Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #101 Skrevet 1. januar 2014 Men blir da de ukene som han er hjemme med meg,tatt av fedrekvoten? Hi Anonymous poster hash: bf6cd...a38
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #102 Skrevet 1. januar 2014 Men blir da de ukene som han er hjemme med meg,tatt av fedrekvoten? Hi Anonymous poster hash: bf6cd...a38 Nei Anonymous poster hash: 6e11a...a62
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 1. januar 2014 #103 Skrevet 1. januar 2014 Når hun ligger på siden vrir hun ansiktet ned i madrassen hele tiden. Hva betyr det,tro? HiAnonymous poster hash: bf6cd...a38 Det gjør min jente også, hun er nå 6 mnd men har alltid gjort det, spesielt når hun er trøtt eller frustrert. Det er akkurat som om hun kjemper seg i søvn, og jeg har nå funnet ut at det eneste som hjelper er å hjelpe henne å sove. Hun må ha null stimuli, et mørkt og stille rom helt uten forstyrrelser. Enten må jeg bare la henne være i fred, eller synge rolig for henne/gi henne flaske (og da må hun helst ligge med ansiktet vendt bort fra meg, ellers blir hun for opptatt av meg). Hun kan holde seg våken nesten hele dagen om det er folk rundt/tv på/lys og lyder, og hun blir bare mer og mer grinete. Da har hun det skikkelig fælt Ellers er hun en mer grinete baby en broren var, men ikke i nærheten av hva du beskriver. Synes det er kjempeflott av deg at du strekker ut en hånd og ber om hjelp. Det tyder på en god mamma som vil det beste for barna sine og familien. Håper virkelig dere får hjelp så fort som mulig, hadde du bodd i nærheten av Fredrikstad hadde jeg stilt opp på flekken. Så bra at du åpnet deg for samboeren din. Dere kan vel gå til hans lege? Masse lykke til og god bedring til den lille og deg
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #104 Skrevet 1. januar 2014 Men blir da de ukene som han er hjemme med meg,tatt av fedrekvoten? Hi Anonymous poster hash: bf6cd...a38 Nei. Din del overføres til ham, evt tar han av felleskvoten. Anonymous poster hash: 0d7c7...af4
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #105 Skrevet 1. januar 2014 Som du sier du skal gjøre, ring fastlegen i morgen tidlig og forlang å få en hastetime. Ta med deg far og ordne sykemelding++ som skal til for at han overtar permisjonen, så forlanger dere en hastetime hos barnelege. Det bør være mulig å få dere inn på nærmeste sykehus, sånn at barnet kan utredes ordentlig. En tilfeldig time hos barnelegen hvor det blir skrevet ut noe, uten oppfølging i etterkant hjelper ikke. Det kan hende at hun "bare" har kolikk, men alt annet må uansett undersøkes nøye. Problemet med mange fastleger og helsesøstre, er at det er best på hvordan ting "normalt" er, at de ikke godtar at det kan være problemer når ting ikke følger normalen. Jeg vet om en som har fått beskjed om at babyen ikke hadde refluks, fordi den la på seg, men moren fikk etter lang tid ordnet så de fikk en ordentlig måling og det viste seg at helt klart hadde refluks likevel. En annen hadde babyen til kontroll hos fysioterapeut hos helsestasjon pga div problemer og fikk beskjed om at det i alle fall ikke var noen låsninger hos babyen, mens en annen fysioterapeut som tilfeldigvis så babyen, uten å undersøke den, så at den hadde masse låsninger. 2-3 runder hos Bjørn Helgar, som en annen anbefaler, og hun var kvitt låsningene. Så ikke godta at fastlegen eller helsesøster sier at ting er som normalt, få en time hos en barnelege raskest mulig og forlang oppfølging til alt som kan undersøkes er undersøkt. Anonymous poster hash: 819f3...d96
soleia Skrevet 1. januar 2014 #106 Skrevet 1. januar 2014 (endret) Men vi vet jo ikke hva som feiler henne. Hun blir verre og verre for hver dag og jeg har måttet gi opp amming for hun bare gråter seg bort. Nå får hun svindyr mme for allergikere (nutramigen), men hun er fortsatt like sur og grinete. Vi har ikke fått resept på den for det er ikke påvist allergi. Men hun kaster kjempemye opp av vanlig mme og blir enda verre da. Aner ikke hva vi skal gjøre med henne. Har søkt hjelp overalt slik jeg skrev i hovedinnlegget,men ingen bedring. Hadde hun blitt bra hadde jeg blitt tusen ganger bedre. Jeg har lyst å få henne hasteinnlagt,men det går vel ikke an. Kan ikke vente i flere måneder. Vi trenger hjelp NÅ!! Hi Anonymous poster hash: bf6cd...a38 Håper virkelig ikke at du skriker til babyen eller enda værre skader den. Anonymous poster hash: 6e11a...a62 Enig. Tenker akkurat det samme. Syns mer synd på ungen i dette tilfelle en mora, som bare sutrer og klager. Tenk om ungen har konstante smerter, så er det eneste mora tenker på hvordan hun kan hjelpe SEG SELV!!! Anonymous poster hash: d319d...922 Du er heldige som tydelegvis ikkje kjenner til fødselsdepresjon, men synes alvorleg tala de skal slutte å sparke nokon som ligg så til dei grader nede. De viser alvorlege manglar når det gjeld menneskekunnskap. Endret 1. januar 2014 av soleia
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #107 Skrevet 7. januar 2014 Jeg klarer ikke mer. Hun bare skriker hele dagene, klarer ikke å sove. Hun har symptomer på melkeintoleranse og stille refluks,men hverken medisiner eller å kutte ut alt med melk i, hjelper. Vi har vært til kiropraktor,akupunktør,lege, barnelege og manuellterapeut. Ingenting hjelper. Nå gråter jeg bare hele dagene og har lyst at noen skal ta over min datter. Jeg klarer ikke mer. Vi har en på 5 år fra før og eneste han ser at mammaen hans gjør er å gråte eller kjefte. Mannen gjør så godt han kan,men blir lei seg når han ser at jeg har gitt opp. Hjelp av venner og familie kan vi bare glemme. De er opptatt med seg og sitt. Har nevnt for lege og helsesøster at jeg nok har fått en fødselsdepresjon,den har nok kommet i takt med utviklingen av problemet til babyen. De har nevnt psykolog og tabletter,men det kan ikke hjelpe meg nå. Jeg har rett og slett gitt opp jenta vår. Jeg orker ikke å ha henne her lenger. Hun må bort. Finnes noen plass man kan få hjelp noen måneder slik at vi ikke har henne hjemme? Anonymous poster hash: bf6cd...a38 Ta kontakt med barneverntjenesten i kommunen din. Fortell hvordan du/dere har det og hva du ønsker for deg/ dere og barnet! De vil kunne hjelpe deg! Anonymous poster hash: cac68...cf8
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #108 Skrevet 7. januar 2014 Hvordan går det med deg? og med hele situasjonen? Ordner det seg, og får dere hjelp? Tok legen din deg/dere seriøst? Tenker på deg og dere Anonymous poster hash: 5d103...f2e
Snabeltann Skrevet 7. januar 2014 #109 Skrevet 7. januar 2014 Hei! Jeg er hjemmeværende for øyeblikket og har lang erfaring med babyer som dette. Jeg kan hjelpe deg. Har hjulpet mange kjente og ukjente - men du må nesten bo i Oslo-området. Kontakt meg gjerne. Det ikke flaut. Jeg er en godt voksen jente/dame med to barn, pedagog, og jeg har noen triks i boka jeg lover vil funke. Babyen er nok ikke syk og må legges inn... Jeg kan hjelpe deg på dagen så du kan hvile deg. Det er MANGE som har lyst til å sette babyen i en eske på trappa til naboen, tro meg. Heldigvis går dette over. :-) Klem.
Tjofsen Skrevet 7. januar 2014 #110 Skrevet 7. januar 2014 Hun har fått hjelp. http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/144108731-husker-dere-meg-med-baby-p%C3%A5-2-mnd-som-jeg-ville-gi-bort/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå