Gå til innhold

Krangel mellom kunde og ansatt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var i butikken i ettermiddag. Var flere andre der. La godt merke til en mann i 20/begynnelsen av 30 åra fordi han var uimotståelig kjekk. Skjelden jeg legger merke til menn så det sier jo litt om utseende hans. Han surret rundt i butikken og fyllte opp kurven sin med småting. Han sto bak meg i kassakøen så jeg fikk veldig godt med meg hva som skjedde. Da det var hans tur la han også opp en del øl. Problemet var at ølsalget var stengt for ca. 10 min. siden. Han lagde et spetakkel uten like. Kunne ikke forstå hvorfor han ikke kunne få ølen sin, han kom jo inn i butikken i hvertfall 10 min. FØR ølsalget stengte. Mente hun vær så god fikk slå inn ølen hans. Kassadamen forsøkte å forklare han at kassa stengte automatisk for ølsalg på sekundet kl. 15. Mannen rett og slett klikket og slang en 6 pakning med øl i disken så flere flasker knuste. Så dro han, skulle skjøre øl andre steder ja.

Mannen var ikke fullt så kjekk lengre etter dette syntes jeg.

Syntes så synd i Kassadamen, hun kan jo ikke noe for at disse reglene finnes.

Anonymous poster hash: e538c...61f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På svensk finnes det et ordtak:

Utsidan ger insidan en chans.

Insidan ger utsidan sin glans.

Anonymous poster hash: 83127...bcb
Skrevet

Butikkene sier alltid at kassen automatisk stenges for ølsalg kl xx. Mens reglene faktisk er at du skal ha plukket varen av hylla før det klokkeslettet ølsalget stenger. Veldig mange butikker praktiserer ikke regelverket riktig.

Sikkert kjedelig å ha kommet før tiden, f.eks bli stående i lang kø og ikke få kjøpt😉

Anonymous poster hash: 032e3...96b

Skrevet

Butikkene sier alltid at kassen automatisk stenges for ølsalg kl xx. Mens reglene faktisk er at du skal ha plukket varen av hylla før det klokkeslettet ølsalget stenger. Veldig mange butikker praktiserer ikke regelverket riktig.

Sikkert kjedelig å ha kommet før tiden, f.eks bli stående i lang kø og ikke få kjøpt

Vrøvl!

Salg og utlevering av alkoholholdig drikk gruppe 1 kan skje fra kl. 08.00 til kl. 18.00.

http://lovdata.no/lov/1989-06-02-27/§3-7

Anonymous poster hash: 83127...bcb

Skrevet

Alkoholholdige drikkevarer SKAL være betalt FØR klokkeslettet stenger. Er det feks kontroll så får butikken problemer det samme gjør den som solgte.

Jobber selv i butikk, å har fått servert av hissige kunder som truer med å gå til konkurrenten...

Skrevet

Han burde ha betalt øl-en først, og så gått inn igjen for å kjøpe de andre varene. Det er det samboeren min pleier å gjøre hvis han skal kjøpe øl like før de stenger øl-salget i alle fall. Han kunne fint ha fått satt igjen posen bak kassa før han gikk inn igjen i butikken for å kjøpe det andre.

Det er ikke normalt å knuse flasker pga. at han ikke fikk kjøpe øl der!! Umodent og uakseptabel oppførsel!! Stakkars personalet i butikken som må motta slikt og ikke minst rydde opp igjen etter ham. Godt ingen ble skadet av glass-skårene! Skjønner godt at han så mindre kjekk ut etterpå! Håper han ikke har kjæreste og barn som opplever det samme sinnet! Hvis en 6-pack med øl kunne få fram dette i ham, kan man jo bare tenke seg resten...!

Anonymous poster hash: c4c0b...465
Skrevet

Sikkert kjedelig å ha kommet før tiden, f.eks bli stående i lang kø og ikke få kjøpt

Feil. Det er ikke lov å slå inn alkohol på minuttet over kl xx.

Hilsen ei som har tatt skjenkeprøven både via bar og butikk.

Anonymous poster hash: c484d...3de

Skrevet

Sikkert kjedelig å ha kommet før tiden, f.eks bli stående i lang kø og ikke få kjøpt😉

Som salg- og skjenkekontrollør satte jeg pottisen i halsen nå! Gud bedre hva folk uttaler seg om når de ikke har peiling!

Om ikke alkoholen er slått inn på kassa når ølsalget stenger så mister man retten til å selge øl om butikken har kontroll!! Den ansatte gjorde HELT korrekt!

Jesusfuckingchrist!!

Anonymous poster hash: e3e0b...1cf

Skrevet
Som salg- og skjenkekontrollør satte jeg pottisen i halsen nå! Gud bedre hva folk uttaler seg om når de ikke har peiling!

Om ikke alkoholen er slått inn på kassa når ølsalget stenger så mister man retten til å selge øl om butikken har kontroll!! Den ansatte gjorde HELT korrekt!

Jesusfuckingchrist!!

Hvorfor gjelder ikke dette på polet også? Nysgjerrig ;)

De er veldig nøye med å ikke slippe noen inn på polet etter slaget stengetid - men mange som allerede er inne betaler jo etter dette. Bare lurer - for jeg har også fått med meg at butikkene må ha slått inn alkoholen før gjeldende tidspunkt.

Anonymous poster hash: d8d4a...70a

Skrevet

Jesusfuckingchrist!!

Hvorfor gjelder ikke dette på polet også? Nysgjerrig ;)

De er veldig nøye med å ikke slippe noen inn på polet etter slaget stengetid - men mange som allerede er inne betaler jo etter dette. Bare lurer - for jeg har også fått med meg at butikkene må ha slått inn alkoholen før gjeldende tidspunkt.

Det skal gjelde for polet også, så jeg aner ikke hvorfor det ikke blir praktisert hos dere....

Hvilket pol gjelder det? Bare sånn at vi får tatt en kontroll der... Hihi :D:P

Skrevet
Det skal gjelde for polet også, så jeg aner ikke hvorfor det ikke blir praktisert hos dere....

Hvilket pol gjelder det? Bare sånn at vi får tatt en kontroll der... Hihi :D:P

Ok, så da hadde jeg rett i mine antagelser ;)

Der jeg bodde før var polet veldig nøye på dette, nemlig, men ikke her jeg bor nå.

To pol i Asker-Bærum-distriktet... ;)

Skrevet

Jeg jobber i butikk og hos oss får vi ikke slått inn alkohol holdige varer etter fristen, hvis vi da prøver å slå inn en øl kommer det beskjed om at alkohol salget er stengt og hvilket tidspunkt deg stengte, vi får ikke slått det inn på noen annen måte og kunne da usnsett ikke solgt ølen om vi så ville.

Anonymous poster hash: ad1bb...9a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...