Gå til innhold

For en nyttårsfeiring :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann har vært helt forferdelig i jula. Enten jobbet, sovet, drukket eller vært sur og sint.

Er så lei av kjeftementet hans at jeg vil spy!

I går hadde vi planlagt indrefilet og har tint en hel filet i et par dager i kjøleskap.

Jeg ordnet alt tilbehør klart så det eneste som gjensto var å skjære opp biffen. Jeg til og med slipte kniven og fant fram ei fjøl for han.

Så står han der og kjefter over tull og tøv, så jeg sier at det er en liten ting du skal gjøre med denne maten, og så klarer du det ikke uten å kjefte og smelle...

Han ble dritsur.

Jeg måtte bare ikke røre det kjøttet. (Klokka var 21). Så etter en halv time begynte jeg å lage tilbehøret... Sa til han at dette var tåpelig og at jeg og eldstemann var sulten så vi kom til å spise.

Ja, vi måtte bare spise, med biffen rørte vi ikke, og hold kjeft!

Så vi spiste chips grønnsaker og saus til nyttårsmiddag...

Mannen min snakket ikke til meg resten av kvelden, så da jeg sa god natt klokka ett føk han inn på kjøkkenet og skulle lage seg biff. Det er DIN feil at det ble sånn, sier han etter meg.

Klokka 6 i morges våknet jeg av at han henter sengetøyet sitt inn i stua.

Godt nytt år!

Anonymous poster hash: 6ab07...a91

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannfolk er herlige!

Gå inn og vekk han, be han se til h* å komme seg opp å ta seg sammen.

Anonymous poster hash: be82e...32e

Skrevet

H_vorfor godtar du at han oppfører seg sånn i nærheten av ungen? Jvofor lar u ungen se atr det er greitat far behandler mor som møkk? Da lærer han at det er greit og at det er sånn man behandler dama si. 

Anonymous poster hash: 7e3cc...f31
Skrevet

I all verden?? Helt fullstendig urimelig og barnslig oppførsel. Og hvordan (?!) skulle dette være din feil??

Send barnet/barna bort noen timer i dag og ha en alvorsprat. Tenk å ødelegge hele julen med sånt surskap, det er uakseptabelt!

Anonymous poster hash: 60ac7...256

Skrevet

Jeg har i grunnen satt meg et mål som nyttårsforsett.

Og det er å gå fra han. Men det kommer til å bli helvete på jord pga ungene.

Han kommer til å gjøre hva han kan for å straffe meg, selv om han i dag ikke løfter en finger ifht praktiske gjøremål når det gjelder ungene. Klarer ikke engang å pakke til barnehagen selv.

Og jeg gruer meg til dette, for dersom han skulle klare å få hovedomsorgen så takler han ikke det. Er like sint mot ungene om de ikke hører etter.

Men utrolig flink til å snakke for seg :(

Skrevet

Stakkars deg! Mannen din høres ut som min noen ganger. Det er min/andres feil at han ikke kan oppføre seg. Sykt!

Denne julen setter jeg pauseknappen på, tvilsomt at ting blir bedre oss i mellom men barnet vårt skal slippe å vokse opp med så mye krangling som det er hos oss. For mannen ber jo ikke om unnskyldning eller ser sine utfordringer. Det eneste jeg får høre er at "ja, jeg ser at jeg kan bli bedre på sånn og slik". Den listen er lang og jeg ser ingen bedringer..

Det hjelper vel kanskje ikke så mye dette, men tror dere bør oppsøke en terapeut som er tøff nok til å gi tilbakemeldinger om "rett" og "galt".

Anonymous poster hash: 53675...d45

Skrevet

Blir helt sjokkert over å se hva dere tafatte kvinnfolk finner dere i her inne. Og hvilke umodne drittunger av noen mannfolk dere har valgt å få barn med.

Det du beskriver er så fjernt fra min virkelighet at det høres helt utrolig ut i mine ører. Voksne mennesker oppfører seg ikke sånn. Og hadde en voksen mann snakket til meg på den måten hadde jeg glatt overhørt han og spist biff likevel.

Anonymous poster hash: 1af11...2e9

Skrevet

Han virker helt fjern!! Send ungene bort og snakk med ham. Det der er helt uakseptabelt!

Skrevet

Jeg har en samboer med alvorlig depresjon..han er temmelig irrasjonell og "sprø" innimellom. Og oppfører seg veldig egoistisk og barnslig. Kan mannen din være syk på noe vis?

Anonymous poster hash: 83b4f...685

Skrevet

Jeg er vokst opp med en slik far. Jeg og mine søsken er veldig preget av dette. Så tenk deg om, du bør komme deg vekk for dine barns skyld. Din mann høres ut som en ordentlig stor drittsekk.

Anonymous poster hash: 052b1...85a

Skrevet

Jeg har en samboer med alvorlig depresjon..han er temmelig irrasjonell og "sprø" innimellom. Og oppfører seg veldig egoistisk og barnslig. Kan mannen din være syk på noe vis?

Jo, han har jo blitt verre med tiden.

Men han varierer sånn at jeg av og til tenker både psykopat og bipolar... Så kan det gå dager hvor han er normal igjen og er hyggelig og blid

Men de periodene blir kortere og kortere og blir lengre mellom dem.

Skrevet

Mannen din høyres ikkje frisk ut.  Her synes eg du bør setje hardt mot hardt og få han til å gå til fastlegen.  Om det ikkje vert noko betring vil borna truleg få det betre om de går kvar til dykk.  Kan ikkje skjøne kvifor han skulle få hovudomsorga for borna om han ikkje har vist at han kan ta vare på dei.

Skrevet

Jeg skal love deg at barnet kommer til å huske nyttårsaften hn måtte spise tilbehør til nyttårsmiddag fordi far ødela kvelden.

Jeg skjønner at det er tøft å ta steget og gå, men sånn som du skisserer her virker det usannsynlig at han få hovedomsorgen ved et brudd. Det er din plikt som mor å skåne barna for denne mannen og det må gå foran dine behov og ønsker.

Det er sjelden jeg sier at man skal bryte et forhold, men dette er ikke godt for barn å vokse opp i. Hvor gamle er barnet/barna?

Anonymous poster hash: 9d16b...648

Skrevet

Den biffen hadde jeg spist!!

Sånn kan man bare ikke oppføre seg, her er det nok noe riv ruskende galt som må tas tak i. Har du noen tanker om hva det er som plager ham?

Skrevet

Samle bevis der det er mulig, da står du sterkere i en fremtidig rettsak.

Lykke til

Anonymous poster hash: 4721f...bcd

Skrevet

Ja jeg bare synes det til dels kan minne litt om oppførselen til min samboer. Han ble også mer og mer spesiell. Positive ting ble negative og han var blid i kortere og kortere perioder. Så eksploderte det og nå er han stort sett bare syk. Han er ikke så god på å ta i mot hjelp fra legen heller så det er ikke lett å være den som skal stå på sidelinjen.

Skrevet

Jeg hadde og spist biffen ...

Anonymous poster hash: 1bd4d...1fb

Skrevet

Ja jeg bare synes det til dels kan minne litt om oppførselen til min samboer. Han ble også mer og mer spesiell. Positive ting ble negative og han var blid i kortere og kortere perioder. Så eksploderte det og nå er han stort sett bare syk. Han er ikke så god på å ta i mot hjelp fra legen heller så det er ikke lett å være den som skal stå på sidelinjen.

Hva er diagnosen? Depresjon?

Hans far hadde en periode i livet hvor han var deprimert og brukte medisiner.

Han var også en sint mann som ung, men verdens roligste i dag.

Skrevet

Jeg kan ikke begripe hvorfor du ikke bare spiste biffen jeg da. Ikke faen om mannen min skal terrorisere meg og bestemme hva jeg skal spise og ikke. Han kunne prøvd seg.

Anonymous poster hash: 7e3cc...f31
Skrevet

Ikke begynn å skape en "unnskyldning" som innbefatter sykdom her.

Han er ikke noe mer enn en god gammeldags drittsekk! Og du er en god gammeldags underkuet dame.

Hvorfor i alle dager lot du være å steke biff til deg og ungene???? Det er rene, skjære galskapen!!!

Våkn opp og gjør det du må, slik kan du ikke la barna dine leve. Du er IKKE mindre skyldig som passiv tilskuer. De får med seg mer enn det det er sunt å tenke på.

Anonymous poster hash: 0f91c...f85

Skrevet

Jeg skal love deg at barnet kommer til å huske nyttårsaften hn måtte spise tilbehør til nyttårsmiddag fordi far ødela kvelden.

Jeg skjønner at det er tøft å ta steget og gå, men sånn som du skisserer her virker det usannsynlig at han få hovedomsorgen ved et brudd. Det er din plikt som mor å skåne barna for denne mannen og det må gå foran dine behov og ønsker.

Det er sjelden jeg sier at man skal bryte et forhold, men dette er ikke godt for barn å vokse opp i. Hvor gamle er barnet/barna?

Anonymous poster hash: 9d16b...648

De minste ungene sov, så de var ikke tilstede, men eldste er 15...

Hvordan bevise at en mann ikke takler å ta vare på mer enn seg selv (knapt), når talegavene hans kan få en toller til å kjøpe smuglersprit..?!

Selvsagt har familie og venner sett små drypp av oppførselen hans, men det er 100 ganger verre i virkeligheten:(

Jeg gruer meg bare slik til kampen, og gleder meg til å leve normalt igjen - for både meg og ungene.

Skrevet

Er du heilt dørmatte?? Kvifor i helvete laga du ikkje biffen sjølv??? Eg hadde ALDRI godtatt ein slik oppførsel av mannen min! Korleis trur du barnet/barna dine oppfatta situasjonen? Eg er faktisk mållaus.

Sett hardt mot hardt. Krev å bli behandla med respekt, ikkje som ein underdanig hund. Dersom mannen din ikkje klarer det, bør du gå frå han.

Anonymous poster hash: ba4f7...a69

Skrevet

Faren til moren min kunne finne på lignende som du beskriver her. Han var psykopat, men min bestemor valgte å bli med ham til barna var voksne. Moren min sa alltid at hun ønsket at de hadde flyttet før.

Jeg vet jo ikke om personlighetsforstyrrelse eller sykdom er tilfelle med din mann, men hvis dette ikke er et enkeltstående tilfelle ville jeg vært bekymret. Du skriver her at du er bekymret for hvordan barna dine vil påvirkes her....

Anonymous poster hash: e1d91...3af
Skrevet

Min mann har vært helt forferdelig i jula. Enten jobbet, sovet, drukket eller vært sur og sint.

Er så lei av kjeftementet hans at jeg vil spy!

I går hadde vi planlagt indrefilet og har tint en hel filet i et par dager i kjøleskap.

Jeg ordnet alt tilbehør klart så det eneste som gjensto var å skjære opp biffen. Jeg til og med slipte kniven og fant fram ei fjøl for han.

Så står han der og kjefter over tull og tøv, så jeg sier at det er en liten ting du skal gjøre med denne maten, og så klarer du det ikke uten å kjefte og smelle...

Han ble dritsur.

Jeg måtte bare ikke røre det kjøttet. (Klokka var 21). Så etter en halv time begynte jeg å lage tilbehøret... Sa til han at dette var tåpelig og at jeg og eldstemann var sulten så vi kom til å spise.

Ja, vi måtte bare spise, med biffen rørte vi ikke, og hold kjeft!

Så vi spiste chips grønnsaker og saus til nyttårsmiddag...

Mannen min snakket ikke til meg resten av kvelden, så da jeg sa god natt klokka ett føk han inn på kjøkkenet og skulle lage seg biff. Det er DIN feil at det ble sånn, sier han etter meg.

Klokka 6 i morges våknet jeg av at han henter sengetøyet sitt inn i stua.

Godt nytt år!

Sjokkert over at du kan la et menneske oppføre seg slik rundt barn! Snakk med mannen! Han kommer til å kjøre over deg helt til du setter ned foten! Og tro meg, han kommer til å bli værre og værre. Du MÅ gi han motstand. Det tar sikkert litt tid og smelling, men her må du sette igang ASAP!

Anonymous poster hash: 414ee...52f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...