Gå til innhold

Noen her som har fått fjernet mandlene før barnet er 3 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en sønn på 2 år som har mer eller mindre konstant halsbetennelse pga store mandler.

Han spiser lite å skriker mye om natten å klager på at han har vondt i halsen.

Han er også veldig sutrete,klengete og grinete pga at han har så vondt på dagtid også.

Er det noen her som har fått fjernet mandlene når barnet var bare 2 år,når barnet er så plaget?

Han har også perioder der han kastet opp all mat når han er forkjølet pga at han har så store mandler.

Er det håp om at vi kan få fjernet mandlene nå?

Anonymous poster hash: 34a7c...b73
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere ikke snakket med fastlegen om dette? Vi har nettopp vært på barneavdelingen pga samme problematikk. Min er bare 14 mnd. Vi venter på time hos ønh for vurdering.

Har han gått ned i vekt? De opererer dersom det er "god nok" grunn for det. Tror det er 2 år som er "grensen" ikke 3.

Anonymous poster hash: f1d55...6da

Skrevet

Har dere ikke snakket med fastlegen om dette? Vi har nettopp vært på barneavdelingen pga samme problematikk. Min er bare 14 mnd. Vi venter på time hos ønh for vurdering.

Har han gått ned i vekt? De opererer dersom det er "god nok" grunn for det. Tror det er 2 år som er "grensen" ikke 3.

Vi har snakket med fastlegen om dette var lenge siden men da var han bare 1 år så da var det ikke akkurat noe tema å fjerne de da.

Det var den perioden der han kastet opp all mat,å vi fikk medisin så han ble bedre.

Men hver gang vi går til legen nå så får han ingen medisin å de sier bare at det må gå over av seg selv.

Men nå har han omtrent konstant veldig vondt i halsen så nå syns jeg det er på tide å gjøre noe.

Nå har vi ikke vært å veid han siden han var 1.5 år så vet ikke helt enda om han har gått ned.

Men han skal på 2 års kontroll neste måned så håper nesten at han har gått litt ned så vi blir tatt på alvor.

Skrevet

Har han mye nattehoste og? Evt også når han er frisk? Det kan også være astma i tillegg i såfall. Astmamedisin letter plagene noe her hvertfall.

Synes du burde bestille time hos fastlegen og be om henvisning til sykehus og få en vurdering der, for meg høres det ut som om gutten din "kvalifiserer" til operasjon.

Jeg er kjempeskeptisk til operasjon selv, men det går jo ikke at barnet ikke sover og spiser godt nok i årevis... Har lest at mange føler de får et "nytt barn" etter operasjon. Håper det ordner seg! :)

Skrevet

De sa forresten til meg også at det ikke var vits å henvise i det hele tatt fordi han var så liten, men etter å ha sett i halsen fikk vi henvisning likevel.

Skrevet

Har han mye nattehoste og? Evt også når han er frisk? Det kan også være astma i tillegg i såfall. Astmamedisin letter plagene noe her hvertfall.

Synes du burde bestille time hos fastlegen og be om henvisning til sykehus og få en vurdering der, for meg høres det ut som om gutten din "kvalifiserer" til operasjon.

Jeg er kjempeskeptisk til operasjon selv, men det går jo ikke at barnet ikke sover og spiser godt nok i årevis... Har lest at mange føler de får et "nytt barn" etter operasjon. Håper det ordner seg! :)

Nattehoste har han bare når han er forkjølet.

De lyttet på han når han var baby for vi lurte på om han hadde atma siden han var så mye tett i brystet.

Men det hadde han ikke,å han " vokste det fra seg".

Okey da skal jeg bestille time :)

Skrevet

Vi ble henvist fra helsesøster til øre,nese,hals-lege til vurdering. Han mente vi kvalifiserte til å få mandlene fjernet. 

Selv om tanken på min lille gutt i narkose gjør at jeg blir likblek. Så er det på tide han får sove bedre og spist ordenlig i tillegg at han ikke har utviklet noe særlig språk. 

Lykke til, det er kjipt å stå i stampe på slike ting. 

Anonymous poster hash: 4c5e4...09f
Skrevet

Min gutt fjernet mandler og polypper da han var 18 mnd. Han hadde veldig lavt oksygenopptak. Han måtte gjøre det på rikshospitalet.

Anonymous poster hash: 03ab4...e54

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...