Gå til innhold

Åh hjelp... Blod i urinen. Og UVI?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest meg opp på symptomer på uvi og det virker som det er det jeg har. Leser også at urinen kan bli "lett blodfarget" og lignende, men jeg blør. Skikkelig. Blod i doskåla, blod med små levrede klumper på papiret... Si meg at dette også er normalt, vær så snill...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror dette er for legen tidlig i morgen, høres lite bra ut. God bedring.

Skrevet

Urinen min var ganske blodig da jeg hadde nyrebekkenbetennelse. Men det var kombinert med enorme smerter i ryggen. Er du sikker på at det ikke er fra skjeden du blør?

Anonymous poster hash: 9642a...0ac
Skrevet

Når jeg hadde blod i urinen ved Uiv hadde var det blod tråder

Anonymous poster hash: 24f44...007

Skrevet

Når jeg hadde blod i urinen ved Uiv hadde var det blod tråder

Uvi

Skrevet

Har lest meg opp på symptomer på uvi og det virker som det er det jeg har. Leser også at urinen kan bli "lett blodfarget" og lignende, men jeg blør. Skikkelig. Blod i doskåla, blod med små levrede klumper på papiret... Si meg at dette også er normalt, vær så snill...?

Nei det er ikke vanlig ved uvi. Ville tatt en tlf til legevakt.

Anonymous poster hash: 7be85...479

Skrevet

Jeg hadde det slik med nyrestein.

Anonymous poster hash: e9ab8...e27

Skrevet

Andre som har opplevd det samme da ser jeg. Velger å tolke det slik... Så får vi se i morgen tidlig.

HI

Skrevet

...men jeg er litt skeptisk også. Hmmmm... HI

Skrevet

Jeg hadde ringt legevakt nå for å rådføre meg. Har du flere symptomer på uvi?

Skrevet

Er det bare når du er på do? Altså når du tisser?

Skrevet

Jeg føler meg helt frisk med unntak av at det er vondt å tisse, jeg må tisse "hele tiden" og det kommer bare litt. Og så er det blodet, da. Ikke fra skjeden som noen spurte om. Friskt, rødt blod og enkelte små levrede klumper. Det hele eskalerte fra symptomfri til hyppig vannlating på en time eller to. Blodet kom etter kanskje 10. runde på do.

HI

Skrevet

Nyrebekkenbetennelse. Ring legen!!

Anonymous poster hash: 15b3d...093

Skrevet

Nyrebekkenbetennelse? "En voksen person som lider av pyelonefritt, har ofte feber, frysninger og flankesmerter. Kvalme, brekninger og smerter i lenderyggen (korsryggen) er heller ikke uvanlig. I tillegg kan 1/3 av pasientene ha symptomer fra de nedre urinveier (blærekatarr), som tegn på samtidig infeksjon av urinblæren."

Skrevet

Jeg hadde også blod med levrede tråder da jeg fikk UVI. Jeg hadde da enkel cystitt. Du bør gå til legen og få behandling.

Anonymous poster hash: eaf11...73a

Skrevet

Jeg har også "tisset blod" en gang jeg hadde UVI. Jeg var student og skulle bort på fest hele den helgen da dette oppsto på fredagen før jeg skulle reise. Jeg hadde heller ingen andre symptomer (annet enn at jeg tisset ofte), så jeg valgte å ikke gjøre noe med det og det gikk over av seg selv etter noen dager, men anbefaler deg ikke å gjøre det samme og hadde garantert ikke gjort den samme vurderingen i dag som voksen.

Anonymous poster hash: 964ef...127
Skrevet

Mulig nyrestein/nyregrus. Du trenger ikke nødvendigvis ha så mye smerter, men steinene kan rive opp slimhinnen og føre til blødning. Ring fastlegen, ta med urinprøve.

(Jeg har vært utredet for det samme, fant aldri ut hva det var sånn egentlig, men jeg og legene har slått oss til ro med at det var steiner. Ga seg av seg selv, aldri hatt det igjen :P )

Skrevet

Har hatt uvi uten symptomer, men etter en tid så fikk jeg jo feber mm og ble skikkelig dårlig. Min mor har hatt nyrebekkenbetennelse uten veldig symptomer før hun ble dødssyk.. Så kom deg til lege. 

Skrevet

Takker for mange svar!

I dag blør jeg ikke, bare bittelitt rosa på papiret. Det er ikke særlig vondt å tisse (bare litt ubehag på slutten), har vært på do to ganger siden jeg stod opp for over fire timer siden... Føler meg fortsatt frisk. Ser an lege i morgen, er alene med minstemann og det frister fint lite med legevakta... 

HI

Skrevet (endret)

Takker for mange svar!

I dag blør jeg ikke, bare bittelitt rosa på papiret. Det er ikke særlig vondt å tisse (bare litt ubehag på slutten), har vært på do to ganger siden jeg stod opp for over fire timer siden... Føler meg fortsatt frisk. Ser an lege i morgen, er alene med minstemann og det frister fint lite med legevakta... 

HI

Kjør i deg c-vitamin og appelsinjuice og andre ting som gjør miljøet der nede surt i alle fall. Og hold deg varm på bena!

Endret av Lektor Doppler med tillegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...