Gå til innhold

Ville du ha latt som ingenting til torsdag hvis du oppdaget hudkreft i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller har to dager noe å si?

Anonymous poster hash: eb6ee...788

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvordan "oppdaget" du det da?

Anonymous poster hash: 09b65...dcc
Skrevet

Oppdaget at en føflekk har doblet seg, blitt hoven og er rød rundt. Det er lite sansynlig at det ikke er kreft.

Skrevet

Hmm. Vanskelig. Ville nok ventet ja.. om jg hadde taklet det.

Anonymous poster hash: 163e6...60b

Skrevet

Selv om ting kan tyde på at det er noe, så kan du uansett ikke si AT du har kreft før det har blitt tatt prøver og mistanken evt bekreftet.

Anonymous poster hash: c53d3...c87

Skrevet

Tusen takk for trøsten.

Skrevet

Ikke en lett situasjon, men det er ikke mye du får gjort før torsdag.

Dette er ikke legevaktmat, og det er ingen private sykehus som har åpent på nyttårsaften.

Ring så fort fastlegen åpner på torsdag, så vil du nok få time rimelig fort.

Skrevet

En føflekk kan helt fint bli betent, i tillegg er det hårsekker over hele kroppen som kan bli betente, også inni føflekker. Snakk om å ta sorgen på forskudd. Ta deg litt vin og ro deg ned.

Anonymous poster hash: 2887e...103

Skrevet

Takk for svar. Jeg er gravid i sjette måned, såjeg tror familien ville ha fått panikk hvis jeg sa noe nå. Jeg får holde det hemmelig og ringer når de åpner på torsdag.

Skrevet

Det er lettere å ta sorgen på forskudd når hudkreft er mellomnavnet til halve slekta. Men jeg skal prøve å glemme det til torsdag.

Skrevet

selv om du begynner å rulle ballen nå,så er det ikke sikkert du får ordentlig time hos lege med prøvetaking ol før torsdag likevel...

hadde iallefall ikke sagt none til noen andre enn mannen min om jeg hadde funnet en slik føflekk,ikke noe poeng i å bekymre halve slekta bare fordi man finner en suspekt føflekk. Si noe om det er påvist kreft,og ikke før.

lykke til!

Anonymous poster hash: cce55...c3e
Skrevet

Hvis du i tillegg er gravid, er sjansen for hormonforandring større enn hudkreft. Jeg har liten respekt for folk som roper ulv, ulv. Bli voksen og slutt med antakelser.

Anonymous poster hash: 2887e...103

Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke klart. Hadde dratt på legevakta helt klart.

Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke klart. Hadde dratt på legevakta helt klart.

Dette er ikke noe for legevakta, de har lange nok køer fra før. Ingen som tar bort/analyserer føflekker før 2 nyttårsdag. Legevakta er for AKUTT sykdom som ikke kan vente pga akutt fare for liv og helse!

Anonymous poster hash: 160d8...554

Skrevet

Jøss. Jeg trodde det samme når jeg var gravid. Viste seg at jeg hadde svangerskapskløe og føflekker klødde. Jeg klødde meg så mye på de i søvne så de "vokste". Viste seg at de vokser når man klør mye. Huden hovner opp rundt og den var rød og sår.

Ikke tro det værste.

Har du en forhistorie med kreft?

Anonymous poster hash: e1e8d...ed4

Skrevet

Ta bilde og legg ut.

Anonymous poster hash: f35a9...4d6

Skrevet

Ta bilde og legg ut.

Nei, ikke ta bilde. Her sitter en gjeng synsere, og det spiller ingen som helst rolle hva vi sitter her og syns.

Anonymous poster hash: 059ce...2fa

Skrevet

Ta bilde og legg ut.

Nei, ikke ta bilde. Her sitter en gjeng synsere, og det spiller ingen som helst rolle hva vi sitter her og syns.

Ingen som diagnostiserer malingt melanom ved hjelp av bilde heller. Det er biopsisvaret som gjelder.

Skrevet

Ta bilde og legg ut. Anonymous poster hash: f35a9...4d6

Nei, ikke ta bilde. Her sitter en gjeng synsere, og det spiller ingen som helst rolle hva vi sitter her og syns.Anonymous poster hash: 059ce...2fa

Ingen som diagnostiserer malingt melanom ved hjelp av bilde heller. Det er biopsisvaret som gjelder. Anonymous poster hash: 160d8...554

Det er jeg selvsagt klar over, hønemor, men du kjenner gjerne til ABCDE-regelen? Den kan jo gi en viss pekepinn og er ofte det som avgjør om det skal tas biopsi eller ikke. Det heter dessuten malignt melanom, og ikke malingt. Forøvrig ba jeg om bilde med tanke på om det kunne dreie seg om furunkel ev abscess.

Skrevet

Ta bilde og legg ut.

Så du synes det er greit med synsing basert på HIs beskrivelser, mens visuell synsing ikke er greit? Du er snodig.

Skrevet

Nei, ikke ta bilde. Her sitter en gjeng synsere, og det spiller ingen som helst rolle hva vi sitter her og syns.Anonymous poster hash: 059ce...2fa
Ingen som diagnostiserer malingt melanom ved hjelp av bilde heller. Det er biopsisvaret som gjelder. Anonymous poster hash: 160d8...554
Det er jeg selvsagt klar over, hønemor, men du kjenner gjerne til ABCDE-regelen? Den kan jo gi en viss pekepinn og er ofte det som avgjør om det skal tas biopsi eller ikke. Det heter dessuten malignt melanom, og ikke malingt. Forøvrig ba jeg om bilde med tanke på om det kunne dreie seg om furunkel ev abscess.

Å uff da. Snek det seg inn en skrivefeil ( har autocorrect jeg ama) Ja da skjønner jeg at du må briljere med det du kan. Forøvrig vet jeg ikke om NOEN av mine kollegaer som diagnostiserer ved hjelp av bilder. Du vet at du kan ha malignt melanon uten at det ser særlig stygt ut? Det er kun biopsi som gjelder.

Skrevet

Hadde ventet å si noe til andre enn mannen om jeg fant noe og ikke hadde fått det påvist av legen.

Gikk en jul der jeg ventet på svar på kreftprøver. Det var bare mannen min som fikk vite, hadde ikke lyst til å si til noen andre at jeg ventet på svarene.

Det viste seg å ikke være kreft, men skal sjekke meg en gang i året. Nå gjør jeg det på ett helt annet tidspungt enn jul, bursdager og jul. For jeg vet at jeg mest sannsynlig kommer til å få det. Har cyster både her og både der, heldigvis er ingen av de farlige, men de holdes under oppsyn. Og det er to ulyke typer kreft i familien, samt at jeg har en sykdom som gjør me mer utsatt.

Anonymous poster hash: 6f2af...1b4

Skrevet

Det er jeg selvsagt klar over, hønemor, men du kjenner gjerne til ABCDE-regelen? Den kan jo gi en viss pekepinn og er ofte det som avgjør om det skal tas biopsi eller ikke. Det heter dessuten malignt melanom, og ikke malingt. Forøvrig ba jeg om bilde med tanke på om det kunne dreie seg om furunkel ev abscess. Anonymous poster hash: f35a9...4d6

Å uff da. Snek det seg inn en skrivefeil ( har autocorrect jeg ama) Ja da skjønner jeg at du må briljere med det du kan. Forøvrig vet jeg ikke om NOEN av mine kollegaer som diagnostiserer ved hjelp av bilder. Du vet at du kan ha malignt melanon uten at det ser særlig stygt ut? Det er kun biopsi som gjelder. Anonymous poster hash: 160d8...554

Ja, kjære sykepleier, jeg er tross alt lege selv. Jeg vet fullstendig godt at biopsi er gullstandard, og jeg vet at MM kan se harmløst ut. Dog, til enhver klinisk situasjon hører inspeksjon med. Det må en aldri glemme. ABCDE-regelen brukes ikke for moro skyld. Og nei, jeg hadde ikke tenkt å stille diagnosen per bilde. Pussig med autocorrect og hvordan man stoler for mye på den. En tekst man skriver selv fortjener vel en gjennomgang med det blotte øye.

Skrevet

Det er jeg selvsagt klar over, hønemor, men du kjenner gjerne til ABCDE-regelen? Den kan jo gi en viss pekepinn og er ofte det som avgjør om det skal tas biopsi eller ikke. Det heter dessuten malignt melanom, og ikke malingt. Forøvrig ba jeg om bilde med tanke på om det kunne dreie seg om furunkel ev abscess. Anonymous poster hash: f35a9...4d6

Å uff da. Snek det seg inn en skrivefeil ( har autocorrect jeg ama) Ja da skjønner jeg at du må briljere med det du kan. Forøvrig vet jeg ikke om NOEN av mine kollegaer som diagnostiserer ved hjelp av bilder. Du vet at du kan ha malignt melanon uten at det ser særlig stygt ut? Det er kun biopsi som gjelder. Anonymous poster hash: 160d8...554

Ja, kjære sykepleier, jeg er tross alt lege selv. Jeg vet fullstendig godt at biopsi er gullstandard, og jeg vet at MM kan se harmløst ut. Dog, til enhver klinisk situasjon hører inspeksjon med. Det må en aldri glemme. ABCDE-regelen brukes ikke for moro skyld. Og nei, jeg hadde ikke tenkt å stille diagnosen per bilde. Pussig med autocorrect og hvordan man stoler for mye på den. En tekst man skriver selv fortjener vel en gjennomgang med det blotte øye. Anonymous poster hash: f35a9...4d6

Måtte bare snike meg inn i diskusjonen (regelrett krangling kanskje) deres. Du fru lege, jeg håper jeg ALDRI trenger å være pasient hos deg. Snakk om å opptre som en frekk kjerring!!

Anonymous poster hash: 2d025...945

Skrevet

Ja, kjære sykepleier, jeg er tross alt lege selv. Jeg vet fullstendig godt at biopsi er gullstandard, og jeg vet at MM kan se harmløst ut. Dog, til enhver klinisk situasjon hører inspeksjon med. Det må en aldri glemme. ABCDE-regelen brukes ikke for moro skyld. Og nei, jeg hadde ikke tenkt å stille diagnosen per bilde. Pussig med autocorrect og hvordan man stoler for mye på den. En tekst man skriver selv fortjener vel en gjennomgang med det blotte øye.

Hvem har sagt at jeg er spl? Er ikke det skjønner du. Snakk om nedlatende holdning. Håper du er radiolog, patolog el så du slipper pasientkontakt. Eller at pasientene slipper deg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...