Anonym bruker Skrevet 31. desember 2013 #1 Skrevet 31. desember 2013 Av og til merker jeg at jeg skjelver på hendene.. Jeg opplever også til tider rykninger i muskulaturen. Jeg er ekstremt anspent i muskulaturen. Knyter meg konstant og har endel indre stress. Det kan kanskje komme av dette? Men jeg tenker jo også skrekktanker om Parkinson. Kan man også skjelve av for lite vann? Jeg drikker endel kaffe, sjelden vann.. Anonymous poster hash: 81379...052
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2013 #2 Skrevet 31. desember 2013 Det er også noe som heter essensiell tremor, som er skjelving på hender blant annet. Jeg hadde det da jeg fikk høyt stoffskifte. Anonymous poster hash: c33e2...a7c
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2013 #3 Skrevet 31. desember 2013 Essensiell tremor er i utgangspunktet dominant arvelig fra mor til barn.... lærte en professor i nevrologi meg. Han fortalte at "lærebøkene" sier at det ikke er noe å gjøre med det, har det først slått ut, så blir man aldri kvitt det. Han sa at det ikke stemte, at man langt på vei kan kontrollere det selv hvis man gjør de riktige tingene. Og de viktige tingene er: riktig kosthold som gir mest mulig stabilt blodsukker, nok riktige fettsyrer i kosten, nok søvn, redusere stress i alle former - som han sa: lev et liv hvor du og kroppen din har det best mulig! Jeg merker dette godt. I perioder hvor "alt" er bra merker jeg minimalt eller ingenting av disse skjelvingene. I perioder med lite søvn, dårligere kosthold, sykdom, stress.... da blir jeg veldig skjelven. Kaffe forverrer alltid skjelvingene jeg har!!! Hvis jeg har en skjelvefri periode, så kan likevel kaffe få meg til å skjelve, spesielt om jeg drikker kaffe på nesten tom mage, og enda verre om jeg da kombinerer kaffen med noe søtt!!! Jeg kan ikke drikke kaffe hver dag, da blir jeg etter hvert veldig skjelven - selv om mengden kaffe pr dag ikke er stor hos meg. Men kaffe er også veldig surt, og vil tappe kroppen for mye viktige mineraler, og dette merker jeg også godt, siden flere basiske mineraler kan motvirke både spenninger og skjelvinger. Jeg blir også mer skjelven hvis jeg drikker for lite vann. Anonymous poster hash: 05db5...86a
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2013 #4 Skrevet 31. desember 2013 Jeg har alltid hatt skjelvende hender. Ikke tenkt så mye over det. Anonymous poster hash: 08552...4c8
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2013 #5 Skrevet 31. desember 2013 Jeg skalv veldig. Så mye at folk trodde jeg var narkoman... Viste seg at jeg hadde problemer med stoffskiftet/Graves. Etter kort tid med medisiner så forsvant skjelvingen Anonymous poster hash: 23b57...3e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå