Gå til innhold

Hva tenker dere når dere hører ordet "stiv"

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Tenker jo med en gang på stiv penis (for å bruke et pent ord)... Jeg tenker som regel alltid koffert ;)

Men vet du hva uttrykket "å tenke koffert" kommer fra? :)

Endret av MammantilNurket
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker jo med en gang på stiv penis (for å bruke et pent ord)... Jeg tenker som regel alltid koffert ;)

Reisebransjen? :klo:

Anonymous poster hash: 304db...d6b

Skrevet

Haha, vet du.. Jeg søkte det opp rett før jeg skrev det, kom på uttrykket som jeg ikke har brukt på mange, mange år ;) lest om noen oslostudenter og Freud?

Skrevet

PIKK

Anonymous poster hash: 3577b...e33

Skrevet

Pinne

Anonymous poster hash: 094ff...125

Skrevet

Haha, vet du.. Jeg søkte det opp rett før jeg skrev det, kom på uttrykket som jeg ikke har brukt på mange, mange år ;) lest om noen oslostudenter og Freud?
Det stemmer :) Det har sine røtter i Freuds lære om drømmetyding hvor alt man "kan putte noe oppi eller inni" (f.eks. esker, skap, skuffer, bokser, dåser (!) ... og kofferter) symboliserer fiffinetten. Uttrykket hadde sitt utspring hos psykologistudenter ved UiO på 1960-tallet (?) :D

Kostelig!!

Skrevet

Det stemmer :) Det har sine røtter i Freuds lære om drømmetyding hvor alt man "kan putte noe oppi eller inni" (f.eks. esker, skap, skuffer, bokser, dåser (!) ... og kofferter) symboliserer fiffinetten. Uttrykket hadde sitt utspring hos psykologistudenter ved UiO på 1960-tallet (?) :D

Kostelig!!

:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...