neemii Skrevet 31. desember 2013 #26 Skrevet 31. desember 2013 Jeg mener at JEG ikke ville hatt noe øl, vin etc uansett under graviditeten, alkohol el ei, fordi JEG ikke vil når jeg er gravid. Er det noe galt med det? Hva så? Hva er problemet? Jeg assosierer det med rus, noe jeg ikke gjør med feks brødskiver.
Lingalin Skrevet 31. desember 2013 #27 Skrevet 31. desember 2013 Jeg mener at JEG ikke ville hatt noe øl, vin etc uansett under graviditeten, alkohol el ei, fordi JEG ikke vil når jeg er gravid. Er det noe galt med det? Hva så? Hva er problemet? Jeg assosierer det med rus, noe jeg ikke gjør med feks brødskiver. Men matvarer som inneholder alkohol er greit?
TanteTroll Skrevet 31. desember 2013 #28 Skrevet 31. desember 2013 Se på matportalen under spørsmål og svar- der står set om alkoholfri vin med opp til 0,5%.
neemii Skrevet 31. desember 2013 #29 Skrevet 31. desember 2013 Ja. Du har ikke skjønt greia. For meg er øl/drikkevarer=rus/fyll. Det ER jo ikke det med alkoholfritt, men fordi jeg assosierer det med det, er det naturlig for meg å avstå fra det under graviditet.
Lingalin Skrevet 31. desember 2013 #30 Skrevet 31. desember 2013 Ja. Du har ikke skjønt greia. For meg er øl/drikkevarer=rus/fyll. Det ER jo ikke det med alkoholfritt, men fordi jeg assosierer det med det, er det naturlig for meg å avstå fra det under graviditet. Da har vi tydeligvis ulikt syn på alkohol, for meg er det nødvendigvis ikke synonymt med rus og fyll.
MammantilNurket Skrevet 31. desember 2013 #31 Skrevet 31. desember 2013 (endret) Ja. Du har ikke skjønt greia. For meg er øl/drikkevarer=rus/fyll. Det ER jo ikke det med alkoholfritt, men fordi jeg assosierer det med det, er det naturlig for meg å avstå fra det under graviditet. Da har vi tydeligvis ulikt syn på alkohol, for meg er det nødvendigvis ikke synonymt med rus og fyll.Vin og øl handler om kultur og gode smaksopplevelser - dersom man setter likhetstegn mellom alkohol og rus/fyll bør man revurdere sine drikkevaner. Jeg for min del _SAVNET_ champagne veldig under graviditeten, men fant dessverre ingen alkoholfrie alternativer som jeg likte. Derfor gikk det i alkoholfritt øl og farris Endret 31. desember 2013 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2013 #32 Skrevet 31. desember 2013 Jeg hadde heler ikke drukket dette. Men hver sin lyst. Lykke til HI Anonymous poster hash: 10338...8da
Sint naken biltyv Skrevet 1. januar 2014 #33 Skrevet 1. januar 2014 Jeg hadde ikke gjort det. Har ikke behov for noe vin øl whatever, alkoholprosent eller ei når jeg er gravid. Å hadde jeg blitt tilbudt så mye som en sipp av noe sånt, hadde jeg takket blankt nei. Men det er meg:PHvis du leser hi, ser du at jeg like gjerne drikker vann hvis det ikke er bra å drikke det. Mannen kjøpte alkoholfrie bobler til i dag for å være snill. Han ble anbefalt den han kjøpte på polet, og vi så ikke før i dag at det er en halv prosent alkohol i den. Jeg synes du er ufin som skriver det du gjør. Jeg vil ikke utsette barnet mitt for noe, men jeg har undersøkt nøye nå og kommer til å drikke den. Anonymous poster hash: a92b3...b05 Hun er da ikke ufin. Og jeg mener akkurat det samme.
Vicky Pollard Skrevet 1. januar 2014 #34 Skrevet 1. januar 2014 Hadde drukket det om jeg ville ha det....
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2014 #35 Skrevet 1. januar 2014 Ja. Du har ikke skjønt greia. For meg er øl/drikkevarer=rus/fyll. Det ER jo ikke det med alkoholfritt, men fordi jeg assosierer det med det, er det naturlig for meg å avstå fra det under graviditet. Du burde kanskje få ett mer voksent syn på øl og vin nå som du er forelder da. Anonymous poster hash: 2e0a0...935
neemii Skrevet 1. januar 2014 #36 Skrevet 1. januar 2014 (endret) Fordi jeg ønsker å avstå fra alkohol i svangerskapet? Hadde du vært endel av min barndom, skal du ikke se bortifra at du muligens ville ment det samme. Hvorfor er det så ille at jeg mener som jeg gjør? Jeg føler jo jeg må forsvare meg, for mine valg i mine svangerskap. Jeg har mine meninger og min måte å leve på, og andre har det anderledes. Jeg orker ikke diskutere dette mer. Endret 1. januar 2014 av neemii
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå