Anonym bruker Skrevet 31. desember 2013 #1 Skrevet 31. desember 2013 Anonymous poster hash: 8f2b7...5fd
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2013 #2 Skrevet 31. desember 2013 Hva er forferdelig med å få et nydelig og velskapt barn? Anonymous poster hash: 8aedc...938
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2013 #3 Skrevet 31. desember 2013 Skikkelig kjipt.. Alle vennene mine skulle på byen, mens jeg måtte ligge å føde liksom..... Anonymous poster hash: 049d7...4ff
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2013 #4 Skrevet 31. desember 2013 Enig i at det kan være litt kjipt for barnet. . Jeg ville ventet til 1.1 hvis jeg hadde fått det til. Anonymous poster hash: 6b5fa...210
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2013 #5 Skrevet 31. desember 2013 Tenker jo fordi det er rett før ett nytt år . De fleste ville nok hatt babyen 1. Januar ikke 31.desember Anonymous poster hash: 8f2b7...5fd
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2013 #6 Skrevet 31. desember 2013 Hverken barnet mitt eller jeg har tatt skade av det. Helt sant altså Anonymous poster hash: 0a49c...2cb
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2013 #7 Skrevet 31. desember 2013 Hverken barnet mitt eller jeg har tatt skade av det. Helt sant altså Anonymous poster hash: 0a49c...2cb HI nevner ikke at det er skadelig. Hun skriver at et må være kjipt og alle jeg kjenner som har bursdag på nyttårsaften er enig med henne i akkurat det. Anonymous poster hash: cf6bd...dfe
Mamsemums Skrevet 31. desember 2013 #8 Skrevet 31. desember 2013 Ja for det verste som kan skje her i livet er å ha bursdag nyttårsaften.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2013 #10 Skrevet 31. desember 2013 Ja for det verste som kan skje her i livet er å ha bursdag nyttårsaften. Jeg sier bare at det må være kjipt. For barnet Anonymous poster hash: 8f2b7...5fd
Gjest Julia1984 Skrevet 31. desember 2013 #11 Skrevet 31. desember 2013 Ja for det verste som kan skje her i livet er å ha bursdag nyttårsaften.Jeg sier bare at det må være kjipt. For barnet Anonymous poster hash: 8f2b7...5fd For et perspektiv du har! Søstera mi er født 31 og har alltid elsket det!! Særlg nå som hun er voksen.
MammantilNurket Skrevet 1. januar 2014 #12 Skrevet 1. januar 2014 (endret) Jeg har bare hatt litt etterveer (Littegranne Au!) etter KS - dersom jeg måttet ha _ordentlige_ veer (KJEMPEAUUUUU!!!!) ville jeg vært mest opptatt av å få hele spetakkelet overstått SNAREST. Dato ville vært irrelevant. Endret 1. januar 2014 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #13 Skrevet 1. januar 2014 Jeg hadde bursdag i går, elsker å ha bursdag på nyttårsaften. Feire dagen min med fyrverkeri, nesten som om alle feirer meg Så det er nødvendigvis ikke kjip å føde rett før midnatt. Det var veldig koselig på fødeavdelingen på nyttårsaften, alle feiret der så moren min koste seg veldig, så klart med måte da. Anonymous poster hash: 6e959...700
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #14 Skrevet 1. januar 2014 Jeg skjønner hva du mener. Som barn blir man den aller minste i klassen, i stedet for den største. Men, som voksen er det jo bra da. Nyttårsfeiring på bursdagen og man er født i ett tidligere årstall Og man er voksen mesteparten av livet ! Anonymous poster hash: 830cc...a93
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #15 Skrevet 1. januar 2014 Dere er så politiskkorrekt at det er skummelt. Det er lov å ønske at babyen er født i januar og ikke desember. Man er ikke uten perspektiv og man er ikke ett dårlig mennesket. Herlighet så irriterende dere er avogtiø Anonymous poster hash: 8f2b7...5fd
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #16 Skrevet 1. januar 2014 Mye verre som kan skje i verden enn å få barn på nyttårsaften, skal være enig i det. Likevel har jeg ønsket at baby skulle vente til 2014 Og de jeg har snakket med har forstått meg godt. Anonymous poster hash: 12682...bc0
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #17 Skrevet 1. januar 2014 Selvfølgelig er det sånn at datoen et barn er født i det store og det hele ikke spiller noen som helst rolle! Men... Det er en fordel, særlig i de viktige barneårene, å være født tidlig på året, i stedet for seint, og særlig når vi snakker om veldig seint på året. I en klasse kan det være en som er født ca 10. januar og en ca 20. desember. Det er nesten ett helt års aldersforskjell på disse to, og det kan helt klart få betydning. Som sagt, det kan få betydning, men trenger ikke få det. Men er barnet født i desember umodent og barnet født i januar modent, så kan den opplevde aldersforskjellen på disse to faktisk nærme seg to år, og da er det ikke vanskelig å forstå at disse vil kunne være på helt forskjellige steder f.eks. i pensum og det vil kunne skape ekstra utfordringer, både for hele klassen som klasse, og selvsagt for lærerne. Alle elever har krav på tilrettelagt undervisning, men i ekstreme tilfeller kan spriket mellom modningsnivå i klassene bli veldig stort. Når barnet født på nyttårsaften blir ungdom, så er det nok også kjedelig å være den som ikke kommer inn på utesteder, ikke er gammel nok, ikke får tatt lappen før et år etter førstemann i klassa. Og jo da, det er slett ikke uvanlig at ungdommer født seint på året også fremdeles sliter noe mer faglig på videregående enn vår-barn. Når man blir voksen, så spiller det jo ingen rolle når på året man har bursdag, og da ser jeg kanskje for meg at det til og med kan være litt stas. ;-) Anonymous poster hash: b7bd9...59c
Håpet om nr 3 :-) Skrevet 1. januar 2014 #18 Skrevet 1. januar 2014 kjenner flere som har bursdag 31.12. han som begynte et år seinere på skolen synes det var grei for han fikk lappen først av de han gikk sammen med på skolen. ho som begynte det året ho skulle synes det var kipt og hang lenge etter på skolen.... Men ingenting er mer fantastisk å få et barn om det er på julaften nyttåraften el 17 mai eller an vanlig hverdag:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå