldig, at han aldri har misbrukt jenta, så ville jeg om jeg var deg, krevd at han flyttet ut mens alt dette pågår. Er han uskyldig så vil han tåle det, og han bør, når han får tenkt seg om, også forstå at du som mor MÅ ta mest hensyn til barna dine (det viser jo at du også er en god mor for deres felles barn). Hvis det er den minste lille promille sjanse for at han har misbrukt datteren din, så MÅ du flytte fra ham! Du kan ikke la henne gå gjennom det hun nå må gå gjennom mens hun må bo sammen med ham! Du kan ikke gjøre det mot henne, kan bare kan ikke!!! Som jeg skrev over her - de valg du nå gjør, og måten du velger å utføre din mammarolle nå er av avgjørende betydning for datteren din og for ditt og hennes forhold resten av livet. Og det vil aldri oppstå noen situasjon hvor datteren din trenger din uforbeholdne støtte mer enn det hun gjør nå! <3 Så vær den mammaen jeg vet du aller helst vil være. Ikke la deg blende av hva mannen din sier, hva frykten din sier. Hvis mannen din er så fantastisk som du hevder at han her så tåler han at du i en periode må prioritere datteren din, selv om det fører til at du må velge ham bort. Men skulle han være helt uskyldig i påstått misbruk av datteren din - så trenger dere som familie uansett masse hjelp. Så skaff den hjelpen. Men vær så snill - ikke avfei muligheten, aldri så liten den evt er - at han ikke kan ha misbrukt datteren din. For uansett hva du sier, uansett hva han sier, uansett hvor mye du mener at han aldri har hatt mulighet til det.... så kan du aldri være helt sikker. Og den lille muligheten for at du evt tar feil - den lille prosenten er det som gjør at du må støtte din lille jente mot ham uansett hva du selv føler og tror. Du er mammaen hennes, hun trenger at du ER mammaen hennes! Hun fortjener ikke mindre enn det! Som noen andre skriver - en 12-åring er ikke skapt for å bære frem et barn, det kan være farlig både for den lille moren og barnet. Så få hjelp i morgen, ikke utsett noe av det du MÅ gjøre! Vær rolig ift datteren din, forklar at det er viktig for alle gravide å finne ut hvor langt de er på vei, at det er visse kontroller alle gravide må gjennom. At det er ekstra viktig for henne som er så ung. Forklar henne om ultralyd, hva som skjer, ufarliggjør det og forsikre henne at du vil være der for henne hele veien. Du MÅ gjøre noen grep i livet nå, HI! Til og med ting du egentlig ikke vil. Men skaff hjelp så fort som overhodet mulig!!! I morgen må du ringe kl 8 og be om akutt-time til legen, evt kan du også ta kontakt direkte med sykehuset, enten gynekologisk avdeling eller barneavdelingen. Og du MÅ også ta kontakt med barnevernet, for det kan hende du vil trenge dem fremover hvis din aller verste frykt skulle vise seg å være tilfelle. De vil vite hvordan du/dere skal forholde dere videre. Vær sterk nå og vær den mammaen som datteren din trenger og fortjener! Klem til deg Anonymous poster hash: 4c4a8...d60
moota m storebror&lillebror Skrevet 1. januar 2014 #72 Skrevet 1. januar 2014 Sover du om nettene? Dusjer du alene? Har du handlet en gang eller kjørt et barn alene til skolen eller bhg? Alle de eks. er lang nok tid til at stefar har hatt mulighet til å forgripe seg på din datter. Jeg sier ikke at han har gjort, men at du avviser det er for meg fullstendig uforstående! Du velger din mann foran din datter?? Hvem skal støtte din datter om ikke du gjør det? Du svikter din datter i en situasjon hvor hun trenger deg aller mest!!
Cat.68 Skrevet 1. januar 2014 #73 Skrevet 1. januar 2014 Så alle her synes at det burde være lovlig å tvinge barn under 16 til abort?Anonymous poster hash: 4fb00...2cc Er du klar over hva det kan gjøre med en tolvårings kropp å gå gravid og føde? Jeg har jobbet i u-land med svangerskapsomsorg, og der er det endel svært unge jenter som blir gravide. Og når de er så unge som barnet til HI, er det rett og slett i mange tilfeller veldog farlig og skadelig. En tolvårings kropp er IKKE klar til å bære frem et barn, og de kan bli alvorlig skadet og ende opp med varige men. På flere måter. Som profesjonell er det min klare mening at det beste for et så ungt barn, ja, for det er det denne ungen er, er å ikke bære frem barnet. Og det sier jeg selv om jeg prinsipielt er imot abort.Anonymous poster hash: 8bc2d...3e4 Jeg er ikke uenig i at fødsel ikke er bra for en tolv år gammel kropp, men å ta det derifra til å tvinge en 15-åring til abort er vel drøyt.Anonymous poster hash: 89b7e...de8 Hva fikk du 15 ifra, jenta er jo bare 12 år. Tvang er aldri lurt, men er enig i at dette ikke kan være 12 åringens beslutt alene. Med rett veiledning og gode omsorgspersoner kan man klare å få henne til å selv ønske å avslutte svangerskapet. Få henne til å skjønne at et svangerskap vil være risikabelt rent helsemessig for henne, men samtidig gi aksept og forståelse for hennes følelser. I alle fall vil det være uhyre viktig å få tatt DNA test av fostret,og av stefaren. Er han uskyldig er dette en gylden anledning for å få ham frikjent. Det bør jo virkelig ligge i hans og deres interesse . Støtt henne og ta inte for gitt at hun lyver. Stakkars , stakkars jente, hun må jo være livredd.
Cat.68 Skrevet 1. januar 2014 #74 Skrevet 1. januar 2014 Om det er farlig for henne å gå gravid, så vil vel lege og jordmor forklare dette, og om det stemmer at det er farlig, så bør vel det legges mye vekt på. Men jeg er ganske sikker på at mange 14 åringer kan klare et svangerskap og fødsel.. hva med dem? Det er ikke riktig at barn skal måtte oppdra barn så klart.. men det er kanskje ikke så lurt at barn har sex heller? Anonymous poster hash: 4fb00...2cc Hun er jo bare 12 år.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #75 Skrevet 1. januar 2014 Hi; hvor er jentas far oppi alt dette? Kanskje hun kan bo hos ham framover? Anonymous poster hash: 5f878...3a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå