Anonym bruker Skrevet 31. desember 2013 #1 Skrevet 31. desember 2013 Når begynte deres barn? Anonymous poster hash: 00713...c7d
MissMagica Skrevet 31. desember 2013 #2 Skrevet 31. desember 2013 Nyttårsbukk?? Aldri hørt om. Som julebukk?
me_87 Skrevet 31. desember 2013 #3 Skrevet 31. desember 2013 Tenker å begynne til neste år å da er han nettopp fyllt 3 år.
Katta82 Skrevet 31. desember 2013 #4 Skrevet 31. desember 2013 Vi går ikkje nyttårsbukk. Går julebukk 6.januar. Begynne å gå ganske tidlig, men då e foreldre/storesøsken med som anstand litt i bakgrunnen. Og dei går ikkje til så mange husa
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2013 #5 Skrevet 31. desember 2013 Man går julebukk i romjulen, nyttårsbukk er en dårlig unnskyldning for å få enda mer godteri. Ringer noen på her i dag for å tigge, skal de få så hatten passer. Anonymous poster hash: a29e0...907
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2013 #6 Skrevet 31. desember 2013 Her i Bergen går vi bare på nyttårsafen, vi går ikke i romjulen, så er mye mer tigging dere som går hele romjulen. Min går for 1. gang i år, hun er akkurat blitt 4 Anonymous poster hash: c2779...8dc
soleia Skrevet 31. desember 2013 #7 Skrevet 31. desember 2013 tenkjer å gå til næraste naboane med våre på 3 og 4,5. Det er første gongen, og mor held seg i bakgrunnen.
DramaMama Skrevet 31. desember 2013 #8 Skrevet 31. desember 2013 Aldri hørt om nyttårsbukk, aldri hatt nyttårsbukker på døra og det blir heller ikke aktuelt her i huset.
Superdolly Skrevet 31. desember 2013 #9 Skrevet 31. desember 2013 Man går julebukk i romjulen, nyttårsbukk er en dårlig unnskyldning for å få enda mer godteri. Ringer noen på her i dag for å tigge, skal de få så hatten passer. Anonymous poster hash: a29e0...907 Skikkelig koselig du. Raus og varm og gavmild og sånn. Jeg bor på Østlandet. Nyttårsbukk er ikke vanlig og noe jeg bare har hørt om på DiB, men hadde det kommet noen utkledde barn og sunget julesanger her (det gjør vi når vi går julebukk) hadde jeg absolutt ikke skjelt dem uto g blitt sinna. Da ville jeg gravd fram noe, man har alltids et eller annet, og gitt dem. Og ønsket dem godt nyttår.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2013 #10 Skrevet 31. desember 2013 Man går julebukk i romjulen, nyttårsbukk er en dårlig unnskyldning for å få enda mer godteri. Ringer noen på her i dag for å tigge, skal de få så hatten passer. Anonymous poster hash: a29e0...907 Oi, kunne du tipset oss om hvor du bor? Håper ikke noen av mine støter på deg. I Bergen er det helt vanlig å gå på nyttårsaften, har gjort det "i alle år". Mye bedre at alle kommer på en dag så vet vi om det og kan kjøpe inn litt godis. Anonymous poster hash: e0066...c08
sug lut Skrevet 31. desember 2013 #11 Skrevet 31. desember 2013 Man går julebukk i romjulen, nyttårsbukk er en dårlig unnskyldning for å få enda mer godteri. Ringer noen på her i dag for å tigge, skal de få så hatten passer. Anonymous poster hash: a29e0...907 For en julegodhet som lyser av innlegget ditt.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2013 #13 Skrevet 31. desember 2013 Minste er 1,5 og må jo få bli med Anonymous poster hash: fb14a...c31
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2013 #14 Skrevet 31. desember 2013 Jukebukk i romjulen? Her hadde folk ristet på hodet hvis det hadde kommet julebukker i romjulen. Nyttårsaften er dagen, men jeg lurer på om Halloween har tatt over. Det kommer jo ingen. Anonymous poster hash: 3035a...ab7
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2013 #15 Skrevet 31. desember 2013 her i Bergen er det absolutt nyttårsaften som er dagen! Noen synger julesanger, mens andre sier feks: "Her kommer nyttårsbukken igjen i år, takk for det gamle og gått nytt år!" også kler de seg ut i alt mulig forskjellig, varierer veldig. 3-4 år sammen med mamma eller pappa tror jeg er vanligst Man kan jo ringe på til naboer, besteforeldre eller naboer fra der hvor foreldrene vokste opp feks.. vi har ikke gått mer enn 4-5 hus hver gang Anonymous poster hash: 2cd87...0ee
.Lillemy. Skrevet 31. desember 2013 #16 Skrevet 31. desember 2013 Min gikk første gang i fjor, da var han 3, 5 år. Her på Vestlandet er det veldig vanlig med nyttårsbukk
beibilykke Skrevet 31. desember 2013 #17 Skrevet 31. desember 2013 idiotisk at enkelte lirer av seg surmule svar her.. det er jo innlysende at ulike deler av landet praktiserer dette forskjellig.ingen grunn til å rakke ned på andre vel? som andre skriver.her i bergen har vi gått nyttårsbukk siden jeg var 5 (er nå 25), datteren vår gikk første året i år. akkurat blitt 4. hun syns det vat veldig stas.men vi gikk kun til et par hus og hun sang av full hals mens pappaen og jeg stod i bakgrunnen! koselig tradisjon som jeg håper vi kan fortsette med, selv om det virker litt som om denne halloween greia har tatt litt over..:/
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2013 #18 Skrevet 31. desember 2013 Jeg vokste opp flere steder: I Bergen gikk vi på nyttårsaften, utkledd som alt mulig. På Sunnmøre gikk vi i romjula utkledd som nisser. Anonymous poster hash: ea920...417
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå