Gå til innhold

Kan jeg drikke alkoholfri musserende når den inneholder 0,5 % alkohol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen kjøpte den på polet i går, men jeg vet ikke om jeg skal ta sjansen. Jeg er gravid og drikker like greit vann.

Anonymous poster hash: a92b3...b05

Skrevet

Går kjempefint å drikke:) når det er så lite som 0,5, så er drikken så og si alkoholfri;)

Skrevet

Det er jo ikke alkoholfri med 0.5 prosent. Greit det er lite, men er jo litt

Anonymous poster hash: a7ebf...909

Skrevet

Ja! Kan du spise brød, så kan du også drikke den! Hysteri altså.

Anonymous poster hash: 10ced...d7e

Skrevet

Hvorfor ta sjansen?

Skrevet

0,5 er jo ingenting! Hvis den bittelille prosenten m alkohol hadde hatt noe å si, så hadde de jo ikke solgt den som alkoholFRI!...:)

Skrevet

Opptil 0.7% regnes som alkoholfritt. Man kan drikke dette uten at noe går over til fosteret. Kos deg i kveld :)

Skrevet

Det kan du fint gjøre :) Kos deg!

Skrevet

Med tanke på at det kan være opp til 0,7% f.eks i surmelk og enkelte typer juice så går det kjempebra. Alkoholfritt øl, som f.eks munkholm har også opp til 0,7%.

Så kos deg med god samvittighet, og ha en fin kveld!

Skrevet

Jeg fikk klarsignal fra jordmor når jeg spurte om 0,7% (barnecider). Jordmor sa det værste var jo sukkeret i den :P Kos deg i kveld !

Anonymous poster hash: a54be...8fa
Skrevet

Ingen fare, er gravid selv og hadde glatt drukket det. Og jeg er av typen som ikke rørte øl eller vin i prøvefasen engang.

Skrevet

De anbefalte den til han på polet, men vi så ikke før nå at den inneholder 0,5%. Jeg er skikkelig usikker og vet ikke om jeg skal ta sjansen. Samtidig tenker jeg at de sikkert ikke hadde solgt den til han hvis den ikke kunne drikkes av gravide.

Skrevet

De anbefalte den til han på polet, men vi så ikke før nå at den inneholder 0,5%. Jeg er skikkelig usikker og vet ikke om jeg skal ta sjansen. Samtidig tenker jeg at de sikkert ikke hadde solgt den til han hvis den ikke kunne drikkes av gravide. Anonymous poster hash: a92b3...b05

Du kan helt trygt drikke den, 0,5 % tynnes ut i blodet og kroppen din til nær sagt ingenting.

Skrevet

Det er jo samme prosent som kefir, juice og flere frukter. Det går nok helt fint:-)

Anonymous poster hash: 8c2e9...00f

Skrevet

Det er definert som alkoholfritt så ingen fare:)

Anonymous poster hash: c012c...ad2

Skrevet

Greia er uansett at barnet i nagen har samne promille som mor. Pga blodet. Så så lenge du ikke får promille får heller ikke barnet det;) Derfor er det heller ikke farlig å drikke ett lite glass alkoholholdig vin i teorien. Unødvendig, men ikke nødvendigvis farlig.

Anonymous poster hash: 84943...b82

Skrevet

drikk i vei!

det er like mye alkohol i brød, juice, surmelk osv...

Anonymous poster hash: 127d9...f21
Skrevet

0,5 % alkohol i 750 ml (ei vinflaske), du drikker kanskje et glass av det = veeeeldig lite alkohol i dine 5-6 liter blod, , og i tillegg fordelt i x antall liter kroppsvæske. Går bra :)

Anonymous poster hash: 5f485...db0
Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det. Har ikke behov for noe vin øl whatever, alkoholprosent eller ei når jeg er gravid. Å hadde jeg blitt tilbudt så mye som en sipp av noe sånt, hadde jeg takket blankt nei. Men det er meg:P

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det. Har ikke behov for noe vin øl whatever, alkoholprosent eller ei når jeg er gravid. Å hadde jeg blitt tilbudt så mye som en sipp av noe sånt, hadde jeg takket blankt nei. Men det er meg:P

Hvis du leser hi, ser du at jeg like gjerne drikker vann hvis det ikke er bra å drikke det. Mannen kjøpte alkoholfrie bobler til i dag for å være snill. Han ble anbefalt den han kjøpte på polet, og vi så ikke før i dag at det er en halv prosent alkohol i den. Jeg synes du er ufin som skriver det du gjør. Jeg vil ikke utsette barnet mitt for noe, men jeg har undersøkt nøye nå og kommer til å drikke den.

Skrevet

Ufin? Jeg sier hva jeg mener og hva jeg ville gjort bare.

Skrevet

Må holde deg unna syrnet melk, brød og frukt med det samme da, like mye alkohol i det.....om ikke mer!

Skrevet

Må holde deg unna syrnet melk, brød og frukt med det samme da, like mye alkohol i det.....om ikke mer!

Yoghurt kan vel også være litt "skummelt"? Huff ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...