håperpåvinterbarn Skrevet 1. januar 2014 #26 Skrevet 1. januar 2014 Ikke i senger, ellers overalt (utenom på bord selvsagt).
Gjest cd0da Skrevet 1. januar 2014 #27 Skrevet 1. januar 2014 Katten vår får lov til å komme opp i både sofaen og senga. Alltid latt kattene jeg har hatt gjøre det. Nå er katten vår minimalt intr. I å ligge i senga og sofaen så da er jo det greit Hun ligger helst på fleecepleddet inne på badet på gulvet
soleia Skrevet 1. januar 2014 #28 Skrevet 1. januar 2014 Katten ligg over det meste ( er nekta adgang til kjøkenet) men ikkje i sengene. Trives best i vasken på bader.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #29 Skrevet 1. januar 2014 I sofaen og på gulvet. Ikke i de andre stolene og ALDRI i sengene! Anonymous poster hash: eb9f8...707
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #30 Skrevet 1. januar 2014 Katt,ja. Anonymous poster hash: 14ea0...05e
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #31 Skrevet 1. januar 2014 Katten ligger i sofaen og penger:-) Anonymous poster hash: 7e505...476
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #32 Skrevet 1. januar 2014 Kattene får være hvor de vil, unntatt bord og kjøkkenbenk. De sover gjerne i min eller sønnen mins seng, og det synes vi er så trivelig atte. Skifter sengetøy ofte, da. Og det er innekatter. Anonymous poster hash: 75c93...fae
Optatium Skrevet 1. januar 2014 #33 Skrevet 1. januar 2014 Hunde har egen skinnfell i sofaen hvor hun ligger. Er ellers aldri med i sengene, det vil hverken vi eller hun. Syns ikke det er ekkelt at hun er i sofaen, men vil ikke ha alle hårene i sengene (støvsuger ikke den like ofte som sofaen).
Hun med alle ungene Skrevet 1. januar 2014 #34 Skrevet 1. januar 2014 De for lov ja. Ser ikke helt problemet
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #35 Skrevet 1. januar 2014 Nei, aldri i verden. De drar med seg flått og fuglelopper og annet ekkelt inn. Vil ikke ha det i senger/sofaer. De bor på gulvet. De eneste som dro med seg flott og lopper inn i huset vårt i sommer var 5 åringen Anonymous poster hash: 7b5fd...85b
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #36 Skrevet 1. januar 2014 Hva med denne problemstillingen: jeg og kjæresten flytter sammen, jeg har hund fra før som alltid har fått være i sofaen. Av praktiske årsaker blir det kjærestens sofa som vi har i stuen, og han nekter å ha hunden i den. Ok, greit nok, men den gamle bikkja mi skjønner jo ikke hvorfor reglene er endret og kommer vel aldri til å lære det... Hva gjør man da? Å kvitte seg med bikkja er selvfølgelig uaktuelt Anonymous poster hash: 7b5fd...85b
scarecrow2011 Skrevet 1. januar 2014 #37 Skrevet 1. januar 2014 Nei, aldri i verden. De drar med seg flått og fuglelopper og annet ekkelt inn. Vil ikke ha det i senger/sofaer. De bor på gulvet. hmm... pleier å sjekke over hundene mine når vi kommer inn fra skogen. Og kattene kjenner jeg også over daglig i flåttsesongen. Vil jo ikke at dyrene skal gå med noe på seg heller. Og flått hopper jo ikke akkurat over fra dyr til menneske, heller. De har en sjelden gang flått på seg. Fuglelopper? Aldri sett. På kattene, da?? Går det over på mennesker, da? Hønene her har hatt lus, men det går ikke over på andre dyr. Fikk et par bitt, men det var jo fordi jeg drev med hønsa og undersøkt/behandlet dem. Fuglelus som høns har kan i alle fall ikke leve av menneskeblod (vi er for sure), så de dør fort på oss. Jeg fikk kanskje 4-5 bitt etter å ha undersøkt rundt 70 høns. Ganske sjelden mennesker i det hele tatt blir bitt, så veterinæren kommenterte at jeg må ha veldig basisk blod Hundene mine har hatt øremidd ën gang og lus én gang, men dette går heller ikke over på mennesker. Lopper har vi aldri hatt på tobeinte eller firbeinte her. Fuglelopper kan bite mennesker, men de lever ikke av oss. Men det kan være veldig vondt og klø en stund. Har funnet lopper et par ganger men aldri blitt bitt.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #38 Skrevet 1. januar 2014 Katten har en egen stol hun ligger i. Får ikke liv å komme opp i sofaen eller sengen vår. Hun får liv til å ligge i fotenden på sengen til barnet vårt da. Anonymous poster hash: 34ff0...7a7
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #39 Skrevet 1. januar 2014 Ja så klart. Eldste her samler katter og tar de med seg når hun legger seg. Vi hadde 1 fraværsdag fra skolen i fjor og det var pga dødsfall i familien. Så veldig uhygienisk er det nok ikke. Vel, selv om det ikke har ført til sykdomsfravær så er det uhygienisk med dyr som røyter, sikler, legger fra seg avføringsspor og andre sekreter. Hunder og katter tørker seg ikke bak, og bruker heller ikke undikk, så beklager- husdyrhold bør begrenses til det absolutt nødvendige. Anonymous poster hash: cc9c2...d87
me_87 Skrevet 1. januar 2014 #40 Skrevet 1. januar 2014 Selvsagt får pusen det. Alle andre senger enn 2 åringen sin da.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #41 Skrevet 1. januar 2014 Det jeg reagerer på hus dem som lar dyrene gå overalt er at hver bidige gang jeg får servert mat der så er det alltid fle hundehår i maten. Det er så uappetittelig. Hva sier dere hundeeiere? Ser dere aldri hår i maten? Anonymous poster hash: cc9c2...d87
Pesta Skrevet 1. januar 2014 #42 Skrevet 1. januar 2014 Sofaen er fritt frem for alle i huset, inkludert hunden. Den får ikke komme oppi sengene nei.
Pesta Skrevet 1. januar 2014 #43 Skrevet 1. januar 2014 Det jeg reagerer på hus dem som lar dyrene gå overalt er at hver bidige gang jeg får servert mat der så er det alltid fle hundehår i maten. Det er så uappetittelig. Hva sier dere hundeeiere? Ser dere aldri hår i maten? Anonymous poster hash: cc9c2...d87 Det hender vi får hår i maten i røyteperioder, men hårene sprer seg jo i lufta. (Og det er fint mulig å plukke ut hår) Det behøver ikke bety at hunden/katten går oppå kjøkkenbenken. Jeg foreslår at du slutter å spise hos folk med dyr, så slipper du å tenke mer på dette.
Musemora Skrevet 1. januar 2014 #44 Skrevet 1. januar 2014 (endret) Ja så klart. Eldste her samler katter og tar de med seg når hun legger seg. Vi hadde 1 fraværsdag fra skolen i fjor og det var pga dødsfall i familien. Så veldig uhygienisk er det nok ikke.Vel, selv om det ikke har ført til sykdomsfravær så er det uhygienisk med dyr som røyter, sikler, legger fra seg avføringsspor og andre sekreter. Hunder og katter tørker seg ikke bak, og bruker heller ikke undikk, så beklager- husdyrhold bør begrenses til det absolutt nødvendige. Anonymous poster hash: cc9c2...d87 Vet du hvor mange som jobber på restaurant/kafé og andre folk som ikke vasker henda etter de har vært på do? Det er uhygienisk det. Hysteriske damer😃 Endret 1. januar 2014 av Pento
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 1. januar 2014 #45 Skrevet 1. januar 2014 Hva med denne problemstillingen: jeg og kjæresten flytter sammen, jeg har hund fra før som alltid har fått være i sofaen. Av praktiske årsaker blir det kjærestens sofa som vi har i stuen, og han nekter å ha hunden i den. Ok, greit nok, men den gamle bikkja mi skjønner jo ikke hvorfor reglene er endret og kommer vel aldri til å lære det... Hva gjør man da? Å kvitte seg med bikkja er selvfølgelig uaktuelt Anonymous poster hash: 7b5fd...85b Det skjønner hunden veldig fort. Da vi kjøpte ny sofa skjønte katten også fort at denne sofaen fikk den ikke ligge i. Bare å si nei og løfte den ned. Jeg har /hadde hund og katt. Soverommene er i overetasjen, og de får bare være i hovedetasjen. Ingen av de får ligge i sofaen, og hunden får heller ikke ligge på teppet under salongbordet. Men det er fordi at hvis hun er så nærme bordet feier hun det rent med halen.
Frk B. Skrevet 2. januar 2014 #46 Skrevet 2. januar 2014 Når jeg var liten hadde jeg katt som alltid var med opp i senga mi og sov der hver natt. kjempe kos og jeg følte meg trygg. Nå har jeg og samboern hund, den får være nesten hvor den vil. Den har eget bur som den er i på dagen når vi er på jobb og om natten når vi sover (hunden kjeeeedeeeer seg når den er alene ) Når vi er hjemme har hun egen gostol som hun er mye i, ellers så er det gulvet. Hun får lov å være på stua når vi er der og opp i soffaen når vi tillater det, se på tv eller film en en kosevovve i fanget er kjempe kos! Vi har skin soffa av den praktiske årsaken. Sengene får hun oppi på helgene etter at vi har våknet slik at vi kan være sammen og kose. Den får ikke lov å sove i senga vår på nettene. En hund er for meg et familiemedlem, den har rett til å være de steder vi er. Røyting, pels og skitt det følger med i et hundehold, i alle fald med lang pels.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #47 Skrevet 2. januar 2014 Ikke sengen, men sofaen. Har et lite pledd, og min pomeranian ligger der. Anonymous poster hash: c7a03...f7e
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #48 Skrevet 2. januar 2014 Hunden får ligge i sofaen, men får ikke være på soverommene. Vi vasker faktisk labbene etter hver tur slik at det ikke er så innmari uhygenisk. Nekter å ha hundepiss og dritt tråkket inn i leiligheten:-) Anonymous poster hash: 689df...ebc
Isola&Lille+julegave Skrevet 2. januar 2014 #49 Skrevet 2. januar 2014 Nei, aldri i verden. De drar med seg flått og fuglelopper og annet ekkelt inn. Vil ikke ha det i senger/sofaer. De bor på gulvet. hmm... pleier å sjekke over hundene mine når vi kommer inn fra skogen. Og kattene kjenner jeg også over daglig i flåttsesongen. Vil jo ikke at dyrene skal gå med noe på seg heller. Og flått hopper jo ikke akkurat over fra dyr til menneske, heller. De har en sjelden gang flått på seg. Fuglelopper? Aldri sett. På kattene, da?? Går det over på mennesker, da? Hønene her har hatt lus, men det går ikke over på andre dyr. Fikk et par bitt, men det var jo fordi jeg drev med hønsa og undersøkt/behandlet dem. Fuglelus som høns har kan i alle fall ikke leve av menneskeblod (vi er for sure), så de dør fort på oss. Jeg fikk kanskje 4-5 bitt etter å ha undersøkt rundt 70 høns. Ganske sjelden mennesker i det hele tatt blir bitt, så veterinæren kommenterte at jeg må ha veldig basisk blod Hundene mine har hatt øremidd ën gang og lus én gang, men dette går heller ikke over på mennesker. Lopper har vi aldri hatt på tobeinte eller firbeinte her. Angående fuglelopper: http://m.klikk.no/foreldre/helse/article610718.ece Flåtten er veldig liten på enkelte livsstadier, og vanskelig å finne på dyrene, selv om du går igjennom de. De kryper rundt til de fester seg, og kan fort krype over på folk hvis de har muligheten.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #50 Skrevet 2. januar 2014 Jeg og den ene katten vår ligger i skje hver natt er så koselig Anonymous poster hash: 2ee39...1b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå