Gå til innhold

Datteren min på tolv er gravid.. langt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jo mer som kommer frem her jo tydeligere blir det at dette kan ikke vente på fastlegen. Ta kontakt med nærmeste barneavdeling med en gang!

Anonymous poster hash: 3a68a...925
Skrevet

Jeg ville ALDRI ignorert det om jeg hadde visst at han hadde missbrukt henne. Nå vet jeg at dette er tilfelle. Jeg følger henne til fritidsaktiviteter, jeg er med henne omtrent hele tiden. Selvfølgelig har jeg hatt tvil, da hun fortalte om overgrep, og jeg elsker min datter, ikke kall meg en grusom mor!! Jeg ønsker det beste for min datter!! Men jeg VET da at han ikke har misbrukt henne, de to er aldri alene sammen!! Og han er min mann, vi er gift og vi har 2 små sammen som er våre felles barn, og jeg hadde da aldri giftet meg og fått barn med en overgriper!!!

Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal ta meg til lenger. Jeg bare gråter. Selvfølgelig har jeg ikke vært sint hele tiden på min datter, men tenk selv om du var i situasjonen, og din datter har en historie med å gjøre mye ugang og utagering, og dette i tillegg, så hadde sikkert DU blitt sint og som første reaksjon. Jeg har pratet med min datter mer i dag, hun vil fortsatt ikke fortelle noe om hvem som er far og hun vil fortsatt beholde. Hun er ganske kraftig og det er ikke lett for meg å se om hvor langt på vei hun er, men jeg håper hun er mindre enn 3 månter, for jeg ønsker ikke min datter å oppleve å være mor så ung. Alt er bare trist nå. Og bli kalt for grusom mor og slike svar gjør det ikke lettere akurat. Men takk for råd dere som er seriøse. Jeg skal som sakt dra på sykehuset i morgen med henne, og vi skal få løst dette sammen.

Anonymous poster hash: e6d2f...386
Skrevet

I forhold til abort er jeg usikker på i hvor stor grad du kan tvinge henne om hun setter seg p bakbeina, men hun vil aldri få beholde barnet med mindre du tar på deg hele ansvaret. Så ung som hun er vil hun også få innvilget abort selv om hun er godt over 12 uker på vei. Få henne til legen senest i morgen og anmeld kjæresten for sex med mindreårig. Uansett om det var frivillig eller ikke er det å betrakte som et overgrep å ha sex med en tolvåring når du selv er 15.

Det kan godt hende jenta vil hate deg for å tvinge henne til abort, men jeg vil likevel si det er verdt det. Hun er sansynlig vis hverken fysisk eller mentalt moden til å bære frem, føde og oppdra et barn. Hun er heller ikke på noen måte gammel nok til å ta den avgjørelsen selv.

Anonymous poster hash: 39a3f...bee

Skrevet

I forhold til abort er jeg usikker på i hvor stor grad du kan tvinge henne om hun setter seg p bakbeina, men hun vil aldri få beholde barnet med mindre du tar på deg hele ansvaret. Så ung som hun er vil hun også få innvilget abort selv om hun er godt over 12 uker på vei. Få henne til legen senest i morgen og anmeld kjæresten for sex med mindreårig. Uansett om det var frivillig eller ikke er det å betrakte som et overgrep å ha sex med en tolvåring når du selv er 15.

Det kan godt hende jenta vil hate deg for å tvinge henne til abort, men jeg vil likevel si det er verdt det. Hun er sansynlig vis hverken fysisk eller mentalt moden til å bære frem, føde og oppdra et barn. Hun er heller ikke på noen måte gammel nok til å ta den avgjørelsen selv.

HI vil neppe få overta omsorgen for babyen når hun er en såpass dårlig mor for 12-åringen og ignorerer at hun kanskje blir misbrukt.

En kvinne som velger en misbruker over eget barn bør miste omsorgen for barna sine, ikke få tilført omsorgen for en ny baby hun kan ødelegge livet til.

Anonymous poster hash: efa5e...eb5

Skrevet

Da jeg ble voldtatt kom plutselig kona til voldtektsmannen min på msn. Hun hadde fått tak i min mailadr. og la meg til.

Hun kjeftet og sa at jeg løy, han var så snill og kjærlig, omsorgsfull og ville aldri ha gjort noe slikt. Han  var ikke en pedofil dritt.

Etterhvert som saken ble etterforsket kom det frem at han ikke bare hadde brutalt voldtatt meg, men 10 andre jenter også. Alle under 15 år.

Viste seg også at at han hadde misbrukt stedatteren sin på 6 år som han var så snill, kjærlig og omsorgsfull mot!

Skjerp deg, HI! Hør på datteren din og vær en ansvarlig mor! Ikke påstå at hun dikter opp ting!!

Skrevet

Uff, for en situasjon!:( Snakk med dattera de, vær en mamma, sånn mammaer bør være. Åpner hun seg og faktisk betror seg til deg bør du ta til deg det hun sier, uansett hvem hun sier det er. Og er det stefaren hennes, håper jeg han er ute fort som fy og at en annmeldelse er like rundt hjørnet. Du har en plikt som mor i denne situasjonen å feste lit til det hun sier og hjelpe hun gjennom dette.

Skrevet

HI, jeg tror ikke du og datteren din er tjent med å vente til imorgen. Ta kontakt med sykehuset/barneavdelingen med en gang, dere trenger hjelp, både du og datteren din. 

Skrevet

Så forferdelig. ...

Jeg har selv vært i din datter sine sko :-( Ett år eldre enn henne da.

Mine foreldre ble rasende på meg og tok det for gitt at dette var noe jeg hadde lagt opp til selv.

Jeg ville ikke si hvem som var far til barnet og fikk derfor ingen støtte.

Det var en i nær familie som hadde forgrepet seg på meg, og jeg følte skam over situasjonen. .. så jeg ville ikke innrømme hvem det var.

Når man er så ung tenker man ikke riktig rundt det med overgrep, man tar på seg skylden selv.. iallefall mye av den.

Jeg tok abort, og fikk en kjempereaksjon etterpå. Droppet ut av skolen, havnet i et voldelig forhold... mistet all selvtillit osv.

Først nå, mange mange år etter hendelsen har jeg klart å anmelde saken... og da var den foreldet slik at overgriper ikke fikk noe annet enn en telefon fra politiet.

Min overgriper var forresten også snill og kjærlig.... Hvordan tror du han kom så nær meg?

Han har forresten jobbet i barnehage i over 20 år nå... Så det er flere enn jeg og min familie som stolte på denne mannen.

Jeg kjenner enda jeg har problemer med hvor mye foreldrene mine, og da spesielt min mor sviktet meg i den perioden.

Din oppgave er å støtte datteren din, stå bak henne, tro på henne, holde rundt henne og fortelle henne at du er der for henne uansett hva som skjer.

Om du er SÅ trygg på at mannen din er uskyldig er det ikke noe farlig med barnevernet i bildet, da vil de finne ut at det ikke er noen bekymring.

Anonymous poster hash: 1a57f...2f7

Skrevet

Kjenner jeg blir megaprovosert av DEG!!! Jeg skjønner at du er sjokk, og det er helt forferdelig at datteren din nå er gravid, men å fornekte historien hennes og attpåtil reagere med sinne og la henne sitte alene resten av kvelden er direkte lavmål av deg. Det er dessuten tydlig at du vet nada om misbruk fra nære anhørige og hvordan dem kkarer å utføre sine handlinger.At du lukker øynene fir muligheten gjør det dessuten enda enklere for en potensiell overgriper. Og samme om det er oppspinn så har jenta di et problem, som i så fall gir henne et behov å lyve drastisk for å få oppmerksomhet. Det sier noe i mine ører. Det absolutt viktigste nåner å ivareta helsen og psyken hennes, at du er der ute førbeholdent for henne støtter og trøster. Ønsket hennes om å beholde barnet kan jo være at hun da har beviset mot stefaren hun trenger for å bli trudd, og i beste rall et naivt ønske om å selv få noen å elske. Føler jeg er sjeleglad BV er det inne i bildet allerede, og du kommer ikke utenom dem nå heller heldigvis for datteren din.

Anonymous poster hash: 299b7...e5d

Skrevet

I forhold til abort er jeg usikker på i hvor stor grad du kan tvinge henne om hun setter seg p bakbeina, men hun vil aldri få beholde barnet med mindre du tar på deg hele ansvaret. Så ung som hun er vil hun også få innvilget abort selv om hun er godt over 12 uker på vei. Få henne til legen senest i morgen og anmeld kjæresten for sex med mindreårig. Uansett om det var frivillig eller ikke er det å betrakte som et overgrep å ha sex med en tolvåring når du selv er 15.Det kan godt hende jenta vil hate deg for å tvinge henne til abort, men jeg vil likevel si det er verdt det. Hun er sansynlig vis hverken fysisk eller mentalt moden til å bære frem, føde og oppdra et barn. Hun er heller ikke på noen måte gammel nok til å ta den avgjørelsen selv.Anonymous poster hash: 39a3f...bee

HI vil neppe få overta omsorgen for babyen når hun er en såpass dårlig mor for 12-åringen og ignorerer at hun kanskje blir misbrukt.En kvinne som velger en misbruker over eget barn bør miste omsorgen for barna sine, ikke få tilført omsorgen for en ny baby hun kan ødelegge livet til. Anonymous poster hash: efa5e...eb5
Det med misbrukte vet vi jo veldig lite om, men hvem som er far her er jo enkelt å fastslå med en test.

Å "ordne" dette uten å involvere barnevernet bør selvfølgelig være uaktuelt.

Skrevet

Du skriver at ikke ville ha giftet deg og fått barn med en overgriper... Nei hvem i h.... vil vel det? Men det skjer jo, overgripere finnes i alle former, du har valgt å få barn og er derfor pliktig til å velge disse foran noen andre! Enhver god mor ville aldri latt tvilen komme en mulig overgriper til gode. Hvordan kan du være gift med en mann som du sier aldri er alene med datteren din????. Her høres det ut som du enten lyger eller at du faktisk har et snev av tvil...

Nei la barnevernet komme på banen, her trenger din datter den hjelp hun kan få!!!!

Skrevet

Seriøst? Kan ikke moderatorene se hvem som skriver og sende en bekymringsmelding til bv? Dersom dette er sant bør det tas tak i med en eneste gang!

Anonymous poster hash: df4b3...b05

Skrevet

Når det gjelder at HI ble sint som første reaksjon så er jo ikke det direkte unormalt da. Folk reagerer forskjellig i en fortvilt situasjon. Man klarer nok ikke alltid å være pedagogisk, og når man har fått tenkt seg om ville man kanskje gjort det annerledes der og da.

Uansett bør du HI snakke med datteren din, du må støtte henne og vise henne at hun kan stole på deg. Det kan jo hende at riktig helsepersonell klarer å få henne til å se dette fra en annen side, og at kanskje abort er beste løsning.
Jeg håper selvsagt hun velger å ta bort barnet, hun er jo bare et barn selv.

Håper sånne saker som dette her får foreldre til å åpne øynene sine litt i alle fall, og ikke bare avfeie barna sine når de sier noe man føler er helt absurd.

Anonymous poster hash: b54e9...31d
Skrevet

En veldig vanskelig situasjon...

Ta kontakt med gynekologisk poliklinikk på sykehuset i morgen og få time så snart som mulig på abort-poliklinikken. Der vil de finne ut nøyaktig hvor langt hun er på vei, og dere vil kunne få råd og veiledning. Du trenger ikke å gå via fastlegen for å få time på abort-poliklinikken!

Kanskje lurt å også involvere helsesøster på skolen eller på helsestasjon for ungdom slik at hun har noen å prate med fremover uansett abort/ikke-abort?

Her er utdrag fra lov om svangerskapsavbrudd ang barn under 16 år: § 4.Begjæringen om svangerskapsavbrudd skal fremsettes av kvinnen selv. Er hun under 16 år, skal den eller de som har foreldreansvaret eller vergen gis anledning til å uttale seg, med mindre særlige grunner taler mot det. Er kvinnen psykisk utviklingshemmet, skal hennes verge på tilsvarende måte gis anledning til å uttale seg.

Så din mening vil kunne telle noe foran en abortnemd.

http://lovdata.no/dokument/NL/lov/1975-06-13-50

Se ellers hele linken til loven om svangerskapsavbrudd. Dersom hun er mindre på vei enn 18 uker vil det ikke være noe problem å få innvilget abort i nemd. Etter 18 uker og frem til levedyktighet (24 uker) er det strengere.

I tillegg vil jeg anbefale deg å samarbeide med barnevernet! Helsepersonell som dere snakker med vil mest sannsynlig melde dette til barnevernet uansett, så da er det bedre om du samarbeider fra starten!

Til slutt: Ta vare på hverandre!!!!

Anonymous poster hash: efeb8...bec

Skrevet

Seriøst? Kan ikke moderatorene se hvem som skriver og sende en bekymringsmelding til bv? Dersom dette er sant bør det tas tak i med en eneste gang!

Anonymous poster hash: df4b3...b05

Ser at en admin. har likt hovedinnlegget til HI. Merkelig......

Skrevet

Hva tenker du hi? Har du bestemt deg for hva du vil gjøre? Tiden er jo knapp i en sånn situasjon.

Skrevet

Kjenner jeg blir megaprovosert av DEG!!! Jeg skjønner at du er sjokk, og det er helt forferdelig at datteren din nå er gravid, men å fornekte historien hennes og attpåtil reagere med sinne og la henne sitte alene resten av kvelden er direkte lavmål av deg. Det er dessuten tydlig at du vet nada om misbruk fra nære anhørige og hvordan dem kkarer å utføre sine handlinger.At du lukker øynene fir muligheten gjør det dessuten enda enklere for en potensiell overgriper. Og samme om det er oppspinn så har jenta di et problem, som i så fall gir henne et behov å lyve drastisk for å få oppmerksomhet. Det sier noe i mine ører. Det absolutt viktigste nåner å ivareta helsen og psyken hennes, at du er der ute førbeholdent for henne støtter og trøster. Ønsket hennes om å beholde barnet kan jo være at hun da har beviset mot stefaren hun trenger for å bli trudd, og i beste rall et naivt ønske om å selv få noen å elske. Føler jeg er sjeleglad BV er det inne i bildet allerede, og du kommer ikke utenom dem nå heller heldigvis for datteren din. Anonymous poster hash: 299b7...e5d

DNA test kan også tas fra et abortert foster. Det er ikke et problem i forhold til bevis.

Skrevet

Hva som har skjedd mellom din datter og hennes stefar er det faktisk kun de to som vet. Jeg forstår at du har vanskelig for å tro at mannen du elsker, som tilsynelatende er så flott mot dere alle, kan være en overgriper. Men å så blank avvise det og med det kalle din egen datter før løgner? Som mor vrenger det seg i magen bare av tanken på at noen kunne gjort noe slikt mot mine barn, og ikke f%¤n om jeg hadde snudd det døve øret til om et av barna mine hadde fortalt noe slikt. Om det er sant eller ikke, vel, det vet du ikke. Men det er din oppgave som mor å gjøre alt for å beskytte dine barn. Du skulle ha forlatt samboeren din uavhengig av bevis, for ingen av dere kan leve med dette.

Og du trodde ikke din 12 år gamle datter hadde sex med sin 15 år gamle kjæreste? 

Vet du, jeg har en 14 åring selv, og nei, hun hadde IKKE fått ha en kjæreste på 15 år da hun var 12!!!

Jeg vet ikke mye om barnepsykologi, men om din datter blir misbrukt, men ikke trodd, har tanken slått deg at hun kanskje søkte trøst hos denne 15 åringen? At det å velge å ha sex er en form for å ta kontroll over sin egen kropp, enn så rart det høres ut?

Det kan høres ut som at pga din situasjon (4 barn og uføretrygdet) gjør at du kanskje har gjort deg avhengig av din samboer? At hvis du nå går fra ham vil din egen livssituasjon forandre seg drastisk til det verre? Er det derfor du forsvarer ham i frykt for hva som kan skje med ditt eget liv om du nå blir alene med 4 barn? Jeg er selv alene med 4 barn, yngste er 3 og eldste er 14. Jeg er også syk, men ikke ufør. Men har lav inntekt. Men det kunne ALDRI engang falt meg inn å sette en mann foran mine barn. Da hadde jeg heller bodd i campingvogn med barna i mine foreldres hage enn å la dem bo EN DAG sammen med en mann det blir sagt forgriper seg på dem! Beklager at jeg er så streng med deg hi, men jeg syns det høres ut som om dine prioriteringer er helt "på vidda", men jeg håper virkelig jeg har lest situasjonen din feil!

Jeg vet ikke jussen rundt abort og mindreårige, men vil tro sykehuset må melde fra til barnevernet. Hva veien videre blir for dere aner jeg ikke, jeg er ikke utdannet innen dette. Det eneste jeg vet er at fra i dag skal DIN JOBB være å støtte barna dine, ta vare på dem og beskytte dem. Om forholdet til en fantastisk mann skulle ryke, så får det så være. Det er DIN JOBB å sette barna først. Kjipt å miste en flott mann, ihvertfall om det skulle vise seg å være oppspinn fra din datter, men sorry, sånn er det å være mor. Man må noen ganger ta valg som knuser ens hjerte om det gjør at barna skal være trygge.

Men du, har du tenkt på en ting? Hva om din datter føder barnet og det viser seg å være din samboer sitt?

Hva tror du det da har gjort med ditt forhold til din datter? 

Anonymous poster hash: 5f878...3a1
Skrevet

HI, kom deg på sykehuset med datteren din!

Fakta er at hun er gravid, uvisst hvor langt hun er på vei. Fakta er at hun sier hun har blitt misbrukt. Uavhengig av om hun har det eller ikke, så har hun faktisk blitt gravid som 12-åring, og uavhengig av hvem det er som er faren, ER hun blitt misbrukt! Hun må beskyttes mot ovegriper! Hva hvis familien til kjæresten hennes plutselig kommer brølende på døra? Hva hvis det, gud forby, er stefaren hennes, hva tror du hun må gjennomgå av blikk, skjulte kommentarer, og psykisk terror? 

TA TAK, BESKYTT DATTEREN DIN, KOM DERE TIL SYKEHUSET!

Skrevet

Hva alle andre sier.... Herregud...

Skrevet

Jenta må til legen, men det sier du jo selv at du skal gjøre :)

Om hun sier hun har blitt misbrukt, MÅ du tro henne til det motsatte er bevist. Finnes det ingen konkrete bevis for at STEFAREN har gjort det, må du fremdeles ta hennes side. Hun må få vite at du støtter henne, passer på henne og beskytter henne. Hun må ikke få følelsen av at du helgen en annen mann fremfor henne. Du er moren hennes. Barn kommer for å bli, menn kommer og går. Hva om det faktisk er sant? Hvor grusomt er det ikke at du ikke har trodd henne?

Jeg ville også gjort det jeg kunne for at hun ikke beholdt! Og om hun beholder eller ikke, ville jeg krevd (om du har mulighet til det? DNA test av fosteret/barnet. 15 åringen og stefar bør dna testes opp mot fosteret/barnet.

Uansett - lykke til med situasjonen dere er i. Virkelig en før start på året :( men gå ikke fra din datters side. Tråkker du feil her, vi nok skaden være gjort for resten av livet! :(

Skrevet

Det er jo du som bestemmer abort og ikke et barn på 12 år.. Uff ser på min 10 åring og får vondt. Dette må være grusomt for jentungen.

Anonymous poster hash: 4b8e7...d74

Skrevet

Mor kan ikke tvinge 12 åringen til abort nei!

Anonymous poster hash: e6c50...c1e
Skrevet

Hovedproblemet med de fleste overgripere er nettopp det at de ER "snille og greie og kjærlige", og at INGEN ville trodd det om dem. Og at man ikke kan se det på dem eller vite om det før de faktisk blir tatt.

Pedofile ser ikke ut på en bestemt måte eller oppfører seg spesielt. De er som alle andre. De kan være naboen, treneren, læreren, morfaren, onkelen eller stefaren. Eller mor/far/søster/bror. Ja, hvem som helst. 

Det er derfor de er så farlige, så vanskelige å oppdage, og derfor mange barn blir mistrodd. 

Som mor PLIKTER du å ta påstandene din datter kommer med om overgrep alvorlig. Også om de ikke er sanne, for uansett er det noe alvorlig galt et sted. 

Gjør du ikke det, svikter du din oppgave som mor, enkelt og greit. 

Jeg tenker forøvrig at det gjerne ikke er noen dum ting at barnevernet involveres enda en gang.

Og jeg håper du evner å ta varepå jenta di, å sette hennes ve og vel foran noe annet. Inkludert både deg selv, din frykt for barnevernet og mannen din.

Skrevet

Mor kan ikke tvinge 12 åringen til abort nei!

Anonymous poster hash: e6c50...c1e

Man må være fylt 16 år for selv å få bestemme at man skal ta abort. Er man under 16 år, skal den eller de som har foreldreansvaret (eller i gitte tilfeller vergen) gis anledning til å uttale seg, med mindre særlige grunner taler mot det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...