Anonym bruker Skrevet 31. desember 2013 #1 Skrevet 31. desember 2013 Anonymous poster hash: cf108...8ca
Ileus Skrevet 31. desember 2013 #2 Skrevet 31. desember 2013 Nei det er uhygenisk og ekkelt, de har egne puter å ligge på.
Musemora Skrevet 31. desember 2013 #3 Skrevet 31. desember 2013 Ja så klart. Eldste her samler katter og tar de med seg når hun legger seg. Vi hadde 1 fraværsdag fra skolen i fjor og det var pga dødsfall i familien. Så veldig uhygienisk er det nok ikke.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 31. desember 2013 #4 Skrevet 31. desember 2013 Nei. Men så veide bikkja 50 kg også da, så da kunne jeg i tilfelle likegodt lagt meg på gulvet selv pga plassmangel. Kattene får komme på fanget i sofaen, men ikke i sengen. De har egne senger/tepper/bur/møbler å ligge i.
DaTuMa Skrevet 31. desember 2013 #5 Skrevet 31. desember 2013 Ja hunden får ligge overalt utenom på bordet og kjøkkenbenken
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2013 #6 Skrevet 31. desember 2013 Uhygenisk, ja. Men det er jo veldig mye annet som er uhygenisk også. Sengene er off limits, ellers er dyrene der de vil. Anonymous poster hash: f28b4...dfe
Bella75 Skrevet 31. desember 2013 #7 Skrevet 31. desember 2013 Overhodet ikke! De ligger i kurven sin. Dyr skl holdes unna babygym, senger og dyner. Sofa går greitt en gang i blant.
DaTuMa Skrevet 31. desember 2013 #8 Skrevet 31. desember 2013 Ja hunden får ligge overalt utenom på bordet og kjøkkenbenken Babygymmen er forresten forbudt område
Ugl@ ruger... Skrevet 31. desember 2013 #9 Skrevet 31. desember 2013 Ikke i sengene men sofan. Renslig katt og en liten hund på 3 kg som bades jevnlig og ikke røyter det er er snakk om. Støvsuger møblene ukentlig. Ikke hysterisk, ingen her er allergiske
Isola&Lille+julegave Skrevet 31. desember 2013 #11 Skrevet 31. desember 2013 Nei, aldri i verden. De drar med seg flått og fuglelopper og annet ekkelt inn. Vil ikke ha det i senger/sofaer. De bor på gulvet.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2013 #12 Skrevet 31. desember 2013 De får ligge i sofa og i egne senger. Ikke i sengene, vogner, lekegrind, babygymmen etc. Har egne tepper i sofaen. Katter forøvrig. Anonymous poster hash: 59ee5...738
RetroMamma Skrevet 31. desember 2013 #13 Skrevet 31. desember 2013 (endret) Sengen er off limit, og de har egne tepper de ligger på. Siden vi har innekatter så er det veldig vanskelig å kontrollere hvor de får ligge og ikke, katter gjør som regel det de vil når vi ikke er hjemme likevel, så sofaen er ok (skinnsofa). Som regel er det pledd eller puter de sikter seg inn på og de får seg en vask ofte uansett. Vil ikke si det er noe mer uhygienisk med kattehår på møbler enn mye annet som kan havne der, men dyr i sengen synes jeg personlig ikke noe om pga hår i ansiktet for vår del med innekatt, men også pga flått og annet ekkelt som utekatter (og hund) kan ta med inn Endret 31. desember 2013 av RetroMamma
Vinterlilje Skrevet 31. desember 2013 #14 Skrevet 31. desember 2013 Ikke i sengen og sofa er ikke katten interessert i. Hun sover stort sett enten på teppe under bordet eller i en av barnestolene med teppet hennes i.
Catlady Skrevet 31. desember 2013 #15 Skrevet 31. desember 2013 Er vel heller jeg som sitter/ligger på nåde i sofaen/sengen deres ;-)
Stella&My+2 Skrevet 31. desember 2013 #16 Skrevet 31. desember 2013 Aldri sengen, men det hender vi inviterer hun opp i sofaen. Da legger vi selvsagt på et eget pledd der hun skal ligge. Ellers har sun sin egen seng og puff der hun ligger. Vi vasker forøvrig også alltid labbene hennes etter hver tur.
camillla Skrevet 31. desember 2013 #17 Skrevet 31. desember 2013 Renslig korthåra mons, han får være hvor han vil utenom kjøkkenbord og kjøkkenbenken... Sover i senga mi hver natt:)
mamma_til_verdens_beste Skrevet 1. januar 2014 #19 Skrevet 1. januar 2014 Har ikke noe problem å ha hund og katt i sofaen, men jeg vil ikke ha de i sengene våre.Det har kun vært noen få ganger de dagene jeg likevel skal skifte sengetøy.For øvrig ligger de ikke i sofaen heller, men det hadde ikke vært noe krise om de gjorde det.
Frøken Ubesluttsom Skrevet 1. januar 2014 #20 Skrevet 1. januar 2014 Ja. Utenom bordet og kjøkkenbenken.
Pom-mom Skrevet 1. januar 2014 #21 Skrevet 1. januar 2014 hundene er overallt uten om i senga. de er så små at de ikke gjør noe skade & de bades ofte.
anonymsuperbruker Skrevet 1. januar 2014 #22 Skrevet 1. januar 2014 Har 4 hunder. De ligger på gulvet, på teppene sine (har egne skinnfeller) og/eller i bur/kurver. Aldri i sofa, stoler eller seng. Har også 2 katter. De har eget klatrestativ med soveplasser. De har også egen skinnfell i kjøkkensofaen som de får ligge på. Den ene katten har fast plass der. Den andre ligger i gyngestolen eller på en kjøkkenstol. Eller så ligger de på fanget mitt <3 Den ene pusen kommer opp i senga innimellom. De var villkatter da jeg fikk dem, så jeg har ikke vært så streng med dem. Synes det er positivt når de tar kontakt, så de har nok fått lov til mer enn tidligere katter. De skal i teorien ikke gå på kjøkkenbordet/kjøkkenbenken, men hender jeg tar dem der...! Ikke like lett å dressere katter, gitt Tror ikke vi dør av at de går i sengene eller i stolene, men kattene røyter (hundene mine røyter ikke. Er klipperase). Også har katter en lei tendens å klore når de koser seg... tråkker opp og ned, vet dere. Og sånt blir sengetøy og sofaer stygge av... Skinnfellen de har i kjøkkensofaen er helt tovet pga. dette, men det bryr jeg meg ikke stort om. Den var billig på obs. og jeg kjøper en ny når den blir for ille. Sånn er det med skinnfellene til bikkjene også. Vasker dem, men bytter dem også ut en gang i blant. Er ofte tilbud til 300-400 kr stk. Og det kan vi koste på oss når vi har dyr
anonymsuperbruker Skrevet 1. januar 2014 #23 Skrevet 1. januar 2014 Nei, aldri i verden. De drar med seg flått og fuglelopper og annet ekkelt inn. Vil ikke ha det i senger/sofaer. De bor på gulvet. hmm... pleier å sjekke over hundene mine når vi kommer inn fra skogen. Og kattene kjenner jeg også over daglig i flåttsesongen. Vil jo ikke at dyrene skal gå med noe på seg heller. Og flått hopper jo ikke akkurat over fra dyr til menneske, heller. De har en sjelden gang flått på seg. Fuglelopper? Aldri sett. På kattene, da?? Går det over på mennesker, da? Hønene her har hatt lus, men det går ikke over på andre dyr. Fikk et par bitt, men det var jo fordi jeg drev med hønsa og undersøkt/behandlet dem. Fuglelus som høns har kan i alle fall ikke leve av menneskeblod (vi er for sure), så de dør fort på oss. Jeg fikk kanskje 4-5 bitt etter å ha undersøkt rundt 70 høns. Ganske sjelden mennesker i det hele tatt blir bitt, så veterinæren kommenterte at jeg må ha veldig basisk blod Hundene mine har hatt øremidd ën gang og lus én gang, men dette går heller ikke over på mennesker. Lopper har vi aldri hatt på tobeinte eller firbeinte her.
spiresnart Skrevet 1. januar 2014 #24 Skrevet 1. januar 2014 Ved mindre de nettopp har kommet inn fra regnvær/rullet seg i møkk osv så får de ligge i sofaen, ja
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #25 Skrevet 1. januar 2014 Nei, aldri i verden. De drar med seg flått og fuglelopper og annet ekkelt inn. Vil ikke ha det i senger/sofaer. De bor på gulvet. hmm... pleier å sjekke over hundene mine når vi kommer inn fra skogen. Og kattene kjenner jeg også over daglig i flåttsesongen. Vil jo ikke at dyrene skal gå med noe på seg heller. Og flått hopper jo ikke akkurat over fra dyr til menneske, heller. De har en sjelden gang flått på seg. Fuglelopper? Aldri sett. På kattene, da?? Går det over på mennesker, da? Hønene her har hatt lus, men det går ikke over på andre dyr. Fikk et par bitt, men det var jo fordi jeg drev med hønsa og undersøkt/behandlet dem. Fuglelus som høns har kan i alle fall ikke leve av menneskeblod (vi er for sure), så de dør fort på oss. Jeg fikk kanskje 4-5 bitt etter å ha undersøkt rundt 70 høns. Ganske sjelden mennesker i det hele tatt blir bitt, så veterinæren kommenterte at jeg må ha veldig basisk blod Hundene mine har hatt øremidd ën gang og lus én gang, men dette går heller ikke over på mennesker. Lopper har vi aldri hatt på tobeinte eller firbeinte her. Hvis du har veldig basisk blod så er du død Anonymous poster hash: f4fa2...33a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå