Gå til innhold

Om å tilgi utroskap vs vold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser mange strever med å tilgi utroskap og mange tar ikke sjansen på å fortsette i frykt for at det skal skje igjen. Når det gjelder voldelige handlinger, så er det nesten ingen som mener at det går an å forandre seg. Jeg tviler på min eksmann som noen ganger har gjort meg fysisk og psykisk vondt. Men når han sier at han trengte den vekkeren at jeg anmeldte han, så vet jeg ikke hva jeg skal tro. Han har gått i behandling og vil vi skal gå i terapi.

Anonymous poster hash: 92ff3...c77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener når det kommer til vold, at det er "akseptabelt"    (nei!!!) hvis det kun skjer èn gang. Det kommer vel litt an hva slags type vold det er snakk om...
Men. Skjer det en 2. gang. Da tror jeg det er beviset på at det vil skje igjen.. Og igjen.. Og igjen.. 

Når det kommer til utroskap, går det vel litt på det samme.. Men utroskap så er det en 3.person i bildet.. Det kan være vanskeligere.
En voldshandling skjer i eget hjem, og er en handling man selv er en del av. Utroskap skjer utenfor hjemmet, og man har ingen kontroll. 

Man sitter jo ikke hjemme og er sjalu og lurer på om mannen er ute å slår andre damer.... 

Skrevet

En gang utro alltid utro

En gang voldelig alltid voldelige

Anonymous poster hash: bfb69...3d0

Skrevet

...en gang tyv, alltid tyv. En gang løgner, alltid løgner. En gang slem, alltid slem.

Anonymous poster hash: 8472b...b26
Skrevet

Jeg haddenok hatt lettere for å tilgi en ørefik, enn utroskap.

Vi har vært sammen i 11 år, min mann er snill, og god. Jeg kjenner han! (Han har aldri slått meg, eller trua med det, det er ikke en problemstilling hos oss, vi er et godt team)

Om han skulle fike til meg, så må noe skje med han, sannsynligvis om sånt skulle skjedd måtte jeg ha provosert han noe så vanvittig, eller gang bli akutt psykisk syk. Og vi er jo sammen i gode og onde dager, helse tatt i betraktning.

Hadde han vært utro mot meg, da hadde han sveket meg, lurt meg, det er ingen impuls, det er en plan. Det er på et annet nivå.

Men med andre gang hadde jeg gått ved vold! Første gang med utroskap. Har tenkt det slik, ville ikke brutt opp familien og livet vårt pga en engangsavgift impuls, muligens fremprovosert av meg. Men ved et planlagt svik, så er han ingenting å ha!

Før man hopper til køys har man en lang vei, med mange valg.

Nå skal vi ta kvelden. Vi skal sammen gå opp trappa, skal sammen bli nakne og sammen elske. Det er temmelig aktivt, og planlagt.

Anonymous poster hash: 6e2b9...962

Skrevet

PS. For ditt vedkommende der det er "noen ganger, fysisk og psykisk vondt" da hadde jeg sagt meg ferdig med han for lenge siden.

Anonymous poster hash: 6e2b9...962

Skrevet

Vold er ikke akseptabelt om den er fysisk eller psykisk. En ørefik eller bli tatt hardhendt i armen i affekt regner ikke jeg som vold, men slag eller spark der skadene kan bli store er helt klart grunn til å gå fra han. Det samme er psykisk mishandling.

Utroskap er som hun over skriver, uakseptabelt siden det er mange bevisste valg som skal tas før utroskapen er et faktum. Sex er ikke noe som "bare skjer" uten videre.

PS: Jeg mener på ingen måte at det er greit med en ørefik eller å bli tatt hard i armen.

Anonymous poster hash: 8524a...141
Skrevet

Jeg har tilgitt begge deler. Volden har skjedd en gang. Utroskap har skjedd ett par ganger, da kun klining og vi var ganske unge. Begge deler er mange år siden, og har ikke skjedd igjen.

Anonymous poster hash: 8cc94...5dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...